مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

بی ام و BMW 116i برای واردات به ایران، ثبت سفارش شد!

مدتیست که از آغاز فرآیند واردات خودرو به کشور می‌گذرد. در این میان، افرادی هستند که بدون داشتن اطلاعات، اقدام به فرافکنی در رابطه با نوع خودروهای وارداتی می‌نمایند.

اما اکنون که در حال نگارش این مطلب هستیم، باتوجه به اطلاعات موجود، می‌توان به بازار خودرو در سال آینده امیدوار بود. این روزها که اخبار نوع و تنوع خودروهای وارداتی بسیار داغ است، قصد داریم تا یکی از خودروهای آلمانی که قرار است تا در سال آینده وارد بازار شود را به شما مخاطبان عزیز سایت چرخان معرفی کنیم.

باتوجه به اطلاعات بدست آمده، خودرو بی ام و 116i برای ورود به کشورمان ایران، ثبت سفارش شده و قرار است تا در آینده نزدیک، وارد کشور شود.

بی ام و BMW 116i

همانطور که از نام و کد 116i مشخص است، با پیشرانه آنچنان قدرتمندی مواجه نخواهیم بود. زیرا این بی ام و مجهز به پیشرانه سری B38 است. موتوری که 1499 سی سی حجم داشته و باتوجه به 3 سیلندر بودن و همچنین مجهز بودن به سامانه توربوشارژ، توانایی تولید 136 اسب بخار، قدرت و 220 نیوتن متر، گشتاور را دارد. با اینکه برخی رسانه‌های خارجی، قدرت موتور را 109 اسب بخار و 180 نیوتن متر، اعلام می‌کنند؛ اما بنا به اعلام برخی منابع خارجی، اعداد گفته شده (136 اسب بخار و 220 نیوتن متر) براساس آخرین بروزرسانی‌ها بوده و صحیح‌تر است. در رابطه با گیربکس نیز می‌توان از بین دو نوع گیربکس 7 سرعته دو کلاچه و 8 سرعته اتوماتیک ZF یکی را انتخاب کرد. هنوز مشخص نیست که این خودرو با کدام گیربکس وارد ایران خواهد شد.

در سال‌های گذشته، شرکت پرشیا خودرو نسل قبلی این خودرو را با پیشرانه قوی‌تری وارد کشور کرده بود!

از امکانات رفاهی و ایمنی نیز می‌توان به سامانه کنترل پایداری، سیستم صوتی با بلنگوهای هارمن کاردن، رینگ‌های آلومینیومی، 6 ایربگ ایمنی، سامانه استارت/استاپ، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، مولتی مدیا یا مانیتور لمسی همراه با دوربین عقب، سانروف، رادار هشدار خروج از خط، رادار هشدار برخورد با عابر پیاده، سیستم کروز کنترل هوشمند، سنسورهای هشدار دهنده موانع در جلو و عقب خودرو، سنسورهای نور و باران، چراغ ها با فناوری LED، آینه الکتروکرومیک، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه و گرمکن، شیفترهای پشت فرمان، آنتن کوسه‌ای، تریم چرمی صندلی‌ها، نورپردازی کابین و… اشاره کرد.

حال باید صبر کرد و دید تا همچنان شرکت پرشیا خودرو متولی واردات BMW خواهد بود یا پای یک شرکت جدید در میان است؟!

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. خوبه
    کیفیت قطعاتش بالاست و به دلیل کوچیک بودن و حجم موتور پایین قیمتش برای واردات مناسبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا