مکمل بنزین
مشاوره خریدبررسی

راهنمای خرید خودرو در بازه 1 تا 1.5 میلیارد؛ ایمنی و کیفیت یا صفر بودن ماشین؟

این روزها، یعنی زمانی که قیمت خودرو های داخلی به بالای یک میلیارد تومان می‌رسند، بازار نشان می‌دهد که بیشتر از این حرف ها بی در و پیکر است. پرداخت این مبالغ برای خودرو هایی که هم از لحاظ لذت سواری، کیفیت و ایمنی حداقل بیست سال از متوسط جهانی عقب هستند، بسیار ظلم است و تنها مزیت خرید این خودرو ها، صفر بودن خودرو و گارانتی آن است.

حال می‌خواهیم به معرفی خودروهای کارکرده بازار ایران در رنج 1 تا 1.5 میلیارد بپردازیم تا ببینیم آیا با بودجه خودرو داخلی و یا کمی بیش از آن، کدام خودرو های کارکرده، ارزش خرید بیشتری دارند.

 

مزدا 3N:

راهنمای خرید خودرو در بازه 1 تا 1.5 میلیارد؛ ایمنی و کیفیت یا صفر بودن ماشین؟

سامورایی خوش خط و خال، بچه پر رو ژاپنی و هر صفت مثبتی که به ذهنتان برسد، در مورد این میان سال صدق می‌کند. از این لحاظ می‌گویم هر صفت مثبتی که به ذهنتان می‌رسد در مورد این خودرو قابل وصف است که، اکثر خواسته های شما را برآورد می‌کند.

 

موتور مزدا 3 نیو راهنمای خرید خودرو در بازه 1 تا 1.5 میلیارد؛ ایمنی و کیفیت یا صفر بودن ماشین؟

این خودرو از یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که با اتصال به یک گیربکس 5 سرعته خودکار، توانایی تولید 147 اسب بخار و 187 نیوتون متر گشتاور را دارا است.

هوشمندی گیربکس این خودرو مثال زدنی است؛ گویی مغز راننده و کامپیوتر گیربکس، اتصال مستقیم دارند. تعویض دنده ها با هوشمندی کامل عمل می‌کند و در زمان فول تراتل، با تعویض دنده‌ها در محدوده تقریبی 7200 دور بر دقیقه، سطح آدرنالین راننده را به سطح بالایی می‌رساند و اعتماد به نفس راننده را پشت فرمان افزایش می‌دهد که این مورد، در یک سدان کلاس C اقتصادی کاملا عجیب است.

راهنمای خرید خودرو در بازه 1 تا 1.5 میلیارد؛ ایمنی و کیفیت یا صفر بودن ماشین؟

در طراحی بیرونی خودرو طراحی چشم نوازی را شاهد هستیم که دلیل عمده آن را می‌توان در سادگی و دوری از شلوغ کاری های این روز ها جست و جو کرد.

رینگ های خودرو 16 اینچی هستند و از طراحی ساده‌ای برخوردار هستند که با استاندارد های امروزی فاصله زیادی دارد.

مشکل اصلی این خودرو در نمای بیرونی که فقط برای ایران به عنوان مشکل می‌توان بیان کرد، ارتفاع پایین خودرو است که باعث گیر کردن زیر خودرو می‌شود؛ البته این مشکل با عرضه تیپ4 این خودرو و افزایش ارتفاع تا حدودی برطرف شده است.

راهنمای خرید خودرو در بازه 1 تا 1.5 میلیارد؛ ایمنی و کیفیت یا صفر بودن ماشین؟

در داخل نیز داشبورد با حجم دهی های متناسب و شیب رو به پایین و همچنین، ارگونومی مناسب ادوات، همچنان با وجود از مد افتادن طراحی، چشم نواز به نظر می‌رسد.

فرمان سه شاخه خودرو با وجود گذشت بیش از یک دهه از طراحی آن، خود را عقب افتاده از مد نشان نمی‌دهد.

از مهم ترین مشکلات این خودرو می‌توان به فضای کم سر و پا برای سرنشینان عقب اشاره کرد که برای افراد بلند قد آزاردهنده است. کیفیت متریال استفاده شده در سطح قابل قبولی قرار می‌گیرد و چرم صندلی ها (تیپ3) کیفیت خوبی دارد و کیفیت کابین خودرو در طول حضورش در بازار ایران ثابت شده است.

مهم ترین نقطه ضعف این خودرو در مورد متریال مورد استفاده در کابین خودرو به دستگیره های در بر می‌گردد که قیمت های نقره‌ای دستگیره، زود رنگ از رخش می‌پرد و مشکی می‌شود.

مزدا 3 نیو تا قبل از سال 92 با دو تیپ عمده 1 و 3 عرضه می‌شد که در ظاهر تفاوت آن در اسپویلر عقب و دیفیوزر عقب قابل مشاهده است؛ اما مهم ترین تفاوت تیپ 1 و 3، در امکانات رفاهی و ایمنی است.

برخی امکانات مزدا تیپ 3

  • تهویه مطبوع دو کاناله
  • سیستم استارت و ورود بدون کلید
  • شیفتر پشت فرمان
  • سنسور نور و باران
  • چراغ شور
  • چرخش زاویه چراغ های جلو با زاویه فرمان ( AFS )
  • شش ایربگ
  • گرمکن صندلی های جلو
  • و….

مزایا:

  • هندلینگ عالی
  • هماهنگی عالی موتور و گیربکس
  • کیفیت مناسب و استهلاک پایین
  • ایمنی مناسب

 

معایب:

  • قیمت شدیدا بالای قطعات یدکی
  • فضای کم ردیف دوم
  • نبود برخی امکانات ساده همانند سنسور دنده عقب و مانیتور در کنار امکانات خوب خودرو

مزدا3 تیپ 3 از مدل 89 در بازار موجود است و عمده تیپ های موجود مربوط به تیپ 3 است و پس از تیپ 1 قرار می‌گیرد، همچنین تیپ 2 نیز در بازار به تعداد اندک نیز وجود دارد که به علت تعداد اندک آن، به این تیپ نمی‌پردازیم؛ مزدا 3 در تیپ 1 و 3، بسته به سلامت خودرو و رنگ دار بودن و یا نبودن، مدل های 89 تا 91 را می‌توان یافت که هم تیپ 1 و هم تیپ 3 را می‌توان در این بازه قرار می‌گیرند.

رنو مگان اتوماتیک:

راهنمای خرید خودرو در بازه 1 تا 1.5 میلیارد؛ ایمنی و کیفیت یا صفر بودن ماشین؟

سدان کلاس c  رنو در بازار ایران، که تا پیش از اعمال تحریم های دور اول آمریکا در پارس خودرو مونتاژ می‌شد، در این لیست کنونی ما نیز حضور دارد.

رنو مگان که با دو موتور و گیربکس در آن زمان قابل خریداری بود، در نسخه های 1.6 لیتری با گیربکس دنده ای و 2 لیتری با گیربکس اتوماتیک در بازار حضور داشت؛ همچنین نسخه دنده ای این خودرو با موتور 1.6  لیتری در دو تیپ E1 و E2 به فروش می‌رسید.

اما نسخه 2 لیتری با گیربکس اتوماتیک که نسخه مورد نظر جهت بررسی است، در زیر کاپوت خود از یک انجین 2 لیتری تنفس طبیعی با 132 اسب بخار و 191 نیوتون متر گشتاور که به یک گیربکس 4 سرعته خودکار متصل شده است، بهره می‌برد.

راهنمای خرید خودرو در بازه 1 تا 1.5 میلیارد؛ ایمنی و کیفیت یا صفر بودن ماشین؟

در نمای خارجی این خودرو شاهد یک طراحی کاملا ساده هستیم که تمامی حجم دهی ها و خط و خطوط استفاده شده در این خودرو به صورت نرم و روان بوده و این روزها، گرد پیری بر چهره این خودرو سنگینی می‌کند.

یکی از جذابیت های این خودرو در نمای بیرونی، کفش‌های این خودرو با سایز 16 اینچ است که هنوز نمای زیبایی دارد.

راهنمای خرید خودرو در بازه 1 تا 1.5 میلیارد؛ ایمنی و کیفیت یا صفر بودن ماشین؟

در نمای داخل نیز همانند نمای خارجی، شاهد یک طراحی کاملا ساده هستیم که قدیمی بودن خودرو را بروز می‌دهد.

تریم داخلی مگان، پارچه است و متریال استفاده شده در کابین خودرو، از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

یکی از نکات این خودرو که نسبت به سایر رقبای زمان خودش آن را متمایز می‌کرد، پرده شیشه های جانبی ردیف دوم و شیشه عقب است که یکی از ویژگی های کارآمد این خودرو است.

از نکات مثبت کابین این خودرو فضای مناسب سر و پا در دو ردیف اول و دوم است که یکی از دلایل آن، فاصله بین دو محور مناسب است.

جاسازی وسایل در کابین این خودرو فراتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید؛ پس نگران هیچ کمبودی در قرار دادن وسایل خود نباشید.

برخی امکانات مگان

  • سنسور نور و باران
  • کیلس استارتر
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • پرده شیشه عقب و شیشه های جانبی ردیف دوم
  • فرمان برقی
  • دو ایربگ و…

مزایا:

  • فرمان پذیری خوب
  • سواری مناسب
  • ترمز های قابل اطمینان
  • متریال مناسب
  • فضای جادار صندوق عقب
  • استهلاک پایین

معایب:

  • عملکرد ضعیف گیربکس
  • قیمت بالای قطعات اصلی
  • کمبود قطعات اصلی
  • فقدان آپشن

 

جهت خرید رنو مگان، مدل های 1390 تا 1392 در بازه 1 تا 1.3 میلیارد بنا بر سلامت خودرو قابل خرید است.

کیا پیکانتو

راهنمای خرید خودرو در بازه 1 تا 1.5 میلیارد؛ ایمنی و کیفیت یا صفر بودن ماشین؟یکی دیگر از حاضران در این لیست، هاچبک کلاس A کیا در بازار های جهانی است. کیا پیکانتو نسل دوم که حضور نسبتا موفقی را در بازار ایران تجربه کرد، تا پیش از ممنوعیت واردات، توسط نماینده آن زمان کیا در ایران، یعنیی اطلس خودرو وارد ایران می‌گشت.

کیا در جهت معرفی پیکانتو از شعار: ALL in smALL  استفاده می‌کرد که با توجه به نحوه نگارش، حکایت بر پاسخ دهنده نیازها توسط پیکانتو، از جانب کیا دارد.

کیا پیکانتو بر خلاف عمو زاده خود، یعنی هیوندایi10، طراحی جسورانه و زیبایی دارد که همچنان هنر دست پیتر شرایر، طراح کیا؛ جذاب جلوه می‌نماید.

کیا پیکانتو از سال 2014 تا 2016، سه فیس لیفت را تجربه کرد که اصلی ترین فیس لیفت، مربوط به مدل های عرضه شده 2016 است.

5 دلیل برای آنکه کیا پیکانتو نخریم!

این محصول از یک موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر بهره می‌برد که توانایی تولید 85 اسب بخار و 121 نیوتون متر گشتاور را دارا است که یک گیربکدی‌لایتس 4 سرعته اتوماتیک این توان را به چرخ های جلو انتقال می‌دهد.

این توان برای یک هاچبک شهری با وزن 1095 کیلوگرمی برای استفاده های شهری کافی به نظر می‌رسد، در ضمن اینکه این خودرو به صورت ترکیبی طبق اعلام کارخانه، مصرف سوخت ترکیبی 5.6 لیتری را به ثبت می‌رساند.

راهنمای خرید خودرو در بازه 1 تا 1.5 میلیارد؛ ایمنی و کیفیت یا صفر بودن ماشین؟

پیکانتو بر خلاف ظاهر جمع و جورش، در داخل فضای قابل قبولی را نسبت به ابعادش ارائه می‌دهد و هنر مهندسی در داخل کابین نمایان می‌شود.

در بحث امکانات رفاهی و ایمنی نیاز های مورد نیاز راننده و سرنشینان از یک هاچبک شهری را فراهم می‌کند.

برخی امکانات پیکانتو

  • شش ایربگ
  • ورود و استارت بدون کلید
  • گرمکن صندلی های جلو
  • گرمکن فرمان
  • ESP
  • کنترل حرکت در سر بالایی
  • دی‌لایت LED
  • کروزکنترل و…

 

کیا پیکانتو در بازه بین 1 تا 1.5 میلیارد تومان در مدل های 2014 تا 2016 قابل خریداری است و بسته به کارکرد و تمیزی، می‌توان انتخاب خوبی داشت.

 

کیا سراتو مونتاژ اتوماتیک:

راهنمای خرید خودرو در بازه 1 تا 1.5 میلیارد؛ ایمنی و کیفیت یا صفر بودن ماشین؟ قیمت آینه برقی سراتو کیا سراتو

پس از برداشته شدن تحریم ها، خودرو های مختلفی از برند های غیر چینی در صف ورود به بازار ایران قرار گرفت، یکی از اولین برند های وارد شده به ایران کیا بود؛ کیا با خودروی خوشنام خود، سراتو؛ وارد ایران شد.

کیا با استفاده از قدیمی ترین شریک خود، سایپا؛ اقدام به مونتاژ کیا سراتو با کد نسل TD، در ایران نمود.

سراتو با دو پیکر بندی موتور و دو سطح آپشن وارد ایران شد. با دو موتور 1.6 لیتری و 2 لیتری تنفس طبیعی که موتور 1.6 لیتری به یک گیربکس 6 سرعته دستی و موتور 2 لیتری، به یک گیربکس 6 سرعته خودکار متصل شده است.

کیا سراتو ابتدا با سطح آپشن معمولی و سپس در نمونه آپشنال توسط سایپا، در هر دو پیکربندی موتور و گیربکس عرضه شد.

موتور 2 لیتری این خودرو توانایی تولید 154 اسب بخار قدرت و 194 نیوتون متر گشتاور را دارا است، این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته خودکار به چرخ های جلو منتقل می‌شود.

موتور و گیربکس هماهنگی به نسبت خوبی دارند و پدال گاز، تا حدودی گوش به فرمان راننده است.

کیا سراتو در نمای بیرون، به صورت کلی یک طراحی ساده و به دور از آرایش های غلیظ آسیایی را نشان می‌دهد.

در نمای جلو کیا سراتو جزو اولین خودرو های کیا است که از زبان طراحی جدید کیا، یعنی جلوپنجره پوزه ببر (‌Tiger nose‌) استفاده می‌کند.

به طور کل چراغ‌های جلو به همراه سپر و خطوط روی کاپوت هماهنگ جلوه می‌کنند.

از معایب این این خودرو که در نمای جلو می‌توان به آن اشاره کرد، عدم استفاده از لنز در چراغ جلو است که تکنولوژی قدیمی چراغ را نشان می‌دهد و علاوه بر تکنولوژی پایین تر نسبت رقبای لنز دار، نمای نسبتا قدیمی را در جلو نشان می‌دهد.

سراتو سایپا راهنمای خرید خودرو در بازه 1 تا 1.5 میلیارد؛ ایمنی و کیفیت یا صفر بودن ماشین؟

در نمای جانبی نیز خودرو با خط و خطوط نرم، هماهنگی خوبی را با نمای جلو دارد و دستگیره های کرومی نیز نمای زیبایی را به خودرو داده اند.

کیا سراتو مونتاژ شده توسط سایپا، بر خلاف نمونه های وارداتی که رینگ 17 اینچی داشتند، روی رینگ های 16 اینچی حرکت می‌کند، که با توجه به وضع جاده ها و سواری خشک مادرزاد کیا سراتو، رینگ 16 اینچی گزینه مناسب تری است.

در نمای عقب نیز همانند سایر زوایای خودرو، یک طراحی ساده را شاهد هستیم که چراغ های بزرگ دو تکه بزرگ، ویژگی متمایز این خودرو است که زیبا بودن یا نبودن را، به عهده خواننده می‌گذاریم.

راهنمای خرید خودرو در بازه 1 تا 1.5 میلیارد؛ ایمنی و کیفیت یا صفر بودن ماشین؟

در نمای داخلی نیز یک طراحی ساده و تا حدودی سن خورده را شاهد هستیم.

مای داخلی پارچه‌ای و کرم رنگ است که در نسخه آپشنال، تریم داخلی مشکی و چرمی می‌شود که در کمال تعجب، در نسخه آپشنال رودری ها همچنان پارچه کرم رنگ است.

این خودرو از لحاظ امکانات دست بازی ندارد و علی الخصوص در زمینه امکانات ایمنی، ضعیف عمل کرده است

برخی امکانات سراتو

  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • دو ایربگ
  • کروزکنترل
  • تریم داخلی پارچه ای و…

مزایا:

  • موتور کم استهلاک
  • متریال نسبتا مناسب
  • فضای خوب داخل

معایب:

  • سواری خشک
  • ترمز های نسبتا ضعیف
  • کمبود امکانات رفاهی
  • هندلینگ کاملا متوسط
  • نبود ESP

در بازه 1 تا 1.5 میلیارد، خودروی سراتو غیرآپشنال با موتور 2000، با مدل 1393 تا 1396 از 1.3 میلیارد تا 1.5 میلیارد قابل خریداری است.

تویوتا کرولا:

راهنمای خرید خودرو در بازه 1 تا 1.5 میلیارد؛ ایمنی و کیفیت یا صفر بودن ماشین؟

کم استهلاک و بدون انقضا، از صفاتی هستند که برای تویوتا کرولا به کار برده می‌شود. خودرویی که یک طراحی به شدت  ساده و فارغ از هر گونه زیبایی خاصی است؛ اما زیبایی این خودرو در استهلاک فوق پایین آن خلاصه می‌شود.

خودرویی که شما می‌توانید با نگهداری درست، کارکرد یک میلیون کیلومتر را بدون تعمیر موتور ببینید.

کرولا از یک موتور 1.8 لیتری با 138 اسب بخار قدرت و 173 نیوتون متر گشتاور بهره می‌برد که این توان توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود.

هماهنگی موتور و گیربکس این خودرو در وضعیت کاملا مناسبی قرار دارد و به همین جهت، با وجود 4 سرعته بودن گیربکس، شتاب مناسبی را از خود بر جای می‌گذارد.

راهنمای خرید خودرو در بازه 1 تا 1.5 میلیارد؛ ایمنی و کیفیت یا صفر بودن ماشین؟

این خودرو در نمای بیرون از ویژگی خاصی بهره نمی‌برد و تنها در نسخه GLI، از اسپویلر عقب بهره می‌برد و نمای عقب را از سادگی در آورده است.

راهنمای خرید خودرو در بازه 1 تا 1.5 میلیارد؛ ایمنی و کیفیت یا صفر بودن ماشین؟

این خودرو در فضای داخلی نیز از همان سادگی بیرون استفاده کرده و فضای داخلی بیشتر بر روی کاربردی بودن تمرکز کرده است.

جاسازی های خوب در جهت قرار دادن وسایل و مهندسی خوب فضای سرنشینان از مهم ترین ویژگی های بارز این خودرو است. کیفیت داخلی متریال داخلی این خودرو در طول سالیان مختلف، کیفیت خود را ثابت کرده است و نشان داده است که به صدا افتادن، در ذات این خودرو نیست.

برخی امکانات کرولا

  • دو ایربگ
  • ABS,EBD
  • ترمز های دیسکی
  • چهار شیشه برقی و…

مزایا:

  • سواری خوب در ردیف جلو
  • هماهنگی خوب موتور و گیربکس
  • فراوانی قطعات یدکی
  • استهلاک به شدت پایین

معایب:

  • کمبود امکانات رفاهی
  • قیمت بالای برخی قطعات
  • طراحی ساده

 

جهت خرید این خودرو در بازه 1 تا 1.5 میلیارد، مدل های 2007 تا 2010 بنابر تمیزی قابل خرید است.

میتسوبیشی میراژ:

راهنمای خرید خودرو در بازه 1 تا 1.5 میلیارد؛ ایمنی و کیفیت یا صفر بودن ماشین؟

دومین نماینده حاضر از کلاس A، هاچبکی از کشور سامورایی ها است. میتسوبیشی میراژ نسخه فیس لیفت، از مدل 2017 در بازار موجود است.

میتسوبیشی میراژ لقب کم مصرف ترین خودروی بنزینی بازار ایران را نیز با مصرف ترکیبی 4.6 لیتر طبق اعلام کارخانه به ثبت می‌رساند.

راهنمای خرید خودرو در بازه 1 تا 1.5 میلیارد؛ ایمنی و کیفیت یا صفر بودن ماشین؟

میراژ از یک موتور سه سیلندر با حجم 1.2 لیتری بهره می‌برد. این موتور توانایی تولید 79 اسب بخار و 100 نیوتون متر گشتاور را دارا است.

این توان توسط یک گیربکس CVT به محور جلو منتقل می‌شود.

میتسوبیشی میراژ در نمای بیرون از یک طراحی اسپرت بهره می‌برد و هنوز هم طراحی جذابی را دارا است.

راهنمای خرید خودرو در بازه 1 تا 1.5 میلیارد؛ ایمنی و کیفیت یا صفر بودن ماشین؟

در نمای داخل، طراحی این خودرو طراحی ساده ای را دارد و همانند رقیب خود، کیا پیکانتو؛ فضای خوبی را برای سرنشینان فراهم می‌نماید.

برخی امکانات میراژ

  • شش ایربگ
  • گرمکن صندلی های جل.
  • سیستم استارت و ورود بدون کلید
  • کروزکنترل و…

راهنمای خرید خودرو در بازه 1 تا 1.5 میلیارد؛ ایمنی و کیفیت یا صفر بودن ماشین؟

 

نسخه فیس لیفت این خودرو در مدل های 2017 و 2018، در محدوده 1.2 میلیارد تا 1.4 میلیارد، بنا بر تمیزی قابل خرید است.

همچنین نسخه قبل فیس لیفت که در برخی ویژگی ها، همچون بهبود موتور تفوات دارد، در محدوده 1 میلیارد قابل خرید است.

 

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. عجب مقاله ی توپی، کامل و بدون نقص✌
    ممنون ازمطالب خوبتون

  2. این ماشین ها حداقل نسبت ب داخلی ها پرستیژ بالاتری دارن

  3. مقاله رو تکمیک کنین خیلی ماشین ها نیست، سوزوکی ماکسیما آزرا سوناتا قدیمی که هزار مرتبه از آشغال های ایرانی بهترن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا