مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید فورد رنجر رپتور معرفی شد

سرانجام پس از ماه‌ها انتشار تصاویر جاسوسی مختلف، فورد رسماً نسل جدید پیکاپ آفرودی رنجر رپتور را معرفی کرده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، رنجر رپتور با ظاهری بسیار تهاجمی‌تر از رنجر معمولی، یک پیشرانه V6 قدرتمند و تعلیق ارتقاءیافته به بازار خواهد آمد تا بتواند به ماجراجویی‌های آفرودی خود ادامه دهد. در بیرون، این پیکاپ به لطف جلوپنجره مشکی‌رنگ با نوشته بزرگ FORD و یک صفحه محافظ نقره‌ای‌رنگ در پایین، بلافاصله به‌عنوان عضوی از خانواده رپتور قابل‌تشخیص خواهد بود.

در طرفین خودرو گلگیرهای بزرگی به چشم می‌خورد که لاستیک‌های آل‌ترین روی رینگ‌های 17 اینچی زیر آن‌ها جای گرفته‌اند. برچسب گرافیکی RAPTOR روی گلگیرهای عقب و درب پشتی هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند. در رنجر رپتور اما چیزی که بیشتر از ظاهر اهمیت دارد، زیر کاپوت است. در اینجا یک موتور 3 لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که در نسخه اروپایی 288 اسب بخار قدرت و 490 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

شاید این موتور آن‌قدری که خیلی‌ها انتظار داشتند قدرتمند نباشد اما خروجی آن به خاطر قوانین آلایندگی اروپا محدود شده است و در بازارهای خارج از اروپا مثل استرالیا و آفریقای جنوبی 397 اسب بخار قدرت و 583 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که اختلاف بسیار زیادی است. انتظار می‌رود رنجر رپتور در بازار ایالات‌متحده هم با همین نسخهٔ قوی‌تر موتور V6 عرضه شود. فورد برای این موتور همچنین یک سستم اگزوز فعال با کنترل الکترونیکی را هم در نظر گرفته که چهار حالت مختلف شامل بی‌صدا، معمولی، اسپرت و باجا را ارائه می‌کند. علاوه بر این، رنجر رپتور از هفت حالت رانندگی مختلف هم برخوردار است که برای استفاده‌های روی جاده و خارج از جاده تنوع بالایی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

این پیشرانه V6 همچنین سیستم ضد تأخیر کاربردی فورد را هم از سوپراسپرت GT قرض گرفته که توربوشارژرها را همیشه آماده ارائه حداکثر قدرت نگه می‌دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد. علاوه بر این موتور بنزینی، فورد برای رنجر رپتور جدید در اروپا سال آینده همان موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربودیزلی نسل قبلی را هم ارائه خواهد کرد.

همان‌طور که از یک مدل رپتور انتظار می‌رود، این رنجر از سیستم تعلیق ارتقاءیافته‌ای بهره می‌برد تا توانایی‌های بیشتری برای عبور از هر نوع مسیری داشته باشد. ازجملهٔ ویژگی‌های این تعلیق می‌توان به بازوهای کنترل بالایی و پایینی آلومینیومی قوی‌تر و کمک‌فنرهای 2.5 اینچی فاکس اشاره کرد که اصطکاک را نسبت به رنجر معمولی به نصف کاهش می‌دهد. رنجر رپتور همچنین به سامانه چهارچرخ محرک دائمی با قفل دیفرانسیل جلو و عقب و همین‌طور گیربکس کمکی دو سرعته با کنترل الکترونیکی هم مجهز است.

فورد کابین رنجر رپتور را با تریم نارنجی‌رنگ تزئین کرده است تا نمای اسپرت‌تری داشته باشد. صفحه آمپر دیجیتالی 12.4 اینچی، نمایشگر لمسی عمودی 12 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، غربیلک فرمان اسپرت چرمی و سیستم صوتی B&O با 10 بلندگو هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این خودرو هستند که به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند. تحویل نسل جدید فورد رنجر رپتور به خریداران اروپایی از اواخر تابستان آینده آغاز خواهد شد اما آمریکایی‌ها برای خرید آن باید تا سال 2023 صبر کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا