مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی پرنده ایرکار با پیشرانه بی‌ام‌و به خط تولید نزدیک می‌شود

یکی از رؤیاهای دیرینه بشر ساخت خودروهای پرنده بوده است که این رؤیا تا به امروز علیرغم تلاش‌های متعدد هنوز به‌طور کامل محقق نشده است. حال اما به نظر می‌رسد یک قدم دیگر به این تحقق این رؤیای جذاب نزدیک شده‌ایم زیرا خودروی پرنده ایرکار (AirCar) گواهینامه صلاحیت پرواز را از سازمان حمل‌ونقل اسلواکی دریافت کرده است. این خودرو می‌تواند به ارتفاعی بیش از 2400 متر برسد و به سرعتی بیش از 160 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

نیروی موردنیاز ایرکار توسط یک پیشرانه ساخت ب‌ام‌و تأمین می‌شود که البته این موتور به‌احتمال‌زیاد از موتورسیکلت‌های ب‌ام‌و گرفته شده و متأسفانه از نیروگاه‌های قدرتمند V8 این شرکت در اینجا خبری نیست. بااین‌حال، این پیشرانه با همان بنزین معمولی کار می‌کند که در همه پمپ‌بنزین‌ها پیدا می‌شود. ایرکار پس از 70 ساعت آزمایش‌های سخت پروازی و انجام بیش از 200 برخاست و فرود توانسته گواهینامه صلاحیت پرواز را اخذ کند.

این بدون شک گام بزرگی در مسیری است که خودروهای پرنده را از رؤیا به واقعیت تبدیل می‌کند. این وسیله همچنین می‌تواند چشم‌اندازی را از آینده‌ای ارائه کند که می‌توانیم در آن خودروهای پرنده زیادی را روی جاده و در آسمان ببینیم. ایرکار که محصول ایده و نبوغ پروفسور استیون کلین است، با این گواهینامه امکان تولید انبوه را خواهد داشت. ایرکار اما طراحی عجیبی دارد که چندان شبیه یک خودروی معمولی نیست. سقف گنبدی شکل شیشه‌ای و طراحی عجیب قسمت جلویی خودرو نیز نمای نامتعارفی را ایجاد کرده‌اند.

البته زمانی که ایرکار روی زمین فرود آید، بال‌های آن جمع شده و دُم آن کوتاه می‌شود تا شکل خودرو مانندی به خود بگیرد اما مطمئناً بازهم هیچ‌کس این وسیله را با یک تویوتا کمری اشتباه نخواهد گرفت! همچنین هرچند ایرکار تمام ویژگی‌های یک خودروی پرنده کاربردی را دارد ولی قطعاً نمی‌تواند برای ترددهای روزمره و معمول مورداستفاده قرار گیرد. این یعنی خودروی پرنده همچنان محصول خاصی خواهد بود برای ثروتمندانی که به باند فرودگاه دسترسی دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا