مکمل بنزین
گوناگونخودروی سبز

شش مزیت رانندگی با خودروی الکتریکی!

می‌توانیم تا ابد درباره مزایای خودروهای الکتریکی صحبت کنیم، اما در اینجا آنها را به شش دلیل اصلی که چرا رانندگی با خودروی الکتریکی تجربه‌ای عالیست محدود کرده‌ایم.

ماشین‌های الکتریکی برای محیط زیست بهترند

داشتن یک وسیله نقلیه الکتریکی یعنی دوست خوبی برای کره زمین هستید، اگر بابت خرید خود احساس غرور می‌کنید و از خود راضی هستید، ما کاملا به شما حق می‌دهیم، چرا که انتخاب برق به جای بنزین حقیقتا لطف بزرگی در حق محیط زیست ماست، اگزوز ماشین‌های الکتریکی هیچ خروجی‌ای ندارد که یعنی، هیچ ماده نامطبوع و مضری وارد اتمسفر نخواهد شد.

هزینه استفاده از ماشین الکتریکی کمتر است

این درد را به یاد دارید؟ زمانی که لازم است باک خودرو را در پمپ بنزین پر کنید و هزینه‌ی پرداختی همین‌طور بالا و بالاتر می‌رود؟ بله ما هم همین‌طور! اما خواستن توانستن است، هزینه شارژ یک ماشین الکتریکی مثل این است که چیزی در حدود ۳۰ سنت برای هر لیتر بنزین پرداخت کرده باشید. بد نیست نه؟ شما می‌توانید آنهارا هرجایی که منبع تغذیه وجود داشته باشد شارژ کنید و ایستگاه‌های جدید شارژ ماشین‌های الکتریکی همه جا پیدا می‌شوند.

اگر تصمیم دارید ماشین خود را در منزل شارژ کنید، در برنامه شارژ خودروی الکتریکی ما شرکت کنید، به این ترتیب می‌توانید در طول شب ماشین خود را با قیمت پایین‌تر شارژ کنید. ماشین لباس‌شویی/خشک‌کن/ماشین ظرف شویی را هم شب‌ها روشن کنید و بهترین نتیجه را از برنامه صرفه ‌جویی خود بگیرید.

یکی دیگر از مزایای خودروی الکتریکی اینست که نگرانی و همین‌طور هزینه کمتری برای نگهداری و تعمیر این خودروها وجود دارد، در این ماشین‌ها خبری از استارتر موتور، اگزوز یا رادیاتور وجود ندارد. از ترمزها، لاستیک‌ها و سیستم تعلیق مراقب کنید و هیچ نگرانی‌ای نداشته باشید؛ درمورد باتری، اکثر تولیدکنندگان گارانتی ده ساله برای باتری‌هایشان ارائه می‌دهند و آزمایش‌هایی که در واقعیت انجام شده‌اند نشان می‌دهند طول عمر باتری ها خیلی بیشتر از زمان ذکر شده است و احتمال تعویض باتری در این ماشین‌ها بسیار پایین خواهد بود.

ماشین‌های الکتریکی همین‌طور به صرفه‌تر می‌شوند

اگر فکر می‌کنید خرید ماشین الکتریکی به صرفه است اما مطمئن نیستید هزینه‌های اولیه منطقی باشند، نگران نباشید! بازار دست دوم در حال رشد است، اگرچه آنها هنوز به اندازه وسایل خیلی قدیمی افرادی که سالها پیش رانندگی یاد گرفته‌اند ارزان نیستند، اما مساله صرفه جویی در طولانی مدت است.

بسیاری از شرکت‌های کیوی در حال خرید خوردروهای برقی به عنوان ناوگان نقلیه خود هستند و بازارهای بین المللی در حال حاضر در مالکیت اتومبیل‌های برقی ما جلوتر هستند، این خبر خوبی است چرا که می‌توان انتظار داشت مدل‌های دست دوم بیشتر و در دسترس تری در فروشگاه‌های خودرو و بازارهای آنلاین مانند Trademeمشاهده شود.

رانندگی با ماشین‌های الکتریکی درست مثل یک رویاست

در سراسر دنیا مردم به عشق خود نسبت به تغییر پدال ها به پدال فلزی در ماشین های الکتریکی اعتراف می‌کنند، از آنجایی که نیاز نیست نگران عوض کردن دنده باشید، شتاب‌گیری سریع و روان است، به محض اینکه سرعت را افزایش می‌دهید در حداکثر قدرت قرار خواهید گرفت. به علاوه از آنجایی که وزن باتری مناسب است، مرکز ثقل خودرو پایین بوده: کار با آن راحت‌تر است، و امکان چپ کردن آن کم‌تر است. علامت‌های برتر ایمنی بالا!

از شر پمپ بنزین خلاص شوید

ماشین خود را در طول شب شارژ کنید و هر روز صبح با مخزن پر مواجه شوید. به همین سادگی.

هیچ جایی برای راندن ماشین‌های برقی بهتر از اینجا نیست

خب، ممکن است وجود داشته باشد ولی چیزی نمانده به آنجا برسیم! بیش از ۸۰ درصد برق نیوزلند از منابع تجدیدپذیر (باد، آب، خورشید و زمین گرمایی) تولید می‌شود، این موضوع نیوزلند را به یکی از بهترین کشورها برای شارژ خودروی الکتریکی تبدیل می‌کند. اساسا در مقایسه با سایر کشورها، با انرژی پاک‌تری باک خوردروی خود را پر خواهید کرد. اگر با برقی که عمدتا با سوزاندن سوخت‌های فسیلی تولید می‌شود خوردرویتان را شارژ کنید به هدف خود نخواهیم رسید. اینطور نیست؟

استفاده از خودروی الکتریکی یکی از بهترین راه‌هایی است که نیوزلند می‌تواند با آن تولید گازهای گلخانه‌ای و وابستگی ما به سوخت‌های فسیلی را کاهش دهد، چراکه حمل و نقل حدود ۲۱ درصد از گسیل سالانه نیوزلند را تشکیل می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا