مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

چری اومودا 5 (فونیکس FX) در انگلستان عرضه می‌شود

چری اومودا 5 که در کشورمان با نام فونیکس FX عرضه می‌شود، راهی بازار انگلستان می‌شود و فروش آن از اوایل سال 2024 آغاز خواهد شد. هرچند قیمت این خودرو برای بازار انگلستان هنوز اعلام نشده اما اومودا 5 در بازارهای صادراتی مثل استرالیا با قیمت 30 هزار دلار استرالیا معادل 15,200 پوند به فروش می‌رسد. این کراس‌اوور روی پلت‌فرم مدرن T1X ساخته شده و درحالی‌که در برخی بازارها مثل کشورمان با دو پیشرانه مختلف به فروش می‌رسد، برای بازار بریتانیا فقط موتور قوی‌تر 1.6 لیتری در نظر گرفته شده است.

اومودا 5 فونیکس FX

این موتور 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و نیروی خود را از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو می‌رساند. در انگلستان اما چری از همان ابتدای عرضه، نسخه الکتریکی اومودا 5 را هم ارائه خواهد کرد اما مشخصات قوای محرکه این مدل هنوز اعلام نشده است. اومودا 5 به مجموعه کاملی از سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته مثل کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد جلو، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و نوربالای خودکار مجهز شده و توانسته پنج ستاره کامل را از سازمان یورو انکپ دریافت کند.

اومودا 5 فونیکس FX

هرچند فعلاً نمی‌توان در مورد میزان استقبال از اومودا 5 در بریتانیا صحبت کنیم ولی این خودرو از زمان عرضه در استرالیا در اوایل سال جاری با استقبال خوبی مواجه شده است. این کراس‌اوور چینی طراحی بیرونی بسیار جذابی دارد که آن را در جاده‌ها متمایز می‌کند و خودرویی گران‌قیمت جلوه می‌دهد. این خودرو در بازارهای جهانی باید با کراس‌اوورهایی مثل هیوندای کونا، تویوتا C-HR و کیا سلتوس رقابت کند.

اومودا 5 فونیکس FX

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته اومودا 5 کابین آن با غربیلک فرمان D شکل به همراه صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر لمسی بزرگ است. پد شارژر بی‌سیم گوشی و نورپردازی داخلی هم از دیگر ویژگی‌های این کراس‌اوور چینی هستند. مدیر اجرایی برند اومودا در مورد این خودرو می‌گوید:

صنعت خودروسازی وارد دوران بی‌سابقه‌ای از محصولات هوشمند و انرژی‌های جدید شده است. با افزایش تقاضا برای شخصی‌سازی، ما شاهد صعود بازار بخش شاسی‌بلند بوده‌ایم که به پرفروش‌ترین خودروهای جهان تبدیل شده‌اند. اومودا قصد دارد در خط مقدم این تحول بایستد. هدف ما رسیدن به فروش جهانی 1.4 میلیون دستگاه تا سال 2030 است

  گل سر سبد چری را ببینید؛ تیگو 7 آمد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا