مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

آغاز تحویل اولین سری از راناپلاس 6 دنده سقف شیشه‌ای به مشتریان

با ارسال طرح تبدیل به برخی حواله داران راناپلاس 5 سرعته دستی توسط ایران خودرو در جهت دریافت محصولی ارتقاء یافته تر رانا پلاس 6 سرعته دستی مجهز به سقف شیشه ای، می‌توان دید که از اوایل هفته جاری، تحویل اولین سری این خودرو به مشتریان آغاز گردیده است.باتوجه به تصاویر ارسالی به پایگاه خبری چرخان، می‌توان فهمید که نسخه تحویلی دقیقا مطابق با نسخه ای است که گروه صنعتی ایران خودرو چندی پیش آن را در نمایشگاه بین المللی اتومکانیکا روسیه حاضر کرده بود.

رانا پلاس شش دنده دستی مجهز به سقف شیشه ای، در بجث موتور و پیشرانه، دقیقا با محصول برادر خود، یعنی تارا برابر است. این خودرو که مجهز به موتور 1600 سی سی TU5 پلاس (EC5) است، توانایی تولید ۱۱۳ اسب بخار، قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر، گشتاور را دارد. این موتور در مقایسه با موتور پایه TU5، به فناوری‌هایی چون پمپ روغن متغیر و سامانه CVVT یا همان زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز بوده که علاوه بر بهبود میزان آلایندگی، قدرت و گشتاور آن را افزایش داده است.

از مهم‌ترین امکانات خودرو رانا پلاس با گیربکس MT6 و سقف شیشه‌ای، می‌توان به برخوردار بودن آن از فرمان برقی، کروز کنترل، مجموعه کنسول میانی بین دو صندلی و مجموعه کلیدهای شیشه بالابر درها و آیینه برقی جدید، غربیلک فرمان با آرم کرومی به همراه کلیدهای کنترلی بر روی فرمان (MFC) اشاره کرد. این خودرو مانند راناپلاس 5 سرعته MT، دارای تجهیزات به روز شده‌ای مانند مجموعه داشبورد، چراغ‌های جلو و عقب جدید، جلوپنجره طرح جدید، مجموعه صندلی‌ها با روکش جدید به همراه ایزوفیکس، دستگیره‌ها و زه‌های جانبی هم رنگ بدنه، آینه‌های جانبی جدید راهنمادار و سنسور دنده عقب نسبت به رانا معمولی است.

امکانات رانا پلاس 6 دنده سقف شیشه ای:

  • دو کیسه هوای ایمنی
  • فرمان کمکی برقی
  • سقف شیشه ای
  • سنسورهای هشداردهنده موانع در هنگام پارک در عقب خودرو
  • کروز کنترل
  • آینه‌های جانبی راهنمادار
  • بالابرهای برقی چهار شیشه درب ها
  • کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
  • سیستم صوتی بلوتوث دار
  • و…

در رابطه با سقف شیشه ای این خودرو باید گفت که باتوجه به مشابه بودن اصول سازه، اتاق و پلتفرم رانا پلاس پانوراما با خودرویی چون پژو ۲۰۷i صندوقدار، ایران خودرو توانسته بدون زحمت اضافی همان آپشن را بر روی رانا پلاس نصب کند. البته لازم به ذکر بوده که اتصال‌های مربوطه به ستون‌ها تغییر پیدا کرده و آنتن این خودرو به انتها سقف تغییر مکان داده است.

قبل از پروژه پلاس خودرو رانا، این محصول ایران خودرو طرفدار زیادی نداشت. اما امروز با ارتقاءهایی که شرکت مذکور برروی رانا و رانا پلاس انجام داده و خواهد داد، باعث افزایش محبوبیت این خودرو گردیده است. هرچه که باز همچنان در آمارهای ثبت‌نام ایران خودرو، همچنان رانا پلاس آمار استقبال کمتری نسبت به سایر خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو دارد.

لازم به ذکر بوده که هم اکنون قیمت مصوب این خودرو در شهریورماه ۱۴۰۰ برابر ۱۹۳ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۷۲۳ تومان است.

تصاویر

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. رانا که آشغاله باز پلاسش چیه سمند سریرو دنابهترن جک که از رانا بهتره از سمند سریرو دنا شاید بهتر باشه این جک چینی

  2. رانا که آشغاله باقیافه ای بسیار زشت حتا زشت تر از پراید۱۳۲سمندسریر و دنا ۱۰۰درصد از رانا آشغال بهترن باز پلاسش چیه سقف شیشه ای چیه این کپی از ماشین های خارجی هست تازه عغبش هم شبیه به مزدا۳ژاپنی است این شکل اتفاقی نیست واقا از مزدا کپی کرده درست مثل چینی جک ولی جک از رانا بهتره آشغال ترین ماشین با آرم اسب این نباید آرم اسب سمندرومیداشت باید آرم پرایدرا می داشت و آشغال ترین پراید هم می بود واقابرای ایران خودرو متاسفم صفر *ستاره به رانا و رانا پلاس و رانا ی جدیدوقدیم و نسل رانااز آشغال هم آشغال تره
    این به درد جرز لای درهم نمی خورد.به اندازه ی پیکان هم ارزش نداره حتا به اندازه موتور تازه شبیه به ۲۰۶سندوقدارهست فقط طرح گردیش شبیه ۲۰۶ .
    من کی که امرا رانا بخرم مجبور بشم پیکان می خرم. رنوی غرازه قدیمی رو می خرم اما ۱۰۰درصدرانا نه از تیبا یک و دو هم زشت تره تازه رو کیلو مترش نوشته ۲۱۰ در هالی که باید می بود۱۱۰ تا این ماشین در مقابله باپراید و تیباو ساینا و کوییک واقا کم می یاره مخصوصا مقابل کوییک s اس دورنگ سفید قرمز تمام ماشین های آشغال جهان رو جمع کن هیچ کدام به آشغالی رانا نمی رسند حتا ارزش بحث رو هم نداره .یا علی خداحافظ بای یاماچ کوچاوالی……….

  3. در جواب به یاماچ:
    چرت پرت میگی معلومه توان خریدشو نداری، برو کوییکتو سوار شو حالشو
    ببر. لگن ترین ماشین سمندو خانوادشن و پرایدو خودروهای سایپا (هم خانواده پراید مثل تیبا و ساینا و کوئیک و…) سری اول رانا جنس مواد داخلیش خوب نبود اما رانا پلاس و خصوصا سری جدیدش بهترین خودرو تو رنج قیمتی خودشونن، ظاهر رانا و طراحی داخلی مدل پانوراما از ظاهر تکراری 206 خیلی بهتره، موتور تارا و گریبکس 6 سرعته داره و فرمان برقی… سمند!!!!!! خخخخخخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا