مکمل بنزین
گوناگونخبر

کارلمان کینگ Zr معرفی شد، شاسی‌بلند چینی 10 سیلندر با قیمت 175 هزار دلار

شرکت کارلمان کینگ (Karlmann King) که مدت‌ها از آن خبری نبود، در نمایشگاه خودروی شانگهای بازگشته و سه مدل جدید بنام‌های Zr، Ti و Pt را به نمایش درآورده است. خودروی دودری که در تصاویر می‌بینید Zr است که بر اساس فورد F450 ساخته شده و از پیشرانه 6.8 لیتری V10 استفاده می‌کند. قیمت این خودرو از 1.2 میلیون یوآن معادل 175 هزار دلار آغاز می‌شود و تنها 10 دستگاه از آن ساخته خواهد شد.

کارلمان کینگ Zr

آخرین بار کارلمان کینگ را هفت سال پیش در سال 2016 در نمایشگاه خودروی پکن دیدیم و از آن زمان تاکنون خبری از این شرکت نبود. حال اما کارلمان کینگ دوباره بازگشته است. پشت این برند چینی شرکت‌های IAT اتومبیل تکنولوژی و یونیک کلاب قرار دارند. IAT اتومبیل تکنولوژی یک شرکت طراحی و مهندسی است که در پکن واقع شده و یونیک کلاب هم شرکتی است که در زمینه اصلاح وانت‌های فورد و شورلت برای بازار چین فعالیت می‌کند. تغییرات این شرکت روی وانت‌های مذکور معمولاً شامل افزودن ویژگی‌های لوکس مثل تزئینات طلایی می‌شود.

کارلمان کینگ Pt

نام سه محصول جدید کارلمان کینگ از جدول تناوبی گرفته شده و فلزات گران‌بها را نشان می‌دهد. Zr نشان زیرکونیوم، Pt نشان پلاتین و Ti نشان تیتانیوم هستند. Zr یک شاسی‌بلند آفرودی دودر کوچک با پنج صندلی و درهای قیچی است. مدل pt اما یک سوپر شاسی‌بلند با چهار یا شش صندلی است و Ti یک شاسی‌بلند لوکس بزرگ با شش صندلی است. به گفته کارلمان کینگ، Pt یک پروتوتایپ است درحالی‌که Ti و Zr کانسپت‌هایی برای تولید انبوه هستند. البته عجیب است که این شرکت عبارت تولید انبوه را به کار برده چون از این خودروها فقط 10 دستگاه ساخته می‌شود. هر سه خودرو در نمایشگاه شانگهای با رنگ مشکی مات به نمایش درآمده‌اند.

کارلمان کینگ Ti

هرچند کالمان کینگ حدود هفت سال فعالیتی نداشت اما شرکت IAT اتومبیل تکنولوژی این‌طور نبود زیرا سال گذشته طرح تولید کپی مینی ماینر را به ثبت رساند. این نسخه چینی مینی یک خودروی الکتریکی است که در ظاهر کاملاً مشابه مینی اصلی بریتانیایی طراحی شده است.

کارلمان کینگ Pt

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا