مکمل بنزین
گوناگونخبر

تسلا ایکس و شکایت بخاطر بی‌کیفیتی!‌

همه ما تسلا را شرکتی پیشرو و خلاق با کارخانه‌ای شبیه فیلم‌های علمی تخیلی و البته محصولاتی کاملا تخیلی می‌شناسیم. خودرویی که هیچ کلید و شاسی در کنسول وسط و روی داشبورد خود ندارد و درهای آن مثل شاهین بال بال می‌زند! تازه بنزین هم نمی‌خواهد و مثل ماشین اسباب بازی باید آن را شارژ کنید. اما این‌ها همه بزودی کاملا عادی و معمولی خواهند شد چرا که مدل ۳ با پیش فروشی رویایی و سفارشات میلیونی برای تمام نقاط جهان در راه است. خب تا اینجا که همه‌اش قسمت خوب ماجرا بود ولی قضیه همیشه به این شکل نمی‌ماند.

برت لیون (Barrett Lyon) یکی از بهترین مشتریان تسلا است که همه مدل‌های این شرکت را خریداری کرده و بی‌صبرانه منتظر مدل‌های جدیدتری بود تا باز هم بخرد. اما شاید دیگر نه! چرا که با توجه به شکایتی که علیه تسلا تنظیم کرده و به دادگاه فرستاده است گویا دیگر از تسلا و محصولات انقلابی‌اش دل خوشی ندارد. قضیه از این قرار است که درب‌های شاهینی این خودرو آنطور که باید مطمئن و بی‌خطر باشد نیست و مرتب به خودروهای کناری می‌خورد! سیستم هدایت خودکار یا اتو پایلوت هم در هنگام بارندگی رفتارهای خطرناکی از خود نشان می‌دهد و خلاصه اینکه بجای ایجاد آرامش از این خانواده سلب آسایش کرده است.

البته یک ماهی می‌شود که آقای لیون درگیر دادگاه و شکایت خود برای پس دادن خودرو به کارخانه و پس گرفتن پولش است. وی می گوید که تمامی مشتریان مدل ایکس بایستی پول خود را پس بگیرند چرا که این خودرو اصلا آماده بازار نیست. وی معتقد است که کمپانی تسلا در تحویل این مدل پیچیده به بازار عجله کرده و هنوز از کارکرد آن مطمئن نبوده است.

سخنگوی شرکت تسلا هم تمام این ماجرا و اقدامات قانونی دادگاه را تایید کرده و اظهار داشته است که پول این مشتری عصبانی به صورت تمام و کمال پس داده خواهد شد. البته تعهداتی از وی گرفتند که پرداخت تسلا فقط شامل خسارتی که وی دیده خواهد شد نه جریمه و غرامت. بدین شکل که وی اطلاعات خود را در زمینه این مدل چه مستقیم و چه غیر مستقیم با شخص ثالث در میان نگذارد و جزییات این پرونده محرمانه بماند.

علیرضا فروتن

طراح، نویسنده و مترجم از عاشقان فناوری و خودرو، ماشین باز و نیدفوراسپید باز حرفه‌ای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا