مکمل بنزین
گوناگونخبر

اولین حضور جهانی سدان UNI-V چانگان

کمپانی چانگان‌اتو خودروی سدان جدید خود را با تکنولوژی Changan UNI-V به‌طور رسمی معرفی کرد. مبنای طراحی این خودرو بر اساس کانسپت Vision-V چانگان است که تمرکز این‌نوع طراحی، بیشتر بر موقعیت شخصی‌سازی و تجربه بصری ظاهری است. مانند دو خودروی قبلی UNI چانگان، این خودرو هم از یک طراحی با‌شکوه و یک تم زیبا برخوردار است.

جلو‌پنجره بدون حاشیه، که با چراغ‌های تیز و باریک جلو تکمیل شده است، نمای چشمگیری از این قسمت خودرو را به نمایش می‌گذارد. علاوه‌بر‌این محفظه‌های بزرگ جلو در کناره‌ها به‌خوبی با خط پایینی منطبق شده است تا ویژگی‌های اسپورت خودرو را بیشتر به‌نمایش بگذارد. UNI-V دارای اورهنگ ۹۰۵ میلیمتر و نسبت طول محور ۰.۵۹ است که این اعداد در نهایت ظاهری اسپورت‌تر را ایجاد می‌کند.

در نمای جانبی UNI-V دارای طراحی شیب‌دار است. کاپوت بلند در کنار سقف شیب‌دار، ظاهری فست‌بک از این خودرو به نمایش می‌گذارد. طول، عرض و ارتفاع ۱۴۳۰/۱۸۳۸/۴۶۸۰ میلیمتر و فاصله دو‌محور ۲۷۵۰ میلیمتر و اندازه چرخ‌های تقریبا برابر با  نیمی از ارتفاع خودرو، UNI-V را با یک سدان اسپورت لوکس امروزی قابل مقایسه می‌کند. ارتفاع پایین این خودرو، باعث کاهش مقاومت هوا و هدایت و ترمز بهتری می‌شود.

در نمای پشتی، از چراغ‌های متصل به‌هم سرتاسری و سیستم اگزوز دو‌طرفه استفاده شده است. در‌کنار این ویژگی‌ها چراغ‌ترمز متمرکز نصب شده در پایین خودرو، نمای این بخش از خودرو را کاملا چشم‌نواز می کند. علاوه‌بر‌این، خودرو از یک اسپویلر عقب با قابلیت جمع شدن الکتریکی پشتیبانی می کند که در‌صورت فعال نشدن، مخفی می‌ماند. اسپویلر را می‌توان به‌طور خودکار، بسته به‌ سرعت، بالا و پایین کرد. همچنین می‌توان آن‌را به‌صورت دستی از‌طریق دکمه‌ها کنترل کرد و در‌هنگام باز‌کردن، ۲۵ گرم نیروی رو‌به‌پایین ارائه می‌دهد که به کاهش مقاومت باد و افزایش پایداری بدنه کمک می‌کند.

فضای داخلی، با ترکیب عالی از آبی و خاکستری و استفاده قابل قبول از رنگ نارنجی، جالب‌توجه شده است.طراحی ساده و البته پیچیده داخلی، به‌گونه‌ای است که باعث حواس‌پرتی رانندگان نمی‌شود. داخل آن متقارن نیست و از رنگ‌های روشن در مرکز کنسول، صندلی‌ها و پنل‌های درب استفاده شده است تا ظاهری چشم‌گیرتر داشته باشد.

در داخل، از صفحه‌نمایش ۴ گانه (۱+۳) استفاده شده است. صفحه نمایش مربوط به پنل ابزار، در بالای فرمان قرار دارد که به راننده اجازه می‌دهد تا اطلاعات تعاملی مانند سرعت و ناوبری را به راحتی ببیند.

امکانات داخل کابین، یک نمای کامل از یک خودروی مدرن و پیشرفته را یادآوری می‌کند. دوربین‌های مادون‌قرمز و آيینه‌های دید‌عقب در‌کنار قابلیت فیس‌آی‌دی که کاربر را قادر می‌سازد به‌صورت خودکار وارد امکانات و اپلیکیشن‌های خودرو شوند، از‌جمله آن‌هاست. هوش‌مصنوعی هم ویژگی‌هایی مانند احوال‌پرسی و یاد‌آوری خستگی را در‌اختیار راننده قرار می‌دهد. همچنین از طریق فناوری حرکتی، کاربر می‌تواند موسیقی را تغییر دهد و در‌بین منوها حرکت کند.

از‌نظر قوای فنی، چانگان UNI-V از یک موتور ۱.۵T با‌نام نهنگ آبی استفاده می‌کند که توانایی تولید ۱۳۸ کیلو‌وات قدرت و رسیدن به‌حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر‌‌در‌ساعت را دارد. البته در‌ آینده ممکن است از نسخه موتور ۲T در این خودرو استفاده شود.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا