مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلیخبر

زوتی T700 بار دیگر در کارخانه ریگان خودرو دیده شد (تصاویر)

دی ماه سال گذشته بود که برای اولین بار، پایگاه خبری چرخان با انتشار تصویری، از ورود دو دستگاه خودرو زوتی T700 به محوطه ریگان خودرو خبر داد. در آن زمان برخی بدلیل شرایط نامطلوب اقتصادی برند زوتی، ورود زوتی T700 به کشور را حتی برای آزمایش های فنی تکذیب می‌کردند، اما باز و پس از هشت ماه، تصاویر دیگر از این خودرو بدستمان رسیده که وجود زوتی T700 در ریگان خودرو را بی برو و برگشت تایید می‌کند.

تصویر منتشر شده در دی ماه 1399

اما همان‌طور که مستحضرید، هفته گذشته بابک دین پرست به عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه وزارت کشور از برخی واحدهای صنعتی استان کرمان بازدیدهایی را به عمل آورد. اما در این بین که وارد شهرک صنعتی ارگ جدید بم شده بود، در کارخانه ریگان خودرو هم حاضر شد.

در تصاویری که از بازدید دین پرست از ریگان خودرو گرفته شده است، خودرو زوتی T700 در این تصاویر دیده می شود.اما شاید باز بگویید که وجود زوتی تی700 در تصویر فوق، مشکوک به نظر رسیده و واضح نیست. ما هم در جواب میگوئیم که بله؛ اما تصویر دیگری هم از این کابین این خودرو داریم که خود شخص معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه وزارت کشور از تی700 بازدیدی را کرده است.

البته برایمان جای سوال بوده که چرا کارکنان کارخانه ریگان خودرو، تی700 را به جایی منتقل کرده‌اند که به نوعی در دید باشد؟! مگر این نیست که زوتی چین به مشکلات اقتصادی برخورد کرده و با روند مدیریت قبلی نتوانسته تا شرایط را بهبود ببخشد؟! پس اگر این‌طور نیست، چرا مشکلات تکمیل و تحویل کوپا را وضعیت خراب شرکت زوتی بیان می‌کنید؟! البته این احتمال هم وجود دارد که این کار مسئولین ریگان خودرو نمایشی بوده تا خودی نزد مسئولین کشور نشان دهند!

ولی بد نیست که این را هم بدانید که برخی نمایندگان زوتی در خاورمیانه، همچنان در حال فروختن تی700 هستند که کمی شک برانگیز است.

باتوجه به کابین و داشبورد تی700 وارد شده، می‌توان دید که خودرو مذکور در تیپ فول نبوده و چیزی مشابه تیپ‌های نیمه فول تی700 را نشان می‌دهد.

معرفی زوتی T700

زوتی یکی از برندهای خودرویی چین بود که در ارائه محصولاتی از نوع کپی، در جهان مشهور است و باتوجه به این نکته که اغلب تولیدات این شرکت حاصل از کپی کاری است، اما عملا در نهایت خودروهای قابل قبول و در برخی مواقع خودروهای زیبایی از آب در می‌آمد.

یکی از محصولاتی که تقریبا طراحی متوسطی دارد، زوتی T700 بوده که بواسطه داشتن امکانات بسیار بالا، در برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس، نسبت به سایر برندها، این خودرو فروش موفقی کسب کرده است.

در ابتدا به بخش مهم پیشرانه بپردازیم. باتوجه به اعلام برخی منابع، T700 تاکنون با دو پیشرانه 1.8 و 2.0 لیتری توربوشارژ عرضه شده که به ترتیب با اتصال به گیربکس‌های 6 سرعته دوکلاچه و 8 سرعته اتوماتیک، توانایی تولید 174 و 187 اسب بخار، قدرت را دارند.

باتوجه به اینکه این خودرو حدود سال 2017 رونمایی شده، اما در طی این سال‌ها، با امکاناتی جدید بروزرسانی شده است. از امکانات مهم این خودرو، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
• سقف پانورامیک
• رکاب جانبی برقی
• کروزکنترل هوشمند
• چراغ شور
• اتوپارک

اما بهتر است بدانید که بسیاری از امکاناتی که این خودرو دارد، ذکر نشد.

طراحی، جایی که T700 مانند دیگر برداران خود، از خودروهای موفق اروپایی کپی شده است. به نظر هرچه که باشد بالاخره T700 به یک خودرو تبدیل شده است، اما چراغ‌های نازک مخصوصا در قسمت عقب، طراحی نهایی را ضعیف کرده است.

از منظر ابعاد تی700 برابر با 4748 میلی‌متر در طول، 1933 میلی‌متر در عرض و 1680 میلی‌متر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با 2850 میلی‌متر است. برخی منابع، ادعا دارند که طراحان زوتی در تقسیم اعداد بین قسمت‌های مختلف این خودرو، بسیار خوب عمل کردند.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا