مکمل بنزین
گوناگونخبر

کراس اوور هیوندا اکستر فقط 380 میلیون!

هیوندای در هند از کراس اوور جدیدی بنام اکستر (Exter) رونمایی کرده است. هیوندا اکستر در سبد محصولات هیوندای در جایگاهی پایین‌تر از مدل ونیو (Venue) قرار می‌گیرد. هیوندا اما فعلاً فقط دو تصویر رسمی از اکستر به همراه برخی جزئیات فنی منتشر کرده است اما هفته گذشته یک پروتوتایپ بدون پوشش استتاری از این خودرو در شهر دیده شد که به‌خوبی طراحی بیرونی آن را نشان می‌دهد.

کراس اوور کوچک و ارزان هیوندا اکستر فقط 380 میلیون!

ویژگی های بارز هیوندا اکستر

ازجمله ویژگی‌های ظاهری اکستر می‌توان به چراغ‌های جلوی دوقسمتی با گرافیک H شکل، ورودی هوای بزرگ روی سپر، صفحات محافظ نقره‌ای در پایین، گلگیرهای برجسته با فلاپ‌های پلاستیکی و طرح سقف شناور با الگوی خاص روی ستون C اشاره کرد.

تمامی این عناصر می‌تواند پیش‌نمایشی از ظاهر شاسی‌بلندهای آینده هیوندای هم باشد

هرچند هنوز هیچ تصویری از داخل اکستر منتشر نشده ولی انتظار می‌رود در بالاترین تیپ پکیج کاملی از ویژگی‌های اطلاعاتی-سرگرمی، تجهیزات رفاهی و سیستم‌های ایمنی که معمولاً در محصولات هیوندای دیده می‌شود ارائه شود.

 

کراس اوور کوچک و ارزان هیوندا اکستر فقط 380 میلیون!

اکستر به‌عنوان یک کراس‌اوور برای تفریح، مسافرت و اوقات فراغت معرفی شده اما پلت‌فرم آن خیلی با این وظایف سازگاری ندارد زیرا با اینکه هنوز رسماً تأیید نشده اما گفته می‌شود این خودرو روی پلت‌فرم K1 ساخته شده که در محصولات کوچک و شهری هیوندای مثل کسپر، i10 و اورا به کار رفته است.

هنوز از ابعاد این کراس‌اوور جدید کره‌ای هم خبر نداریم ولی انتظار می‌رود زیر 4 متر طول داشته باشد تا از تخفیف‌های مالیاتی خودروهای کوچک در هند بهره‌مند شود.

کراس اوور کوچک و ارزان هیوندا اکستر فقط 380 میلیون!

مشخصات فنی هیوندای اکستر

به گفته هیوندای، اکستر از همان پیشرانه‌های مدل‌های i10 و اورا استفاده خواهد کرد؛ بنابراین، در این کراس اوور شاهد یک پیشرانه 1.2 لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی خواهیم بود که 83 اسب بخار قدرت و 114 نیوتن متر گشتاور دارد.

علاوه بر این، امکان انتخاب یک موتور 1.2 لیتری دوگانه‌سوز CNG با 69 اسب بخار قدرت و 95 نیوتن متر گشتاور هم وجود خواهد داشت.

موتور بنزینی هیوندا اکستر با گیربکس‌های پنج سرعته دستی یا اتوماتیک قابل خریداری خواهد بود درحالی‌که نسخه دوگانه‌سوز صرفاً با گیربکس دستی ارائه می‌شود. نیروی هردو موتور هم به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

قیمت و زمان عرضه رسمی

هیوندای اکستر حدود دو ماه دیگر در بازار هند عرضه خواهد شد. این خودرو در هند با کراس اوورهای کوچکی مثل سوزوکی ایگنس، ماهیندرا KUV100 و تاتا پانچ رقابت خواهد کرد.

فعلاً مشخص نیست که آیا هیوندا قصد صادرات اکستر را دارد یا نه اما طبق شایعات، این خودرو در دیگر بازارهای نوظهور هم عرضه خواهد شد.

هنوز قیمت رسمی از اکستر اعلام نشده اما طبق گزارش‌ها قیمت این کراس اوور کوچک کره‌ای در هند از حدود 6 میلیون روپیه معادل 7,300 دلار آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا