مکمل بنزین
گوناگونخبر

سانگ یانگ تورس EVX معرفی شد، شاسی‌بلند برقی جدید کره‌ای

شرکت کره‌ای سانگ‌یانگ که پس از ورشکستگی و تغییر مالک به‌زودی به KG Mobility تغییر نام خواهد داد، اولین تصاویر از شاسی‌بلند الکتریکی جدید خود بنام تورس EVX را منتشر کرده است. این خودرو حدود دو هفته دیگر در نمایشگاه حمل‌ونقل سئول همراه با تعداد زیادی کانسپت و خودروهای تولیدی رسماً رونمایی می‌شود. تورس EVX از زبان طراحی Powered by Toughness استفاده می‌کند که مختص مدل‌های الکتریکی سانگ‌یانگ بوده و از مدل‌های بنزینی متمایز است.

به همین دلیل، ظاهر تورس EVX با تورس بنزینی که چند وقت پیش معرفی شد متفاوت است. در این خودرو، یک نوار LED باریک دی‌لایت با شش قسمت خط‌چین مانند جایگزین جلوپنجره مشابه جیپ در نسخه بنزینی شده است. این ویژگی طراحی احتمالاً در آینده به‌طور گسترده‌ای در مدل‌های الکتریکی سانگ‌یانگ استفاده خواهد شد تا از نمونه‌های بنزینی متمایز شوند. سپر جلو هم به‌طور خاص برای نسخه EVX طراحی شده و چراغ‌های اصلی جلو در طرفین آن جای گرفته‌اند. پروفیل جانبی این خودرو اما به‌جز رینگ‌های آلیاژی جدید کاملاً مشابه تورس بنزینی است. سانگ‌یانگ فعلاً از عقب کراس‌اوور الکتریکی خود تصویری منتشر نکرده اما به نوار LED سراسری و یک برجستگی روی درب صندوق که شبیه چرخ زاپاس است اشاره کرده است.

کابین تورس EVX هم با دو نمایشگر جدید و تریم چوب مانند روی داشبورد، بازطراحی شده است. غربیلک فرمان از نسخه بنزینی گرفته شده اما قسمت لمسی برای کنترل سیستم تهویه حذف شده است. به گفته سانگ‌یانگ، این داشبورد جدید دید کلی خودرو و همین‌طور ارگونومی آن را بهبود می‌بخشد. عدم وجود نام سانگ‌یانگ در بیرون خودرو اما موضوع قابل‌انتظاری بود زیرا همان‌طور که گفته شد، این شرکت به‌زودی به KG Mobility تغییر نام خواهد داد که این تغییر همراه با لوگو و ساختار سازمانی جدیدی خواهد بود. البته این تغییر احتمالاً بعداً اعلام خواهد شد زیرا روی غربیلک فرمان تورس EVX همان لوگوی قبلی سانگ‌یانگ دیده می‌شود.

سازنده کره‌ای فعلاً مشخصات فنی تورس EVX را اعلام نکرده و قرار است این کار را در هنگام رونمایی رسمی انجام دهد اما احتمالاً پلت‌فرم این خودرو با مدل الکتریکی کوچک‌تر کوراندو e-Motion مشترک خواهد بود. تورس EVX یکی از 16 خودروی جدیدی خواهد بود که در غرفه سانگ‌یانگ در نمایشگاه سئول به نمایش درخواهد آمد. کانسپت‌های KR10، O100 و F100 که به‌احتمال‌زیاد همگی شاسی‌بلند خواهند بود و همین‌طور نسخه‌های اصلاح‌شده از محصولات تولیدی کنونی ازجمله دیگر خودروهایی خواهند بود که سانگ‌یانگ تا دو هفته دیگر به نمایشگاه سئول خواهد آورد. این نمایشگاه بین 30 مارس تا 9 آوریل برابر با 10 تا 20 فروردین 1402 برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا