مکمل بنزین
گوناگونبررسی

بررسی ارزش خرید و مشخصات چری جیکو 7 محصول جدید مدیران خودرو

طبق جدیدترین اخبار، مدیران خودرو قصد عرضه جدیدترین شاسی‌بلند چری را در بازار کشورمان دارد. این خودرو که جیکو 7 – Jaecoo 7 نام دارد، قرار است با همین نام اصلی راهی بازار کشورمان شود. در ادامه به بررسی کامل ویژگی‌ها و مشخصات این خودرو خواهیم پرداخت.

معرفی کلی جیکو 7 – Jaecoo 7

جیکو 7 کراس‌اوور کامپکتی است که اولین بار در قالب یک پروتوتایپ با نام TJ-1 در نمایشگاه خودروی شانگهای 2023 رونمایی شد. نسخه تولیدی این خودرو در چین با نام تانسو 06 عرضه می‌شود اما چری برای بازارهای صادراتی برند جدید جیکو را در نظر گرفته است و این شاسی‌بلند قرار است با نام جیکو 7 در بازارهای اروپایی و آسیایی عرضه شود. جیکو 7 اولین محصول این برند جدید خواهد بود و در آینده مدل بزرگ‌تر جیکو 9 هم به این خانواده اضافه می‌شود. در کشورمان نیز این خودرو با نام و برند جیکو عرضه خواهد شد.

بررسی ارزش خرید و مشخصات چری جیکو 7 محصول جدید مدیران خودرو Jaecoo 7

طراحی بیرونی جیکو 7

این کراس‌اوور فرم و ظاهری جعبه‌ای شکل دارد. اولین خودروی چینی که این روند فرم سنتی و جعبه‌ای شکل را در چین آغاز کرد تانک 300 از گریت وال بود و سپس هاوال بیگ داگ معرفی شد. این شیوه طراحی خیلی زود بین خودروسازان چینی محبوب شد و هم‌اکنون شرکت‌های مختلف شاسی بلندهای خود را با ظاهری آفرودی و جعبه‌ای شکل به بازار فرستاده‌اند و چری هم از این قاعده مستثنی نیست. البته نسخه چینی این خودرو یعنی تانسو 06 با ویژگی‌هایی مثل روکش‌های پلاستیکی در کل قسمت‌های پایینی بدنه، خطوط شارپ و مستطیلی بزرگ با نوشته عظیم CHERY با نسخه اروپایی متفاوت است و حال و هوای آفرودی‌تری دارد. نسخه صادراتی یا همان جیکو 7 اما با طراحی متفاوت جلوپنجره و فقدان روکش‌های پلاستیکی، نمای لوکس‌تر و شهری‌تری دارد.

بررسی ارزش خرید و مشخصات چری جیکو 7 محصول جدید مدیران خودرو Jaecoo 7

بااین‌حال، در هردو نسخه در جلو طبق مد این روزها شاهد چراغ‌های دوقسمتی با دی‌لایت‌های باریک در بالا هستیم درحالی‌که در پروفیل جانبی هم دستگیره‌های در مخفی و ستون‌های مشکی جلب‌توجه می‌کنند؛ بنابراین، به نظر می‌رسد چری قصد داشته فرمی سنتی را در این خودرو ارائه کند که درعین‌حال مدرن هم به نظر برسد. در عقب نیز با چراغ‌های سراسری ساده، شاهد نمایی هستیم که از جدیدترین مدل‌های رنجروور الهام گرفته است. به‌طورکلی، این کراس‌اوور جدید چینی که 4,538 میلی‌متر طول، 1,898 میلی‌متر عرض و 1,680 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن برابر با 2,672 میلی‌متر است، ظاهر بسیار جالبی دارد.

بررسی ارزش خرید و مشخصات چری جیکو 7 محصول جدید مدیران خودرو Jaecoo 7
نسخه بازار چین با نام تانسو 06

داخل Jaecoo 7

هرچند چری در شاسی بلندهای قبلی خود مثل تیگو 8 پرو از نمایشگرهای افقی متصل‌ به ‌هم استفاده می‌کرد اما در جیکو 7 سراغ یک نمایشگر بزرگ 13.2 اینچی عمودی در وسط داشبورد رفته است. علاوه بر این، یک نمایشگر مستطیلی کوچک‌تر هم به‌عنوان صفحه آمپر مقابل راننده قرار گرفته است. روی داشبورد خودرو دریچه‌های تهویه سراسری باریک به همراه دو دریچه عمودی بزرگ در طرفین به همراه و تزئینات کرومی دیده می‌شود درحالی‌که روی کنسول مرکزی هم دو پد شارژر بی‌سیم، دو جا لیوانی و دسته‌دنده جمع شونده به چشم می‌خورد. در اینجا همچنین متریال کلی حس کیفیت را به سرنشینان می‌دهد.

بررسی ارزش خرید و مشخصات چری جیکو 7 محصول جدید مدیران خودرو Jaecoo 7
داخل جیکو 7

تجهیزات جیکو 7

  • نمایشگر لمسی مرکزی عمودی 14.8 اینچی
  • اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم
  • سیستم صوتی پریمیوم با هشت بلندگو
  • صندلی‌های چرمی و پارچه‌ای
  • شارژر بی‌سیم گوشی
  • چهار پورت USB با قابلیت شارژ سریع
  • تنظیم برقی صندلی راننده
  • سانروف برقی
  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی
  • ترمز کمکی
  • کنترل کشش
  • سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  • هفت ایربگ
  • سیستم کمک‌راننده سطح دو پلاس

چری همچنین برای اولین بار در این خودرو دوربین 540 درجه را ارائه کرده است که فراتر از نمونه‌های 360 درجه عمل می‌کند. این سیستم دید بیشتری از نقاط کور مثل قسمت‌های پایینی خودرو را فراهم می‌کند که هنگام آفرود بسیار مفید خواهد بود.

پیشرانه Jaecoo 7

Jaecoo 7 ابتدا با یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه می‌شود که 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور دارد. این همان موتوری است که در کشورمان در فونیکس FX و تیگو 8 پرو دیده‌ایم. انتقال نیروی این موتور در جیکو 7 هم مثل فونیکس FX و تیگو 8 پرو توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد. بااین‌حال، برخلاف دو مدل مذکور، برای جیکو 7 نسخه چهارچرخ محرک هم ارائه می‌شود که ویژگی مثبتی است. جیکو 7 ظرف 8.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن 210 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. مصرف سوخت این خودرو نیز حدود 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر است. علاوه بر این، بعداً یک نسخه پلاگین‌هیبریدی هم برای این خودرو ارائه خواهد شد که از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با 156 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور به همراه گیربکس هیبریدی اختصاصی DHT استفاده می‌کند و می‌تواند تا 100 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند.

بررسی ارزش خرید و مشخصات چری جیکو 7 محصول جدید مدیران خودرو Jaecoo 7

قیمت و جمع‌بندی

قیمت جیکو 7 یا آن‌طور که در چین نامیده می‌شود، تانسو 06، در این کشور از 116,900 یوآن معادل 16 هزار دلار برای مدل پایه دیفرانسیل جلو آغاز شده و نهایتاً به تا 139,900 یوآن معادل 19 هزار دلار برای بالاترین مدل چهارچرخ محرک می‌رسد؛ بنابراین، در بازار ایران احتمالاً باید انتظار قیمتی در حدود 2 میلیارد تومان را برای این شاسی‌بلند جدید چینی داشته باشیم. Jaecoo 7 زمانی که نهایتاً راهی بازار ایران شود، به لطف ظاهر جعبه‌ای شکل که مشابه آن را در ایران ندیده‌ایم، می‌تواند به گزینه منحصربه‌فرد و بدون رقیبی تبدیل شود.

بررسی ارزش خرید و مشخصات چری جیکو 7 محصول جدید مدیران خودرو Jaecoo 7

مشخصات فنی Jaecoo 7

پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو
قدرت 197 اسب بخار
گشتاور 290 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو یا چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 8.9 ثانیه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر/ساعت
طول 4,538 میلی‌متر
عرض 1,898 میلی‌متر
ارتفاع 1,680 میلی‌متر
فاصله محوری 2,672 میلی‌متر
حجم صندوق بار 292 لیتر
مصرف سوخت 7.2 لیتر ترکیبی

 

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. زمانی که واردات خودرو آزاد بشه و خودروهای باکیفیت خودروسازی های معروف دنیا وارد بشن دیگه کسی تمایلی به خرید خودروهای چینی نخواهد داشت و وارد کنندگان برای جلوگیری از ضرر بیشترشان چاره ای جز کاهش قیمت نخواهند داشت.

  2. خیلی خوشگله ماشین های چینی
    یکی از یکی خوشگل تر منتظرم
    ایران بیاد یه دونه بگیرم الان
    در حال حاضر ماشین لاماری ایما
    دارم خدایش خیلی هم راضیم
    لاماری هم مثل جیکو7
    197 اسب بخاره قدرت شتابش
    خوبه یکی منتظر تیگو 9 هستم
    یکی هم منتظر جیکو7
    ماشین های چری کلا موتور های
    خوبی داره ایشاالله قیمت ها همیجوری
    روز به روز بیاد پایین تر

  3. وقتی از اول عمرت ماشین خوب و با کیفیت ندیده باشی به این آشغالای چینی میگی خوب و عالی و…
    البته تقصیری هم نداریم،چون چاره ای برامون نذاشتن

  4. نیگو ۸پرو دارم واقعا راضیم سرعت و شتاب و مصرف و مهمتر خدمات شرکت مدیران خودرو

    1. نشو مثل گربه ای که دستش به گوشت نمی رسه پیف پیف میکنه
      کیفیت خودروهای چینی با گذشته تفاوت زیادی کرده

  5. من ۲سالx22داشتم خیلی راضی بودم الان ۴ماهه فروختم منتظرم مدیران خودرو فروش اقساطی را شروع کنه خدایش مدیران خودرو ماشیناشون خوب در اومده تشکر میکنم از شرکت مدیران خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا