مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیس‌لیفت رنو کلیو با طراحی جدید و پیشرانه دوگانه‌سوز معرفی شد

رنو کمی بیش از چهار سال پیش نسل پنجم کلیو را رونمایی کرد و حالا فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای آن را معرفی کرده تا در برابر رقبایی مثل فولکس‌واگن پولو توان رقابت داشته باشد. این فیس‌لیفت بزرگی است زیرا قسمت جلوی کلیو با چراغ‌های باریک‌تر و جلوپنجره پهن‌تر با طرح شطرنجی کاملاً بازطراحی شده است. در طرفین سپر هم دی‌لایت‌های جدیدی طراحی شده که هرکدام شبیه نصف لوگوی لوزی شکل رنو هستند.

در عقب اما حجم تغییرات کمتر بوده و به مواردی جزئی مثل چراغ‌های شفاف و دیفیوزر متفاوت محدود می‌شود. رنو همچنین تریم جدیدی بنام آلپاین اسپریت را هم برای کلیو ارائه کرده است که جایگزین‌تریم قبلی RS Line می‌شود و حال و هوایی اسپرت دارد. پنج طرح رینگ مختلف با اندازه حداکثر 17 اینچی با لوگوی جدید رنو در مرکز هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این هاچ‌بک فرانسوی هستند.

کابین کلیو 2024 تا حد زیادی دست‌نخورده باقیمانده اما رنو در سراسر کابین از متریال پایدار استفاده کرده است. در نسخه در تیپ آلپاین اسپریت هم شاهد صندلی‌های اسپرت با لوگوی آلپاین، پدال‌های آلومینیومی و غربیلک فرمان سه پره چرمی خواهیم بود. کلیو بسته به تریم با صفحه آمپر دیجیتالی با اندازه‌های 7 و 10 اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 7 یا 9.3 اینچی ارائه می‌شود. اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، دوربین 360 درجه و 20 سیستم کمک‌راننده شامل مواردی مثل کروز کنترل تطبیقی هم از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این خودرو هستند.

لیست پیشرانه‌های کلیو 2024 از یک موتور 1 لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی با 65 اسب بخار قدرت و 95 نیوتن متر گشتاور آغاز می‌شود که به یک گیربکس پنج سرعته دستی متصل است. گزینه بعدی نسخه توربوشارژ همین موتور است که 90 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور دارد و انتقال نیروی آن از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی صورت می‌گیرد. قوی‌ترین پیشرانه این خودرو هم یک نمونه هیبریدی است که از یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی و یک پکیج باطری 1.2 کیلووات ساعتی تشکیل شده و مجموعاً 145 اسب بخار قدرت دارد.

رنو همچنین برای کلیو یک پیشرانه دوگانه‌سوز CNG سه سیلندر توربو را هم ارائه می‌کند که 125 اسب بخار قدرت و 170 نیوتن متر گشتاور دارد و می‌تواند با هر بار سوخت‌گیری کامل بیش از 1000 کیلومتر را طی کند. آخرین گزینه برای نیرو بخشیدن به این خودرو نیز یک پیشرانه 1.5 لیتری دیزلی با 100 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا