مکمل بنزین
گوناگونخبر

دو خودروساز بزرگ آمریکایی محصول خود را فراخواندند

فراخوان؛ این کلمه‌ای است که هر سازنده‌ای از شنیدن آن وحشت دارد. چندی پیش، جنرال موتورز پس از آنکه NHTSA اعلام کرد به دلیل مشکلات پیش آمده مربوط به تابش نور خیره کننده چراغ‌های جلو، خطرات بالقوه‌ای سرنشینان این خودرو را تهدید می‌کند، مورد انتقادات شدیدی قرار گرفت. لازم به ذکر است که این مشکل در 740581 نمونه از نسل قبلی GMC Terrain SUV، دیده شده است.

در حالی که شرکت خودروسازی ادعا می‌کرد که این مشکل هیچ پیامدی بر ایمنی خودرو ندارد، NHTSA گفت: “شرایط آب و هوایی خاص، مانند هوای برفی و مه می‌توانند باعث شوند که لامپ معیوب تابش خیره کننده‌ای داشته باشد و به این ترتیب دید سایر رانندگان کم خواهد شد.”

به این ترتیب، جنرال موتورز اکنون نزدیک به سه چهارم میلیون خودروی تولید شده بین سال‌های 2010 و 2017 را فراخوانده است. در حال حاضر، راه‌حل برطرف کردن این مشکل هنوز در دست توسعه است و انتظار می‌رود تا 23 آوریل 2022 به مالکان اطلاع داده شود. با این حال، جنرال موتورز تنها برند آمریکایی‌ای نیست که چنین فراخوان بزرگی را صادر کرده است.

پیش از این، فورد مجبور شده بود نزدیک به 300000 کامیون سری F را فرابخواند، چرا که سیلندر اصلی معیوب می‌تواند منجر به کاهش قدرت ترمز شود. پیکاپ‌های قدیمی فورد F-150 (2013-2017) مجهز به موتور 3.5 لیتری EcoBoost V6 فراخوانده شدند. با این حال، به نظر می‌رسد که مشکل دوباره بروز کرده است.

به غیر از 175369 نمونه از مدل F-150 که در سال‌های 2016 تا 2018 ساخته شده بودند،  15,499لینکلن نویگیتور و 90055 اکسپدیشن فورد نیز که بین سال‌های 2016-2017 ساخته شده‌‌اند نیز تحت تأثیر قرار گرفتند. همه آنها مجهز به موتورهای 3.5 لیتری EcoBoost هستند. NHTSA خاطرنشان می‌کند، “سیلندر اصلی ترمز ممکن است اجازه دهد مایع ترمز از مدار چرخ جلو به بوستر ترمز نشت کند.”

البته این یک مسئله جدی است، چرا که در این گزارش آمده: “کاهش عملکرد ترمز در چرخ‌های جلو می‌تواند فاصله توقف را بیشتر کرده و خطر تصادف را افزایش دهد.” طبیعتاً تعمیرات بصورت رایگان انجام خواهند شد و نمایندگی‌ها سیلندر اصلی ترمز را تعویض خواهند کرد. اگر قطعه نشتی داشته باشد، تقویت کننده ترمز نیز باید تعویض شود.

تا 25 آوریل 2022، صاحبان این وسایل نقلیه آسیب دیده از طریق پست مطلع خواهند شد. در فوریه سال جاری، فراخوانی برای موستانگ‌های 2015-2017 هم صادر شد: دوربین‌های پشتیبان معیوب به طور ناگهانی هیچ چیزی را روی صفحه نمایش نمی‌دهند. این امر، خطر تصادف با عابر پیاده را افزایش خواهد داد.

لازم است که به این نکته اشاره کنیم که در حالی که جنرال موتورز و فورد سهم خود را در فراخوانی محصولاتشان طی چند سال گذشته داشته‌اند، سایر سازندگان نیز در مرکز برخی تماس‌های جدی قرار داشته‌اند. اخیراً، خودروساز برجسته، BMW، به دلیل خطر آتش سوزی مجبور به انجام یک فراخوانی بزرگ شد و 1 میلیون خودرو را فراخواند.

حتی پورشه، سازنده ابزارهای رانندگی دقیق با مهندسی دقیق، هم نمی‌تواند از چنگال وحشتناک فراخوانی فرار کند. در اوایل سال جاری، این برند مجبور به فراخوانی برای تایکان شد، چرا که سیم‌کشی نادرست کمربند ایمنی ممکن است باعث ایجاد مشکل در ایمن کردن صندلی‌های کودک شود.

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

  1. بله خوب که ایرادشون رو قبول کردن من مشکلی در خودرو ایرانی خود داشتم ولی گارانتی قبول نکرد

  2. چقدر بدبختن اینها

    توایران بدون ترمز بدون دنده عقب بدون کولر چراغ هاهرکدوم یه طرف ماشین رنگ دار لاستیک کهنه
    سقف آفتاب سوخته
    خلاصه ملت رو میکنن ملت هم دوس دارن

    بیان یاد بگیرن

  3. یه کم اخلاق و وجدان و تعهد را این خودرو سازان نظام اسلامی یاد بگیرند

  4. نظام خودروسازی داخلی یعنی بیشرمی،بی وجدانی،دزدی درجیب ملت بدبخت فسادگسترده وملت هم جزخریدلگن وطنی چاره ای ندارند.

  5. خوب این جهان کفره وماشینم را رفتم ازسایپا بگیرم گه زده به ماشین تازه عرفا وشرعا هم میکنه وحالا امریکا که اینقدبدمیگند ببین چقدرواسه صنعتش وجان مردم ارزش قائله

  6. برید بابا خودمون سایپا داریم و ایرانخودرو با کلی کاپشن ببخشید اپشن راستی یک وقت از باد کنک بجای اربگ اضاف نکنند چند وقتیا پیش بود که اربگ ماشینها عمل نکردند گفتندبیارید جاش واستون یک الاق میگذاریم

  7. برید بابا خودمون سایپا داریم و ایرانخودرو با کلی کاپشن ببخشید اپشن راستی یک وقت از باد کنک بجای اربگ اضاف نکنند چند وقتیا پیش بود که اربگ ماشینها عمل نکردند گفتندبیارید جاش واستون یک الاق میگذاریم

  8. ملت ایران هم اگه راست میگن از این ماشین‌ها نخرند تا مدتها روی دستشان بمونه تا اونها هم به خودشان بیان ملت خودشان قبول دارن کارخانه هم از خداشه که مردم همینطورش هم قبول دارن و تولید میکنه

  9. شما‌چی‌میخواید‌وقتی‌درداشبوردتان‌‌براتون‌قران‌میزارد‌برید‌بە‌امان‌خدا‌‌‌‌‌‌وقتی‌ابوالفضل‌هست‌ترمز‌چیە‌

  10. خیلی جالبه استاندارد ایران هیچ نظارتی روی خودروهای داخلی نداره و نمیتونه حرفی بزنه و تمامی موارد آپشن حساب میشه اگه روی خودرو نزارند ایرادی ندارد

  11. مشکل مملکت ما اینکه نمی گذارند از خارج ماشین وارد کنی بعد هم اگر یک ماشین با دلار 25 هزار تومنی بخری پانصد میلیون تومان دولت هم پانصدتا میخوا ولی امریکا تجارت آزاد دارد ژاپن و کره و چین بهترین ماشین ها را وارد امریکا میکنند اینجا باید شورای نگهبان برای اینکه ما سوار چه ماشینی بشویم تصمیم میگیرد سال پنجاه پنج پیکان بود 25 هزار تومان بعد بی ام و بود پنجاه هزار تومان قیمت در ألمان بود 7 هزار دلار دولت دیگه چیزی نمیگرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا