مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید تویوتا C-HR با طراحی مشابه پریوس و پیشرانه‌های هیبریدی معرفی شد

نسل اول تویوتا C-HR با ظاهر جسورانه و کوپه مانند خود سروصدای به راه انداخت و حالا نسل دوم آن قصد ادامه راه قبلی را دارد. ظاهر C-HR جدید آشنا به نظر می‌رسد زیرا در جلو شباهت زیادی به نسل جدید تویوتا پریوس دارد. همچنین فرم کلی این کراس‌اوور جدید شباهت‌هایی به نسل قبلی دارد اما حالا شکل نرم‌تری پیدا کرده و از شلوغی طراحی قبلی کاسته شده است. علاوه بر این، دستگیره در عقب نیز بجای ستون C که دسترسی به آن را برای کودکان دشوار می‌کرد حالا در جای معمول نصب شده است.

در داخل خودرو شاهد نمایشگرهای 12.3 اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم ولی در تیپ‌های پایین‌تر نمایشگر مرکزی کوچک‌تر 8 اینچی ارائه می‌شود. تویوتا همچنین تکنولوژی‌های زیادی مثل سوئیچ دیجیتالی، سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته با قابلیت رانندگی بدون دخالت دست در ترافیک و پارک از راه دور کاملاً هوشمند با گوشی را هم برای کراس‌اوور جدید خود در نظر گرفته است.

اما مطمئناً بزرگ‌ترین پیشرفت C-HR زیر کاپوت رخ داده زیرا تویوتا برای اولین بار پیشرانه پلاگین‌هیبریدی را برای این خودرو ارائه کرده است. این قوای محرکه که به‌صورت دیفرانسیل جلو خواهد بود، شامل یک پیشرانه 2 لیتری بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی می‌شود که مجموعاً 220 اسب بخار قدرت تولید کرده و شتاب صفرتاصد 7.3 ثانیه‌ای را فراهم می‌کند. به گفته تویوتا، این نسخه می‌تواند تا 66 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند.

دیگر پیشرانه‌های C-HR جدید نیز هیبریدی هستند اما از نوع پلاگین نیستند. موتور پایه از نوع 1.8 لیتری با 140 اسب بخار قدرت و محرک جلو است که برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به 9.9 ثانیه زمان نیاز دارد. موتور بعدی هم 2 لیتری با 197 اسب بخار قدرت است و تنها نسخه‌ای است که سامانه چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش است.

تویوتا یک نسخه اسپرت را هم برای C-HR در نظر گرفته که Sport Premiere نام دارد و با جلوپنجره منحصربه‌فرد، رینگ‌های 20 اینچی، نشان‌های GR، صندلی‌های اسپرت با نشان GR و لیست بلندبالایی از تجهیزات مثل هدآپ دیسپلی و سیستم صوتی پریمیوم JBL ارائه می‌شود. نسل جدید تویوتا C-HR هم‌اکنون در اروپا قابل سفارش بوده و قیمت آن از حدود 35 هزار یورو آغاز می‌شود. این خودرو اما در بازار آمریکای شمالی عرضه نمی‌شود زیرا C-HR در پایان سال 2022 از این بازار کنار رفت و با کرولا کراس جایگزین شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا