مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا هنوز از پریوس قطع امید نکرده است

تویوتا پریوس قبلاً پیشگام خودروهای هیبریدی بود اما با شروع دوران الکتریکی، مقداری از درخشش خود را از دست داد. بااین‌حال، مقامات تویوتا در جریان رویداد E-Volution خود اعلام کردند که این شرکت هنوز از پریوس قطع امید نکرده و توسعه نسل بعدی آن در نظر گرفته شده است. هرچند تویوتا جزئیاتی در مورد نسل بعدی پریوس منتشر نکرده اما به‌طور اجمالی از ساخت آن خبر داده است. اظهارات مقامات تویوتا در این رابطه بسیار مبهم است اما گفته‌های آن‌ها می‌تواند به این معنا باشد که نسل آینده پریوس نسبت به نسل کنونی قوی‌تر و کم‌مصرف‌تر خواهد بود.

نسل کنونی پریوس از یک پیشرانه 1.8 لیتری چهار سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری کوچک استفاده می‌کند که مجموعاً 121 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. مصرف سوخت این سیستم هم در هر صد کیلومتر در شهر 4 لیتر، در بزرگراه 4.4 لیتر و به‌صورت ترکیبی 4.2 لیتر اعلام شده است. تویوتا همچنین نسخه پلاگین‌هیبریدی این خودرو را هم با نام پریوس پرایم ارائه می‌کند که به باطری‌های بزرگ‌تر 8.8 کیلووات ساعتی مجهز است و از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی به میزان حداکثر 40 کیلومتر برخوردار است.

در مورد نسل بعدی تویوتا پریوس چه می‌دانیم؟

فعلاً اطلاعات کمی در مورد نسل بعدی پریوس در دست است اما مقامات تویوتا قبلاً گفته‌اند که باید جهت جدیدی را برای این خودرو پیدا کنند. این اظهارات گمانه‌زنی‌هایی را در مورد احتمال تبدیل شدن پریوس به یک کراس‌اوور و یا ارائه یک نسخه کراس‌اوور برای آن‌را مطرح کرده است. البته طبق گزارش‌ها، این خودرو تمام الکتریکی نخواهد شد زیرا تویوتا می‌خواهد پریوس همچنان خودرویی مقرون‌به‌صرفه باقی بماند. گزارش‌ها حاکی از آن است که نسل بعدی پریوس اواخر سال آینده وارد بازار خواهد شد و همچنان از پیشرانه 1.8 لیتری استفاده خواهد کرد. اگر این گزارش‌ها درست باشند، احتمالاً قوای محرکه پریوس تغییر بزرگی نخواهد داشت و صرفاً کمی بهبود پیدا می‌کند. بااین‌حال، شایعاتی هم به احتمال اضافه شدن یک نسخه هیدروژنی به خانواده این خودرو اشاره داشته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا