مکمل بنزین
خبر

فرمان مستطیلی مدرن بنز در سری جدید اس کلاس

به نظر می آید پس از استفاده بنز از فرمان با دکمه های لمسی خازنی، در نسل بعدی کلاس اس خود این نوع دکمه ها را کنار بگذارد. این شرکت قصد دارد دکمه های فیزیکی را در این مدل از محصولات خود بازگرداند اما این دفعه نه بر روی غربیلک های سنتی. ظاهرا این خودروساز بنا دارد غربیلک مستطیلی را به عنوان یک روند نو ظهور در میان خودروسازان جهان جایگزین کند. بنز معتقد است که این نوع از فرمان ها با طراحی مسطح، امکان دید بدون مانع از جاده و نمایشگر را برای راننده بهتر فراهم می کند.

مرسدس برای اجرای این برنامه، کاری بیش از تعویض غربیلک انجام خواهد داد زیرا این کمپانی قصد دارد سیستم فرمانی را معرفی کند تا علاوه بر باز گرداندن دکمه های فیزیکی، ستون فرمان را نیز حذف کند. بنز قصد دارد این فرمان خود را با فیس لیفت بعدی اس کلاس خود و طی 2 تا 3 سال جایگزین کند. فیس لیفت کلاس اس بنز با این فرمان تا اواخر 2027 وارد بازار نخواهد شد اما مانند بسیاری از فناوری های کلاس اس، شاید این تکنولوژی نیز به سایر مدل های محبوب این خودرو ساز نفوذ کند. اما مشتریان همچنان باید منتظر بمانند تا از بازگشت دکمه های فیزیکی به فرمان خود لذت ببرند زیرا تمام مدل های بنز که بر روی پلتفرم MMA این شرکت سوار می شوند به دکمه های لمسی خازنی مجهز خواهند بود. تا زمانی که مرسدس مدل هایی را بر اساس پلتفرم MB.EA عرضه نکند ار دکمه های فیزیکی خبری نخواهد بود.

بر اساس گزارشات منتشر شده مشتریان این شرکت به شدت از فرمان لمسی خازنی بنز انتقاد کرده اند. رانندگان اعلام کرده اند که این کنترلرهای پیچیده،  می تواند علاوه بر غیر قابل اعتماد بودن، باعث درگیر شدن راننده گردد که رانندگی را دشوار می کند. قبل از این هم فولکس واگن اعتراف کرد استفاده از دکمه های لمسی در جدید ترین مدل هایش اشتباده بوده و قول داد که آنها را اصلاح کند. مرسدس قصد دارد که این فرمان را با یک نرم افزار، چنان تطبیق دهد تا خودرو برای واکنش رانندگان در شرایط مختلف، بهتر عکس العمل نشان دهد. در سرعت های کم این نرم افزار تا حد زیادی سختی کار را به طور مثال در دور برگردان ها یا پارک کردن در جاهای تنگ از بین می برد. عکس این عمل در سرعت های بالا اتفاق می افتد زیرا این نرم افزار پاسخ فرمان را برای بهبود پایداری در هنگام تغییر خطوط و رانندگی در بزرگراه ها بهبود می بخشد. البته باید گفت که این سیستم فرمان بنز شبیه به سیستم فرمان تویوتاست که برای برخی از محصولات لکسوس توسعه داده شده است. اما این تولیدات لکسوس قرار نیست تا سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ وارد بازار شوند.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. پراید نمی‌تونیم بخریم ،شما از فرمان بنز حکایت میکنید

    1. دمت گرم خوب گفتی .حالا اگه ما دوتا پراید داشتیم الان ماشین نداریم شی

    2. دنیانمی تواند منتظر نیاز ونظرات عقب افتاده شما قدم بر دارد. در همین ایران افرادی هستند بسیار فعال وقادر هستند در این اقتصاد ویران فعال باشند پس افراد سست ونا توان در ایران که قادر به تهیه پراید نیستند نظرات منتقدانه هم ندهند. چشم تنگی کوتاه نظری شما نمی تواند مانع پیشرفت تکنولوژی جهانی شود.

  2. متاسفانه بعضی فکر میکنند ماحتما باید اخرین مدل بنز و BMWرا باید بتوانیم بخریم تا خبر آخرین دستاوردهای تکنولوزی بکاررفته در اخرین مدلهای ان خودرو ها را بخوانیم و بدانیم ومطلع شویم ، خوبست بدانند که در خود المان هم صددرصد شهروندانش بنز و BMW سوار نیستند و در هر کشوری مردمش براساس توانمندیها و استعداد و رده اجتماعی و مالی وتوان اقتصادی چندین طبقه و قشر اند کره وژاپن و امریکا و فرانسه هم همینطور

  3. به شما نظرات دیگران ربطی نداره شما یه نظر داری در مورد اینکه بقیه چه نظری و چه احساسی دارن و نظر بدن یا ندن به شما واقعا ربطی نداره که تعیین تکلیف کنی فهمیدن این موضوع یه سطح فرهنگ و شعور خیلی معمولی میخواد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا