مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید میتسوبیشی ASX معرفی شد، وقتی رنو کپچر نشان میتسوبیشی می‌گیرد!

میتسوبیشی ASX کراس‌اوور کامپکتی بود که سال‌ها پیش به‌صورت وارداتی در کشورمان هم عرضه شد. نسل کنونی این خودرو در سال 2010 معرفی شد و با تجربه چهار فیس‌لیفت تا به امروز روی خط تولید قرار دارد. حال اما میتسوبیشی سرانجام نسل جدید ASX را معرفی کرده است اما این هرگز چیزی که انتظار داشتیم نیست زیرا نسل جدید این کراس‌اوور ژاپنی درواقع همان رنو کپچر است که لوگوی میتسوبیشی روی آن چسبانده شده است. تنها تفاوت ASX جدید با کپچر در جلوپنجره دیده می‌شود. حتی رینگ‌های دو خودرو هم با یکدیگر یکسان هستند.

همین موضوع زیر کاپوت هم جریان دارد و میتسوبیشی برای نسل جدید ASX از همان پیشرانه‌های کراس‌اوور رنو استفاده کرده است. این یعنی لیست پیشرانه‌ها با یک نمونه 1 لیتری سه سیلندر آغاز می‌شود که 91 اسب بخار قدرت دارد. یک گام بالاتر شاهد یک پیشرانه 1.3 لیتری بنزینی توربو با تکنولوژی هیبریدی خفیف 12 ولتی خواهیم بود که در دو سطح قدرت مختلف ارائه می‌شود. نسخه پایه این موتور 140 اسب بخار قدرت دارد و به گیربکس شش سرعته دستی متصل می‌شود درحالی‌که نسخه قوی‌تر با 155 اسب بخار قدرت در کنار یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه قرار می‌گیرد.

ASX همچنین در یک نسخه هیبریدی هم ارائه می‌شود که از یک پیشرانه 1.6 لیتری بنزینی، دو موتور الکتریکی و گیربکس اتوماتیک بهره می‌برد و 143 اسب بخار قدرت دارد؛ و درنهایت، یک پیشرانه 1.6 لیتری پلاگین‌هیبریدی در صدر لیست موتورهای ASX جدید قرار می‌گیرد. این پیشرانه با دو موتور الکتریکی و یک پکیج باطری 10.5 کیلووات ساعتی همراه است که برد تمام الکتریکی 50 کیلومتری را فراهم می‌کند. مجموع خروجی این سیستم 160 اسب بخار قدرت است.

داخل ASX جدید بسته به تیپ می‌تواند بسیار متفاوت باشد زیرا نسخه پایه با صفحه آمپر آنالوگ با یک نمایشگر 4.2 اینچی بین آمپرها ارائه می‌شود درحالی‌که تیپ‌های بالاتر از صفحه آمپر تمام دیجیتالی 7 یا 10.25 اینچی بهره می‌برند. صفحه‌نمایش لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو هم به‌صورت استاندارد یک نمونهٔ 7 اینچی افقی است اما یک نمایشگر بزرگ‌تر 9.3 اینچی عمودی هم ارائه می‌شود که از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم برخوردار است. حالات مختلف رانندگی و نورپردازی داخلی با امکان انتخاب از بین هشت رنگ گوناگون هم از دیگر ویژگی‌های کراس‌اوور جدید میتسوبیشی هستند.

هرچند ASX جدید با 4,228 میلی‌متر طول، 1,797 میلی‌متر عرض و 1,573 میلی‌متر ارتفاع همچنان کراس‌اوور جمع‌وجوری است اما حالا به صندلی عقب کشویی مجهز شده که می‌تواند فضای پا یا فضای صندوق بار را افزایش دهد. به لطف این ویژگی، حجم صندوق بار بین 332 تا 401 لیتر متغیر خواهد بود. این خودرو همچنین به مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی پیشرفته هم مجهز شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به که شامل ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد عقب، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، دستیار نقاط کور، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.

نسل جدید ASX فعلاً فقط برای بازار اروپا معرفی شده و قرار است فروش آن در این قاره از مارس سال 2023 آغاز شود؛ بنابراین، فعلاً مشخص نیست که میتسوبیشی برای کراس‌اوور کامپکت خود در دیگر بازارها مثل ایالات‌متحده چه برنامه‌ای دارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. پس تنها ایرانیها نیستند که یک خودروی خارجی را با نام خودشون عرضه می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا