مکمل بنزین
خبر

برندهای خودرویی چینی، مناسب طبقه متوسط این کشور!

خرید یک ماشین برای طبقه متوسط، در تمام دنیا مزایایی دارد. خرید یک خودروی اقتصادی، رسیدن به محل کار را برای خیلی از خریدارانش آسان‌تر می‌کند، هر‌چند ممکن باشد که آن کشور، از نظر حمل‌و‌نقل عمومی، دارای شرایط  مطلوبی باشد.

بسیاری از طبقه متوسط می‌توانند علاوه‌بر شغل اصلی و حرفه‌ای خود، به‌صورت پاره‌وقت در مراکز دیگری مشغول‌ به‌کار شوند و داشتن یک ماشین شخصی مناسب، قطعا کمک بسیار زیادی در این زمینه می‌کند. یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای خودروهای مناسب برای طبقه متوسط، استفاده از ماشین، برای سفرهای کوتاه و بلند است. این شرایط، کم‌و‌بیش در بسیاری از کشورهای دنیا حاکم است و کشور چین نیز از این قائده مستثنی نیست.

خودروهای چینی:

در خود چین، وقتی بیشتر مردم به خودروها فکر می‌کنند، در مرحله اول، برندهایی چون فراری، پورشه و لامبورگینی به ذهنشان خطور می‌کند. البته جای تعجب ندارد. این خودروها به‌دلیل تکنولوژی و کیفیت بالا و ویژگی‌های لوکس، بسیار شناخته شده و معتبر هستند.

اما در کشور چین، جایگزین‌های بسیار ارزان‌تر در دسترس مردم قرار دارد. اگرچه این خودروها فرسنگ‌ها با ماشین‌های مذکور فاصله دارند اما ارزش بالایی برای خرید، به‌خصوص برای طبقه متوسط دارا هستند. در‌میان خودروهای چینی، برای آن‌هایی که به‌دنبال وسیله نقلیه مقرون‌به‌صرفه و قابل اعتماد هستند گزینه‌های مناسب زیادی وجود دارد.

در‌این‌جا قصد داریم چندین خودروی چینی کم‌هزینه را معرفی کنیم که توان خرید آن برای طبقه متوسط این کشور وجود دارد.

 

بی‌وای‌دی:

دلایل زیادی برای خرید از محصولات بی‌وای‌دی برای طبقه متوسط چین وجود دارد. بزرگ‌ترین مزیت این محصولات، مقرون‌به‌صرفه بودن‌ آن‌هاست. چینی‌ها می‌توانند با صرف هزینه قابل‌قبولی، یک محصول لوکس این کمپانی را تهیه کنند که هم قابل اعتماد هستند و هم به دلیل کیفیت بالا، از طول عمر بالایی برخوردارند. حتی در‌صورت بروز مشکل، خدمات پس از فروش مناسب بی‌وای‌دی، این تضمین را به خریدارانش می‌دهد که در اسرع وقت، خودروی سالم را تحویل خواهند گرفت. بنابراین چینی‌هایی که به‌دنبال خودروهای به‌صرفه اقتصادی، قابل‌ اعتماد و با دوام هستند، بی‌وای‌دی گزینه بسیار مناسبی برای آن‌ها است.

 

جیلی:

جیلی، شرکتی است که در چین،‌ خودروهای ارزان‌قیمت تولید می‌کند. این شرکت، برای آن‌هایی که به‌دنبال گزینه‌های با قیمت مناسب‌تر و ویژگی‌های متنوع‌تر هستند، محصولات جذابی را ارائه می‌کند. همچنین جیلی خدمات خوبی را برای خریداران محصولاتش ارائه می‌دهد تا خیال مشتریانش را از بابت خدمات پس از فروش،‌ راحت کند.

 

چری:

خودروهای تولید چری، در‌‌عین مقرون‌به‌صرفه و قابل اعتماد بودن، شیک و مدرن هم هستند. در بین تولیدات چری، رنگ‌ها و سبک‌های طراحی مختلفی وجود دارد که می‌تواند طیف وسیعی از مشتریان با سلیقه‌های مختلف را به‌سمت خود، جذب کند. کیفیت خودروهای چری، در حدی است که خریدارانش با خیالی راحت به کارهای خود، از جمله سفرهای طولانی بپردازند بدون این‌که نگرانی خاصی در‌مورد خراب شدن این‌ماشین‌ها داشته باشند.

خودروهای برقی:

در بازار چین، علاوه‌بر محصولات درون‌سوز، خودروهای برقی مناسبی هم برای طبقه متوسط این کشور یافت می‌شود. به‌عنوان نمونه مي‌توان از Hongguang Mini EV نام برد که قیمت بسیار مناسبی دارد. این محصول،‌در دو نسخه، عرضه می‌شود. مدل پایه دارای باتری ۹.۳ کیلو‌وات‌ساعتی است که می‌تواند با یک‌بار شارژ ۱۲۰ کیلومتر را طی کند در‌حالی‌که در نسخه دیگر، دارای باتری ۱۳.۹ کیلو‌وات ساعتی بوده که قادر به طی مسافت ۱۷۰ کیلومتر، با یک‌بار شارژ است. قدرت این موتور محدود است (حدود ۲۷ اسب‌بخار) اما با توجه به وزن کم (حدود ۷۰۰ کیلو) می‌تواند سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت برساند. قیمت این محصول،‌ حدود ۵۳۰۰ یورو بوده که نشان از اقتصادی بودن آن دارد.

این تنها یک نمونه از محصولات برقی با قیمت مناسب در بازار گسترده چین است. شرکت‌های زیادی در‌حال حاضر، به‌تولید خودرو‌های برقی با قیمت مناسب مشغول هستند که بعضی از آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردارند. یکی از آن‌ها، همین شرکت بی‌وای‌دی است.

نتیجه:

شاید در نگاه عامه مردم، محصولات ساخت چین، اغلب، نمی‌توانند اعتماد‌ساز باشند. اما با این وجود خودروهای چینی، نه‌تنها در خود این کشور، بلکه در سرتاسر جهان، مخاطبان زیادی را به‌دست آورده است و به‌نظر می‌رسد که این روند، ادامه دارد. این خودروها، بعضا با کیفیتی مناسب و قیمت‌های غیر‌قابل رقابتی به‌فروش‌ می‌رسند.

اگر‌چه حتی در خود این کشور هم، شک و تردیدهایی در مورد کیفیت این محصولات وجود دارد اما با توجه به گستردگی این خودروها، حق انتخاب گسترده‌ای برای خریداران وجود دارد و به‌نظر می‌رسد برای طبقه متوسط چین، خرید یک خودروی کم هزینه چینی می‌تواند، تصمیم صحیحی باشد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا