مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

دانگ فنگ ix7 با نام دیگنیتی دریم؛ محصول جدید بهمن موتور شد!

اوایل امسال بود که با دیده شدن دانگ‌فنگ ix7 در پیام تبریک نوروزی شرکت کارمانیا، احتمال عرضه این کراس‌اوور چینی توسط شرکت مذکور مطرح شد اما حالا مشخص شده که ix7 قرار است توسط شرکت بهمن موتور تولید شود که اتفاق بسیار منطقی‌تری است زیرا این خودرو اشتراکات زیادی با دیگینیتی دارد که هم‌اکنون توسط گروه بهمن مونتاژ می‌شود و در بازار هم با استقبال خوبی مواجه شده است. در ادامه به بررسی این مهمان چینی جدید بازار کشور خواهیم پرداخت.

معرفی دانگ‌فنگ ix7 یا دیگنیتی دریم

ix7 کراس‌اوور میان سایزی است که در سال 2019 توسط یکی از برندهای متعدد دانگ‌فنگ بنام فنگون یا فنگ‌گوانگ رونمایی شد. اگر ظاهر این خودرو برایتان آشنا به نظر می‌رسد عجیب نیست زیرا ix7 روی پلت‌فرم مشترکی با مدل ix5 ساخته شده یعنی خودرویی که در ایران با نام دیگنیتی عرضه می‌شود. البته هرچند قسمت‌های فنی ix7 برگرفته از مدل جمع‌وجورتر ix5 است اما فاصله محوری کشیده‌تری داشته و زیرساخت آن با همکاری بورگ‌وارنر به‌گونه‌ای طراحی شده است که امکان تجهیز به سامانه چهارچرخ محرک را فراهم می‌کند.

طراحی بیرونی دیگنیتی دریم

این خودرو در بیرون و خصوصاً قسمت جلو تقریباً طراحی یکسانی با دیگنیتی دارد تا جایی که اگر فقط از جلو به آن‌ها نگاه کنید تشخیص این دو خودرو از یکدیگر ممکن نخواهد بود. بااین‌حال، در قسمت جانبی شرایط متفاوت است زیرا درحالی‌که دیگنیتی فرم کوپه مانند و استایل اسپرتی دارد، در ix7 شاهد فرم سنتی یک شاسی‌بلند هستیم تا در داخل امکان نصب سه ردیف صندلی فراهم گردد. عقب خودرو نیز هرچند فرمی عمودی‌تر از دیگنیتی دارد اما چراغ‌های سراسری خیلی به همتای کوپه شباهت دارند. ix7 با 4,930 میلی‌متر طول، به میزان قابل‌توجه 245 میلی‌متر از دیگنیتی کشیده‌تر است. ix7 در جلو با دو نوع جلوپنجره ارائه می‌شود که یکی دو خط کرومی افقی نسبتاً پهن دارد و دومی با حالت ستاره‌ای و نقطه‌های کرومی کاملاً مشابه دیگنیتی است.

داخل دانگ‌فنگ ix7

در نگاه اول، کابین ix7 هم شبیه دیگنیتی به نظر می‌رسد اما با کمی دقت می‌توان متوجه تفاوت‌هایی شد. به‌عنوان‌مثال، طراحی دریچه‌های تهویه با دیگنیتی متفاوت است و دریچه‌های میانی زیر نمایشگر مرکزی جای گرفته‌اند. همچنین طراحی کنسول مرکزی هم متفاوت بوده و در ix7 برای سیستم تهویه از کنترل‌های لمسی استفاده شده است. این تغییرات به کابین ix7 حال و هوای لوکس‌تر و سطح بالاتری نسبت به دیگنیتی بخشیده‌اند. همچنین همان‌طور که اشاره شد، این خودرو به سه ردیف صندلی مجهز است و ظرفیت حمل هفت نفر را دارد.

پیشرانه و گیربکس دیگنیتی دریم

این کراس‌اوور چینی فقط با یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ GDI ارائه می‌شود که 228 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور دارد. این همان پیشرانه‌ای است که در ایران در دیگنیتی پرستیژ ارائه می‌شود و انتقال نیروی آن‌هم از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد؛ بنابراین، ix7 از لحاظ موتور و گیربکس کاملاً با دیگنیتی پرستیژ یکسان خواهد بود اما تفاوت بزرگ در اینجا است که ix7 به‌صورت چهارچرخ محرک هم ارائه می‌شود درحالی‌که دیگنیتی فقط محرک جلو است؛ بنابراین اگر ix7 در ایران به‌صورت دو دیفرانسیل عرضه شود می‌تواند برتری بزرگی نسبت به دیگنیتی داشته باشد.

قیمت و رقبای دانگ‌فنگ ix7 (دیگنیتی دریم)

دانگ‌فنگ ix7 تیپ‌های زیادی دارد و به همین دلیل بازه قیمتی آن بسیار گسترده است که از 125,900 یوآن معادل 18,230 دلار در ارزان‌ترین مدل آغاز شده و در گران‌ترین مدل به 215,900 یوآن معادل 31,250 دلار می‌رسد؛ بنابراین، چون فعلاً مشخص نیست که گروه بهمن کدام تیپ و چه سطح تجهیزاتی را برای عرضه در ایران انتخاب خواهد کرد، نمی‌توان قیمت دقیق ix7 در بازار کشورمان را تخمین زد ولی بااین‌حال، اگر به‌طور میانگین قیمت 25 هزار دلاری را برای این خودرو در نظر بگیریم، در ایران باید انتظار قیمتی در حدود 2.5 میلیارد تومان را داشته باشیم. با این قیمت، اصلی‌ترین رقیب ix7 در بازار ایران، فونیکس تیگو 8 پرو مکس خواهد بود که آن‌هم دو دیفرانسیل است و قیمت آن در بازار هم‌اکنون از سه میلیارد تومان فراتر رفته است.

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

  1. واقعا این مملکت بی صاحب و ارگانها و اداره جات بی اخلاق و بی قانونی در راس مافیای کثیف خودرو و . . . به نوعی مسببین اصلی خیانت به مردم بدبخت این کشور هستند .
    چَور کارمانیا با برنامه و دوز و کلک که طبق مجوز انجلم شده مشتریان خودش رو پنج سال اسیر و بیچاره کرد و هیچ کسی هم پاسخگو نبود و این همه خسارات ویرانگر روحی و روانی بهشون زد و حالا با زیرکی و سوء استفاده و عدم توانایی و مشارکت کرمان خودرو با حواله خودروهای غیر کلاه گشادی بر سر مردم و مشتریان خودش بصورت شرعی گذاشت .
    مملکت مافیا
    مملکت بی صاحب
    مملکت رانت
    مملکت اختلاس و دزدی
    ولقعا شورش رو در آوردید

  2. از همان ابتدا کارمانیا قصد تحویل خودرو نداشت فقط با رانت اطلاعاتی که داشت جیب مردم رو خالی کرد بعد با پول مردم توی بورس و املاک وسفته بازی کلی سود کرد این وسط چیزی که مهم نبود مالباختگان کارمانیا بودن

    1. کارمانیا ابتدا یک پروژه جاه طلبانه بود که توسط فرزند یکی از اشخاص نماینده مجاز کرمان خودرو و شخص دیگری تاسیس شد و قصد رقابت با کرمان خودرو و مدیران خودرو داشت.آقای م ب فرزند اون شخص که عرض کردم با کلاهبرداری و دریافت پول ثبت نام از مردم و عدم تعهد به مردم نتوانست به قول خود عمل کند و خودرو را تحویل دهد.اما خوشبختانه با درایت مدیران ارشد کرمان خودرو تعهدات مردم را با تحویل خودروی جک قبول کردند و تمامی املاک و تجهیزات کارمانیا از این اشخاص بازپس گرفته شد.خدا جای حق نشسته ،والان آقای م ب بهمراه پدر و عموهایش با خاک یکسان شدند

  3. ریال به ریالش برای عوامل کارمانیا از گوشت سگ حرومتره

    1. حدود 6 سال هست که مال ما رو خوردن و به چه وقاحتی ماشین های هایلوکس را وارد میکند متاسفم برای مملکتی که این حرومزاده ها توش جولان میدهند

  4. شرکت کارمانیا یک شرکت دزد وشیاد میباشد که با حرامزادگی با پول این مردم بی پناه شرکت را تاسیس کرد وبعداز 6 سال انتظار از هنوز تکلیف این گروه گول خورده روشن نکرده .

  5. شرکت کارمانیا یک شرکت دزد وشیاد میباشد که با حرامزادگی با پول این مردم بی پناه شرکت را تاسیس کرد وبعداز 6 سال انتظار از هنوز تکلیف این گروه گول خورده روشن نکرده .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا