مکمل بنزین
خبر

بی‌وای‌دی Seal، رقیب تسلا مدل ۳

 

بی‌وای‌دی سخت در حال تست بی‌وای‌دی Seal دومین خودرو از مجموعه Ocean-X این شرکت است. مجموعه‌ای که بر‌اساس معماری پلتفرم الکتریکی، توسعه یافته است. Seal یک سدان از مجموعه تولیدات بی‌وای‌دی است که تقریبا از نظر ابعاد با مدل ۳ شرکت تسلا برابر است. جهت رقابت با مدل ۳ تسلا، احتمالا Seal در زمینه مشخصات، برد و قیمت، عملکرد بهتری خواهد داشت. با توجه به مدل نمایش داده شده در رویدادهای مربوط به Ocean-X می‌توان دریافت که ظاهر این خودرو از یک حالت آیرو‌دینامیکی خاصی بهره می‌برد. اگرچه در‌نمای جلویی، کمی اغراق شده است ولی در‌حالت کلی، جذاب به‌نظر می‌رسد.

اخیرا تصاویری از یک نمونه کاملا استتار شده Seal در‌حال‌ آزمایش منتشر شده است. علی‌رغم پوشش بسیار زیاد، می‌توان دریافت که فاصله بین دو محور در این خودرو بسیار زیاد است، چیزی در حدود ۲۹۰۰ میلیمتر. همچنین می‌توان دریافت که فضای داخلی فراوان، دینامیک رانندگی خوب و تناسبات رعایت شده در بدنه، احتمالا از مشخصات این خودرو خواهد بود.

 از نظر فضای داخلی، عکس‌های منتشر شده، اطلاعات زیادی را ارائه نمی‌کند. یک سانروف پانورامای بزرگ و صندلی‌های اسپرت، در عکس‌ها قابل مشاهده هستند. شیشه‌های عقب بلند،‌ نشان‌دهنده فضای زیادی برای سرنشینان عقب است. چیزی که بسیاری از خریداران خودرو، از آن استقبال می‌کنند.

Seal با ابعاد احتمالی ۴۷۷۰/۱۸۶۰/۱۴۶۰ میلیمتر، در بین مدل‌های Qin plus و Han قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود Seal از باطری‌های مقاوم در برابر سوراخ شدن خود شرکت بی‌وای‌دی استفاده کند که این باطری‌ها در حالت سیستم ۸۰۰ ولتی، به این خودرو توان طی مسافت بیش از ۸۰۰ کیلومتر را می‌دهد. با تمام این تفاسیر، هنوز ظرفیت باطری‌های در‌نظر گرفته شده برای این خودرو مشخص نیست. انتظار می‌رود با سیستم آپشنال 4WD شتاب صفر تا صد در Seal چیزی در حدود ۳.۳ ثانیه باشد.

این خودرو در کارخانه چانگژو شرکت بی‌وای‌دی با ظرفیت سالانه ۶۰۰۰۰ دستگاه تولید خواهد شد و خود شرکت انتظار فروش ۵۰۰۰ دستگاه در ماه را دارد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا