مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

بازسازی جذاب فولکس‌واگن بیتل با قیمت 600 هزار دلاری!

میلیوی (Milivié) یک شرکت تازه تأسیس در آلمان است که اولین محصول خود را معرفی کرده است. این خودرو یک فولکس‌واگن بیتل کاملاً بازسازی شده است. فعلاً پیش‌نمایشی این خودرو با انتشار چند رندر ارائه شده است و قرار است فقط 22 دستگاه از آن ساخته شود تا ادای احترامی به تولید 22 میلیون دستگاه بیتل باشد. شرکت میلیوی توسط «جاناتان انگلر» با هدف بازآوری خودروهای نمادین منقرض‌شده آلمانی تأسیس شده است. برای آغاز فعالیت این شرکت، چه خودرویی بهتر از بیتل که یکی از مشهورترین خودروهای تاریخ محسوب می‌شود.

این خودرو که میلیوی 1 نام گرفته است، بر اساس بیتل 1303 ساخته می‌شود و بیش از هزار ساعت صرف بازسازی و بهبود تمام قسمت‌های آن خواهد شد. در انتها، فقط بخش مونوکوک فلزی بدنه و کف بیتل بدون تغییر باقی می‌ماند. هرچند میلیوی 1 در بیرون فوراً به‌عنوان یک بیتل شناخته می‌شود اما پانل‌های بدنه اصلی خودرو مدرن شده‌اند، تریم‌های کرومی حذف شده‌اند و برخی جزئیاتی که از پورشه الهام گرفته به آن اضافه شده است. همچنین تمام لوگوهای فولکس‌واگن حذف و با نشان برند میلیوی جایگزین شده‌اند.

برای این خودرو گلگیرهای جلو و عقب اختصاصی طراحی شده که عریض‌تر از نمونه‌های معمولی هستند و چراغ‌های LED جدیدی را در خود جای داده‌اند. همچنین کاپوت بازطراحی و کشیده‌تر شده و پایه شیشه جلو هم به سمت جلو کشیده شده است. در نمای جانبی خودرو رینگ‌های 19 اینچی پنج پره جدیدی به همراه دستگیره‌های در جدید و آینه‌های مدرن به چشم می‌خورد و اسپویلر دم اردکی روی درب پیشرانه به همراه دو سر اگزوز تیتانیومی هم ویژگی‌های ظاهری آن را تکمیل می‌کنند.

شاسی این بیتل هم با سیستم تعلیق دو جناقی مستقل در جلو و عقب و کمک‌فنرهای جدید سفارشی ارتقاء پیدا کرده است. در سینه این بیتل مدرن هم یک پیشرانه 2.3 لیتری چهار سیلندر تخت هوا خنک با کاربراتور دوگانه وبر قرار گرفته که به‌طور خاص برای هر نمونه از این خودرو تنظیم می‌شود. این پیشرانه که به سیستم اگزوز فولادی ضدزنگ مجهز است، به یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک ZF متعلق به پورشه 911 کاررا 2 متصل شده است تا نیرو را به چرخ‌های عقب انتقال دهد. البته این گیربکس از حالت تعویض دنده دستی هم برخوردار است. سیستم ترمز بیتل نیز با دیسک‌های جدید 13.5 اینچی و کالیپرهای سبک‌وزن ارتقاء پیدا کرده است.

میلیوی اما داخل بیتل را ه کاملاً بازسازی و مدرن‌سازی کرده است. برجسته‌ترین ویژگی در اینجا صفحه‌نمایش دوقلوی 12.3 اینچی است که به لطف نرم‌افزار خاصی که توسط خود شرکت توسعه پیدا کرده است از گرافیک اختصاصی بهره می‌برد. علاوه بر این، داشبورد خودرو کاملاً از نو طراحی شده و رو دری‌ها هم از پورشه 911 الهام گرفته‌اند. در کابین این بیتل چهار صندلی مجزای فیبر کربنی نصب شده که به گرم‌کن مجهز هستند. شارژر بی‌سیم، پورت‌های USB، سیستم صوتی با 9 بلندگو و یک آمپلی‌فایر، دو دوربین، سنسورهای پارک، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های خودکار، فرمان برقی و سیستم تهویه مطبوع هم از دیگر تجهیزات میلیوی 1 هستند.

اما این بیتل مدرن و مجهز اصلاً خودروی ارزانی نیست و سازنده قیمت پایه آن را 570 هزار یورو معادل 600 هزار دلار اعلام کرده است. این شرکت هم‌اکنون رزروهای خرید این خودرو را می‌پذیرد و اولین نمونه‌های آن را در جولای 2023 به خریداران تحویل داده خواهد شد. کل 22 دستگاه میلیوی 1 هم قرار است تا می 2025 ساخته شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا