مکمل بنزین
گوناگونخبر

تحقیقات نشان می‌دهند که رانندگان کمتر از پیش با سرعت غیرمجاز رانندگی می‌کنند

بر اساس تحقیقات جدید هفته جاری، رانندگان نسبت به ۶ سال پیش، علاقه کمتری به رانندگی با سرعت غیرمجاز دارند و تعداد کمتری از آن‌ها این امر را قابل قبول می‌دانند. این نظرسنجی توسط IAM RoadSmart، نام تجاری موسسه رانندگان حرفه‌ای (IAM)، نشان داده که تعداد افرادی که رانندگی با سرعت بالا در بزرگراه‌ها را قابل قبول می‌دانند نسبت به سال ۲۰۱۶ کاهش یافته‌ است.

این مطالعه که به عنوان بخشی از گزارش فرهنگ ایمنی سازمان انجام شد، با پرسش از ۲۰۰۰ نفر در پایان سال ۲۰۲۱ به انجام رسید. این سازمان نظر افراد در مورد رانندگی با سرعت بالا را جویا شده بود‌. در آن زمان، ۴ نفر از ۱۰ نفر (۴۲ درصد) گفته بودند که رانندگی با سرعت ۸۰ مایل در ساعت، در یک بزرگراه در بریتانیا قابل قبول است. (این سرعت ۱۰ مایل در ساعت از حداکثر سرعت مجاز بالاتر است) در سال ۲۰۱۶، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان گفته بودند که این رفتار قابل قبول است. ۵۶ درصد از پاسخ دهندگان این عقیده را داشتند. تعداد افرادی که فکر می‌کنند سفر کردن با سرعت بیش از ۸۰ مایل در ساعت قابل قبول است هم کاهش پیدا کرده است، اگرچه کماکان یک نفر از هر ۵ نفر باور دارند که این امر قابل قبول است. حدود ۲۱ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که این سرعت در یک بزرگراه قابل قبول است. که نسبت به ۲۸ درصد سال ۲۰۱۶، ۷ درصد کاهش داشته است.

در همین حال، در مناطق شهری، تعداد رانندگانی که به عبور از حد مجاز سرعت اعتراف می‌کنند رو به کاهش است. در سال ۲۰۲۱، یک نفر از هر ده نفر که مورد پرسش قرار گرفته بودند اعتراف کرده بود که طی سی روز گذشته محدودیت رانندگی با سرعت ۳۰ مایل بر ساعت را با رانندگی با سرعت ۳۵ مایل در ساعت شکسته‌اند‌. این عدد در سال ۲۰۱۶، بالاتر بود و افراد متخلف به ۱۷ درصد می‌رسیدند.

نیل گریگ، مدیر سیاست و تحقیقات IAM RoadSmart، گفت که این روند نزولی دلگرم کننده است، اما هشدار داد که باید اقدامات بیشتری انجام شود تا سرعتِ بالا، کمتر از این برای رانندگان قابل قبول باشد. او گفت، کسانی که به نقض قوانین ادامه می‌دهند، آشکارا به توصیه‌ها و پیام‌های پلیس‌ بی‌توجهی می‌کنند

او گفت: “سرعت قابل قبول در بزرگراه‌ها هنوز بسیار بالاست، اما روند نزولی نظرات مثبت رانندگان نشانه خوبی است.” او در ادامه افزود: “رانندگی با سرعت غیرمجاز در شهرستان‌ها و شهرها هم کاهش یافته است، چرا که به نظر می‌رسد امروزه رانندگان بیشتری ارتباط بین سرعت و آسیب جدی را درک می‌کنند.”

”کسانی که باور دارند رانندگی با سرعت بالاتر از حد مجاز اشکالی ندارد، نه به اخطارها و نه به پیام‌های مکرر پلیس توجه می‌کنند. سرعت غیرمجاز مسئول مرگ تقریبا ۱۲ انسان در جاده‌های بریتانیا است، و ما به وضوح باید تلاش بیشتری برای آموزش و آگاه سازی آن‌ها در مورد عواقب مرگبار سرعت غیرمجاز انجام دهیم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا