مکمل بنزین
گزارشاخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبرداخلی

تولید سمند و پژو 405 توسط ایران خودرو پس از دهه‌ها متوقف شد!

دقایقی قبل، طی مراسمی نمادین تولید دو خودرو سمند و پژو 405 پس از دهه ها متوقف شد. مهدی خطیبی به عنوان مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در آیین پایان تولید خودرو سمند در شرکت ایران خودرو تبریز اظهار کرد: امروز ما شاهد دو اتفاق بسیار مهم هستیم؛ یک خداحافظی با محصول ۴۰۵ و سمند و دیگری به صفر رسیدن خودرو ناقص در مجموعه ایران خودرو بوده است.

وی افزود: در طی سال‌هایی که مجموعه ایران خودرو تولید انجام داده، حدود نیمی از تولیدات ما محدود به تولید 405 و سمند بوده و این برای ما بدون شک تبعات زیادی دارد؛ اما ما ناگزیر به تبعیت از نظر و رای مردم هستیم.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه خودروهایی چون دنا، تارا و سورن جایگزین سمند و 405 هستند، تصریح کرد: هشت ماه از زمان حضور من در مجموعه ایران خودرو می‌گذرد و در زمان ورود من بیش از 85 هزار خودرو ناقص وجود داشت؛ اما این آمار امروز صفر شده و این روند سبب شده تا 25 درصد شاخصهای منفی کیفی محصولات کاهش پیدا کند.

خطیبی با بیان اینکه محصولات داخلی خط تولید ما را با مشکل روبه رو کرده‌اند خاطرنشان کرد: ما در حوزه تامین گلوگاه‌ها راشناسایی و در جهت رفع آنها وارد عمل شدیم. همچنین تولید در حوزه خودرو یعنی آمادگی واگذاری خودرو به مشتری؛ از این رو در مجموعه ایران خودرو تا به امروز 303 هزار و 905 دستگاه تولید کامل داشتیم که این رقم رشد 50 درصدی نسبت به آمار و ارقام سال‌های گذشته است.

وی با بیان اینکه مجموعه ایران خودرو فرمان 8 ماده ای رئیس‌جمهور را عملیاتی کرده است، افزود: ما از این به بعد منتظر هستیم ایستگاه های شارژ برای خودرو تارای برقی از سوی شهرداری ها فراهم شود.

مدیرعامل ایران خودرو تصریح کرد: درباره واگذاری سهام شرکت و خصوصی سازی ما همه اقدامات را انجام داده‌ایم و در حوزه کیفیت نیز بررسی‌ها نشان می‌دهد ما موفقیت خوبی داشتیم و در موضوع صادرات با روسیه و ونزوئلا توافقاتی داشتیم و از دو ماه آینده تارا بهونزوئلا صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدوایم شرکت ایران خودرو دیگر ضرر مالی نداشته باشد تاکید کرد: اقدامات جدید در تولید خودرو ری را و TF21 صورت گرفته است.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه سمتد تبلور باور ملی بود، افزود: به نظر من ریرا خروجی سمند است و ما با اعتماد بیشتر امیدواریم خودروهای بیشتری تولید کنیم.

خطیبی تصریح کرد: سورن را در واحد تبریز حداقل باید 400 دستگاه تولید کنیم؛ از این رو دوستان در مجموعه تبریز باید خود را آماده کنند؛ چرا که تبریز و استان آذربایجان شرقی ظرفیت لازم را داریم. از این رو  ما معتقدیم اگر فرآیند رنگ و بخش‌های دیگر به مجموعه تبریز اضافه شود ما شاهد تبدیل این مجموعه به یک گروه مستقل خودروسازی خواهیم بود.

اما در ادامه، اصغر خوش‌ فهم به عنوان مدیرعامل شرکت ایران خودرو تبریز در آیین پایان تولید خودرو سمند در شرکت ایران خودرو تبریز اظهار کرد: امیدوارم این مراسم که خاتمه تولید خودروی سمند است، به زودی با تولید محصول جدید دیگری در استان آذربایجان شرقی همراه شود.

وی با بیان اینکه میزان ظرفیت سالانه ما 130 هزار دستگاه است، افزود: روند تولید شرکت ایران خودرو تا مهر سال جاری 21 هزار و 851 دستگاه بوده است.

مدیرعامل ایران خودرو تبریز با بیان اینکه در نیمه دوم این شرکت در حوزه ارزشیابی به عدد 75 درصد رسیده است گفت: راه‌اندازیکانوایر در بخش بدنه، ورود پیوسته بدنه به خط تولید، راه اندازی کانوایر در بخش تزئینات و راه‌اندازی دستگاه میزان فرمان دوم ازرویکردهای مهم شرکت ایران خودرو تبریز در سال جاری بوده است.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. پلتفرم دنا پلاس برای پژو چهارصد و پنجه.کاش تولید اونو هم متوقف کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا