مکمل بنزین
گوناگونخبر

کپی‌کاری چینی‌ها و تولد لندکروزی ناقص‌الخلقه

تقریبا همه در مورد کپی‌کار بودن خودرو‌سازان چینی از محصولات روز دنیا، در گذشته‌ای نه چندان دور، اتفاق نظر دارند. اگر‌چه این مساله در‌حال‌حاضر، کم‌رنگ شده است اما هنوز سازندگانی در این کشور پیدا می‌شوند که دست از این عادت خود بر نداشته‌اند.

شاسی‌بلند عجیب و غریبی که در تصویر مشاهده می‌کنید یکی از ناشیانه‌ترین نسخه‌هایی است که پس از مدتی طولانی دیده‌ایم.

تصاویر این خودرو اولین‌بار در شبکه اجتماعی چینی Weibo به اشتراک گذاشته شد. این تصاویر تنها نشان‌دهنده تویوتا لندکروزر LC300 بوده که در عین زشتی، کوچک هم شده است.

جزئیات بسیار کمی در مورد این خودرو در دسترس است. در قسمت عقب، شاهد کلمه Kuluze هستیم، اما به‌نظر نمی‌رسد که Kuluze یک خودرو‌ساز چینی باشد. حتی مشخص نیست که این مدل، یک خودرو برای تولید انبوه است یا صرفا یک محصول آزمایشی. حتی نمی‌توان گفت که آیا خودروی مورد نظر، یک محصول خاص است که توسط یک شرکت، تنها لباس لندکروز بر تن کرده است و شبیه LC300 تویوتا شده است.

                                                                    تویوتا لندکروزر LC300

نمای جلوی این خودرو تقریبا با لندکروز LC300 یکساناست البته در مقیاسی کوچک‌تر. همان جفت چراغ‌های ال‌ای‌دی جلوی آشنای در روز لندکروز که بارها در تصاویر مختلف دیده‌ایم. در این قسمت خودرو می‌توان یک جلو‌پنجره بزرگ با نوارهای نقره‌ای افقی را مشاهده کرد، دقیقا مشابه لندکروزر LC300 .

نمای جانبی این شاسی‌بلند، عجیب‌تر است، زیرا در عین این‌که به‌نظر می‌رسد این محصول، تقریبا به اندازه یک لندکروزر است اما دارای رینگ‌ها و لاستیک‌های کاملا کوچک می‌باشد. به‌طور کلی، این خودرو در بخش هماهنگی طول، عرض و ارتفاع به‌طرز خارق‌العاده‌ای ناهماهنگ است.

در قسمت عقب هم چراغ‌های آشنای LC300 ،یک درب عقب تقریبا یکسان با لندکروزر و یک دیفیوزر با خروجی‌های اگزوز جعلی دیده می‌شود.

                                                                      تویوتا لندکروزر LC300

در هر‌صورت و صرف نظر از این‌که این خودرو یک محصول آزمایشی است یا تیون شده یا هر‌چیز دیگر، گمان می‌رود اکثرا موافق هستند که این خودرو، شکل و طراحی کلی LC300 را دارد اما با اندازه‌هایی کاملا نا‌مناسب.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. همین مسخره رو وارد میکنن چند میلیارد میفروشن به ملت
    حالا ببینین کی گفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا