مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

استفاده باتری چگالی انرژی بالا برای خودروهای الکتریکی توسط شیائومی

شیائومی مانند بسیاری از شرکت‌های فناوری دیگر، در حال حاضر بر روی توسعه باتری‌های حالت جامد جهت استفاده در دستگاه‌های تلفن‌همراه و خودروهای برقی متمرکز شده است.

اخیرا این شرکت چینی پیشرفت قابل توجهی در این بخش به‌دست آورده و توانسته به باتری‌هایی با چگالی انرژی ۱۰۰۰Wh/I دست یابد که بیش از دو برابر چگالی انرژی فعلی اکثر خودروهای برقی است که در حدود  ۴۵۰Wh/I است.

جدا از چگالی انرژی چشمگیر، باتری‌های حالت جامد، عملکرد بهتری در دمای پایین در مقایسه با باتری‌های لیتیومی دارند. شیائومی ادعا می‌کند که این باتری‌ها می‌توانند کارایی را تا ۲۰ در‌صد در دمای ۲۰- درجه سانتیگراد افزایش دهند.

همچنین این باتری‌ها از همتایان الکترولیت مایع خود ایمن‌تر هستند زیرا هنگام سوراخ شدن منفجر نمی‌شوند. علاوه‌بر‌این در این باتری‌ها مهندسان با پوشش دادن الکترود مثبت با سرامیک‌های الکترولیت جامد، دوام باتری را افزایش می‌دهند. شیائومی نمونه اولیه را بر روی گوشی هوشمند با نام شیائومی ۱۳ آزمایش کرد که علیرغم اندازه کوچکش قادر بود یک واحد ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در خود جای دهد.

قابل ذکر است که گوشی هوشمند شیائومی ۱۳ موجود در بازار تنها با یک باتری استاندارد پلیمری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی عرضه می‌گردد و باتری‌های حالت جامد به این زودی‌ها برای گوشی‌های هوشمند استفاده نخواهند شد.

شیائومی در حال حاضر تنها در حال آزمایش این فناوری جهت استفاده در خودروهای الکتریکی است.

  قیمت روز خودرو به کدام سمت می‌رود: گرانی یا ارزانی؟

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا