مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

ورود نسل جدید تیگو7 مدیران خودرو به تهران!

دقیقاً یک‌سال پیش بود که خبر ورود اولین نسخه‌های چری تیگو7 پرو (پلاس) برای انجام برخی تست‌های فنی-تطبیقی و هم‌چنین کسب استانداردهای مربوطه را منتشر کردیم. اما اکنون و پس از گذشت یک‌سال، باتوجه به تصاویر ارسالی مخاطبان، می‌توان دید که گویا تولید آزمایشی این خودرو در شرکت مدیران خودرو آغاز گردیده است. ولی قبل از پرداختن به سایر جزئیات، بهتر است تا تصویری را مشاهده نمائید.

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده نمودید، در محموله خودرویی شرکت مدیران خودرو که گویا در مسیر تهران است، سه دستگاه از نسل جدید تیگو7 نیز در این بین دیده می‌شود. البته که این خودرو قرار است تا با نام تیگو7 پرو در ایران مونتاژ و عرضه گردد. خودرویی که باتوجه به جدید بودن در بازارهای جهانی، اما باوجود تأخیر در عرضه در ایران، متاسفانه نسخه جدیدتری از تیگو7 پرو هم در کشور چین رونمایی گردیده است. تصویر فوق نشان دهنده این است که احتمالا بزودی، شرکت مذکور قصد دارد تا این خودرو را به فروش برساند.

نسخه مونتاژی در ایران

اما در بین تصاویر ارسال شده راجع به محصولات جدید مدیران خودرو، تصاویر نسخه مونتاژی تیگو7 پرو نیز به پایگاه خبری چرخان ارسال شده است. این‌طور که معلوم است، فعلا مدیران خودرو برنامه دارد تا نسل جدید تیگو7 را با بدنه تک رنگ عرضه نماید.

نکته‌ای که وجود دارد، این است که در یک‌سال گذشته محصولات چری به علت برخی مسائل از جمله تحریم‌های ظالمانه آمریکا، با لوگو ام وی ام عرضه می‌شوند. تیگو7، تیگو5، آریزو6 و آریزو5 محصولاتی بودند که باتوجه به اینکه شرکت مدیران خودرو این محصولات را طبق تعریف‌های خودش لوکس می‌نامد، با لوگو چری عرضه می‌نمود. اما این اقدام، باب طبع برخی مشتریان و طرفداران محصولات چری در ایران نبوده و به همین خاطر، شرکت مذکور تصمیم دارد تا برندی جدید را با عرضه تیگو8 پرو رونمایی کند. این‌طور که شایعه گشته، گویا قرار است تا تیگو8 پرو با برندی با نام فونیکس در ایران عرضه گردد. در این صورت احتمال دارد تا تیگو7 پرو هم با همین برند در کشور مونتاژ و به فروش برسد.

در رابطه با بحث پیشرانه، هنوز خبر رسمی و حتی غیررسمی هم منتشر نگردیده است. اما دو احتمال وجود دارد. یکی اینکه همان پیشرانه‌ای که برروی تیگو8 پرو یعنی 1.6 لیتری توربو نصب گردیده، برروی تیگو7 پرو هم نصب شود. و احتمال دوم هم این است که موتور نسخه قبلی با ارتقاءهایی که به خود دیده و امروزه هم برروی خودرویی چون فیدلیتی نصب گردیده، نصب شود.

لازم به ذکر بوده که پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ تیگو7 پرو که دارای فناوری GDI بوده، با اتصال به گیربکس 7 سرعته دوکلاچه، توانایی تولید 190 اسب بخار، قدرت و 290 نیوتن متر، گشتاور را دارد. آنطور که اعلام شده، مصرف سوخت ترکیبی این پکیج 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است که برای این سگمنت، در صورت محقق شدن، بسیار مطلوب خواهد بود. اما پیشرانه دوم که 1.5 لیتری توربوشارژ است، با اتصال به گیربکس 6 سرعته دوکلاچه خشک، توانایی تولید 155 اسب بخار، قدرت و 230 نیوتن متر را دارد.

هنوز هیچ خبر رسمی در این رابطه منتشر نگردیده؛ پس تنها باید صبر کرد و با سایت چرخان همراه بود تا از آخرین خبرها و رویدادهای خودرویی از جمله مسائل پیرامون تیگو7 پرو (جدید) با خبر شد.

درباره با جادار بودن محفظه بار هم، لازم به ذکر است که درون صندوق عقب اتومبیل بطور استاندارد معادل ۴۱۴ لیتر فضا جهت جای دادن وسایل وجود داشته که در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم به رقم ۱۱۰۰ لیتر افزایش خواهد یافت.

اما پس از بحث پیشرانه، به مبحث بسیار مهم، آپشن و امکانات می‌رسیم. نسل جدید تیگو7، در فول‌ترین تیپ خود در بازارهای جهانی، دارای امکانات فراوانیست. در حد سیستم کروزکنترل هوشمند و اتوپارک و انواع رادارهای ایمنی…! اما متأسفانه باتوجه به تصویر زیر که ارسال شده، می‌توان فهمید که اکثر این موارد، برای بازار ایران آب شده‌اند! همان‌طور که از تصاویر معلوم است، نسخه انتخاب شده برای عرضه در بازار ایران، تا حدودی مشابه نسخه عرضه شده در بازار عربستان است. یعنی فول نبوده و در حد نیمه فول است.

اما به‌طور کل، از امکانات مهم تیگو7 پرو نسخه بازار ایران می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • دوربین و سنسورهای 360 درجه
  • سقف پانورامیک به همراه سانروف
  • مانیتور 10 اینچی لمسی
  • فرمان دی کات
  • سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای خودرو
  • سامانه کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)
  • ترمز دستی برقی همراه با اتوهولد
  • جک برقی صندوق عقب
  • سنسور هشدار موانع در عقب و جلو خودرو
  • صندلی راننده برقی به همراه گرمکن صندلی های ردیف اول
  • تهویه مطبوع دو کاناله به همراه دریچه مخصوص ردیف دوم
  • لمسی بودن بخش تنظیمات و کنترلی تهویه مطبوع
  • چراغ ها دارای فناوری PURE LED
  • دسته دنده جدید (مشابه سر دنده محصولات ولوو)
  • آمپر دیجیتالی
  • 6 ایربگ ایمنی
  • وایرلس شارژر
  • تریم چرمی صندلی‌ها
  • و …

همین‌طور که از مطالعه موارد گفته شده می‌توان فهمید، این است که امکانات بسیار زیادی در حجم بالا به نسخه جدید و پرو تیگو7 افزوده نشده است. برخی موارد هم واقعا امکانات محسوب نمی‌شود و صرفا می‌توان گفت که از متد روز استفاده کرده و ارتقاء یافته است.

نتیجه

تیگو7 پرو، کراس اووری با طراحی جدید و احتمالا با قیمتی گران خواهد بود. خودرویی که در ابتدای ورودش، رقبای قدری همچون کی ام سی K7 (جک ایکس7)، بهمن فیدلیتی و… را در مقابلش خواهد دید. اما همین تیگو7 پرو، در بسیاری از موارد از جمله ایمنی، باتوجه به داشتن 2 ایربگ پرده‌ای بیش‌تر نسبت به دو خودرو نام برده، ارزش خرید بیشتری خواهد داشت. حال باید صبر کرد و دید تا شرکت مدیران خودرو، چه قیمت و آفرهای جذابی را برای فروش بیشتر این خودرو تعریف و قرار خواهد داد…

با چرخان همراه باشید تا از آخرین اخبار خودروهای جدید کشورمان، آگاه شوید!

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام لوازم یدکی ام وی ام همگی از سایت ام وی ام باز میگیریم پیشنهاد میکنم دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا