مکمل بنزین
خبر

پیش‌فروش سدان تمام الکتریکی جک

در ۲۸ مارس ۲۰۲۲ سدان کامپکت تمام الکتریکی با نام تجاری SEHOL و از گروه تجاری JAC به‌طور رسمی با قیمت ۱۳۰۰۰۰ یوان، برای پیش‌فروش معرفی شد.

ظاهر این خودرو یعنی خودروی SEHOL AIPAO بسیار شبیه به مدل دیگر با همین برند و با سوخت معمولی، با نام  SEHOL YAO بوده که از سبک طراحی کاملا مشابهی استفاده کرده است. این خودرو به عنوان یک خودروی تمام برقی، با جلو‌پنجره غیر واقعی و چراغ‌های جلوی نواری و مه‌شکن‌ها و ورودی‌های هوا که با خطوط شکسته مشکی طراحی شده، دارای نمای ظاهری جذاب و اسپرت‌تری است. در‌قسمت کناری بدنه، خودروی جدید، دارای بدنه‌ای به‌گونه‌ای تقسیم شده دو‌رنگ با نواری مشکی، برای جدا‌سازی سقف و بدنه است.

رینگ‌های چهار پره دو رنگ V شکل که با کالیپرهای ترمز قرمز‌رنگ، ترکیب شده است SEHOL AIPAO را بیش از پیش اسپرت کرده است. از نظر ابعاد بدنه، این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاع ۴۷۷۰/۱۸۲۰/۱۵۱۰ میلی‌متر است.

 در‌عقب، برای خودروی جدید از گروه چراغ‌های اصطلاحا میله‌ای استفاده شده است که به‌کار بردن ترکیب منبع نور آرایه‌ای در داخل بدنه اصلی این چراغ‌ها در‌دو‌طرف، پس از روشن شدن آن‌ها، نمای جذابی را به‌وجود می‌آورد. همچنین، طراحی محدب و مقعر قسمت پشتی و درب صندوق عقب، یک حس خوب و به‌نوعی حس مرتب بودن طراحی خودرو را به بیننده القا می‌کند. روی درب صندوق هم نام E.50A PRO قابل مشاهده است.

برای فضای داخلی، خودروی جدید، از پنل بزار تمام ال‌سی‌دی استفاده می‌کند و به یک فرمان چهار‌ره مجهز شده است. کنترل‌مرکزی، یک صفحه‌نمایش عمودی است که در امتداد کنترل مرکزی قرار داده شده است. کنسول، دارای طراحی لایه‌ای است که حس تکنولوژی را به سرنشین و راننده منتقل می‌کند. این خودرو دارای چراغ‌های محیطی ۶۴ رنگ و سیستم رانندگی هوشمند هواوی و دوربین بزرگ با زاویه دید وسیع جهت دستیابی به عملکردهای رانندگی کمکی در سطح بالا را ارائه می‌کند.

از نظر قوای فنی SEHOL AIPAO به یک موتور الکتریکی با حداکثر توان ۱۴۲ کیلو‌وات و حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتن‌متر و یک بسته باتری سه‌تایی ۶۴ کیلو‌وات‌ساعتی مجهز شده است. زمان رسیدن صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای این خودرو ۷.۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۴۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

SIHAO یک برند جدید تحت گروه JAC و فولکس‌واگن است که در‌سال ۲۰۱۸ در چین ایجاد شد و قبلا نام خود را SOL اعلام کرد که بعدا به SEHOL تغییر کرد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. خاک بر سر مسئولین ایران خودرو و سایپا دزد با تولیدشان !!!

  2. مسئولین ایران خودرو و سایپا ببینید و بیاموزید که چگونه باید به روز بود و فقط به فکر جیب خود نبود !!!

  3. جای مردانی که فکر و ذکر شد کار برای خدا و خدمت به مردم در اقتصاد و بویژه خودرو سازی خالی است .مردانی چون سلیمانی ها ، فخری زاده ها، احمدی روشن ها و …. ولی صد حیف و صد افسوس که سیاست و اقتصاد ما هنوز منتظر ظهور این مردان در رنج و عذاب است !!!!

  4. خوب اگه خودرو سازی ایران بخواد این خودرو را تولید کنه اولا کلی ازش دزدی میکنه دوما خودروهای اشغالش را دیگه کسی نمیخره
    بهترین راه واردات خودرو با گمرک صفر هستش . البته مسئولین خودشون نمیخوان که این اتفاق بیافته

  5. سایپا و ایران خودرو دزد نیستن ما احمق هستیم که میخریم این اشغال ها رو
    از قدیم گفتن تا مظلوم نباشه ظالم هم نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا