مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیس‌لیفت بی‌ام‌و سری 3 معرفی شد

ب‌ام‌و فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای سری 3 را با تغییراتی جزئی در بیرون، کابین بروز شده و رنگ‌های جدید معرفی کرده است. مهم‌ترین تغییر در جلوی این خودرو چراغ‌های جدیدی است که حالا باریک‌تر شده‌اند. علاوه بر این، بریدگی جزئی در بخش پایین چراغ‌ها نیز حالا حذف شده تا نمای ساده‌تری ایجاد گردد. همچنین گرافیک داخلی این چراغ‌ها نیز تغییر کرده و حالا به شکل L برعکس درآمده است. خوشبختانه اما در سری 3 جدید خبری از جلوپنجره بزرگ سری 4 نیست و همان جلوپنجره کوچک قبلی تغییراتی جزئی را تجربه کرده است.

این موضوع اما در رابطه با سپرها صدق نمی‌کند زیرا این قسمت هم در جلو و هم در عقب نمای کمی شلوغ‌تری پیدا کرده و زاویه‌های تهاجمی روی آن‌ها دیده می‌شود که به گفته ب‌ام‌و، روی حال و هوای اسپرت سری 3 تأکید دارد. درواقع، این شرکت سعی داشته سری 3 را در این فیس‌لیفت کمی اسپرت‌تر کند. به همین دلیل، حالا تریم بیرونی مشکی‌رنگ شادولاین به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود و تریم آلومینیومی مات سفارشی خواهد بود. دیگر تغییرات بیرونی سری 3 مدل 2023 نیز شامل رینگ‌های جدید و طیف جدیدی از رنگ‌ها مثل خاکستری متالیک می‌شود.

تغییرات داخلی ب‌ام‌و سری 3 فیس‌لیفت

هرچند تغییرات بیرونی این سدان آلمانی نسبتاً جزئی هستند اما اصلی‌ترین تغییرات و به‌روزرسانی‌های آن در داخل صورت گرفته است. در اینجا شاهد نمایشگر خمیده جدید ب‌ام‌و هستیم که شامل یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی پشت فرمان و یک نمایشگر مرکزی لمسی 14.9 اینچی می‌شود. این نمایشگرها همچنین از جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل iDrive 8 ب‌ام‌و هم برخوردار هستند که دستیار هوشمند آن حالا می‌تواند پنجره‌ها و سانروف را باز یا بسته کرده و سیستم تهویه را از طریق گفتاری تنظیم کند. سری 3 جدید همچنین می‌تواند اینترنت 5G را هم با امکان اتصال دستگاه‌های بیشتر ارائه کند.

پیشرانه‌های ب‌ام‌و سری 3 فیس‌لیفت

در لیست پیشرانه‌های فیس‌لیفت سری 3 تغییری صورت نگرفته که این یعنی سدان کامپکت ب‌ام‌و مثل قبل در بازار آمریکای شمالی در سه مدل عرضه می‌شود. مدل پایه 330i از همان موتور چهار سیلندر توربوشارژ با 255 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند درحالی‌که در مدل هیبریدی 330e یک موتور الکتریکی هم به پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی اضافه می‌شود و مجموع خروجی را به 288 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور می‌رساند. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند نیز باید سراغ مدل M340i بروند که پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی آن 382 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به سیستم هیبریدی خفیف 48 ولت هم مجهز است.

انتقال نیروی همه موتورها از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد و سامانه چهارچرخ محرک Xdrive هم برای همه مدل‌ها قابل سفارش خواهد بود. تحویل فیس‌لیفت ب‌ام‌و سری 3 به خریداران در سراسر جهان از ماه آینده آغاز می‌شود. این خودرو برای بازار ایالات‌متحده در تأسیسات جدید ب‌ام‌و در مکزیک تولید خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا