مکمل بنزین
گوناگونخبر

بی وای دی فنگ چنگ بائو 5، شاسی بلند آفرود با 680 اسب بخار قدرت

بی‌وای‌دی (BYD) برند دیگری بنام فنگ چنگ (Fang Cheng) را به برندهای خود اضافه کرده است. این سومین برند بی‌وای‌دی پس از دنزا و یانگ‌وانگ محسوب می‌شود. اولین محصول فنگ چنگ شاسی‌بلند بزرگی بنام Bao 5 – بائو 5 است اما این برند دو محصول دیگر را هم در دست توسعه دارند که بائو 8 و بائو 3 نام خواهند داشت. فنگ چنگ به‌عنوان برندی میانی، بین دنزا و یانگ‌وانگ قرار می‌گیرد. البته بائو 5 از لحاظ قیمت با محصولات دنزا همپوشانی دارد اما درحالی‌که دنزا روی کراس‌اوورهای شهری لوکس تمرکز دارد، فنگ چنگ به ساخت شاسی‌بلندهای آفرودی واقعی می‌پردازد.

قیمت فنگ چنگ بائو 5

فنگ چنگ به‌تازگی پیش‌فروش بائو 5 را آغاز کرده است که قیمتی از 300 تا 400 هزار یوآن معادل 41,200 تا 54,900 دلار خواهد داشت. بائو 5 روی پلت‌فرم جدید بی‌وای‌دی بنام DMO ساخته شده که به خودروهای آفرودی اختصاص دارد.

مشخصات فنی و امکانات Bao 5

حداکثر فاصله Fang Cheng Bao 5 از زمین 310 میلی‌متر است و زوایای حمله، فرار و شکست آن به ترتیب 39 درجه، 35 درجه و 27 درجه خواهد بود. بائو 5 همچنین از زبان طراحی جدیدی استفاده می‌کند که به گفته مدیر طراحی جهانی بی‌وای‌دی، ترکیبی از قدرت، تکنولوژی و زیبایی آفرودی است.

شاسی‌بلند بی‌وای‌دی با 4,890 میلی‌متر طول، 1,970 میلی‌متر عرض، 1,920 میلی‌متر ارتفاع و فاصلهٔ محوری 2,800 میلی‌متری، کمی از نسل جدید تویوتا لندکروزر پرادو کوچک‌تر است.

Bao 5 در داخل کابینی پنج‌نفره و پر از تکنولوژی را ارائه می‌کند که یک نمایشگر لمسی بزرگ اطلاعاتی-سرگرمی، دو نمایشگر دیگر برای صفحه آمپر و سرنشین جلو، هدآپ دیسپلی 50 اینچی و سیستم صوتی پریمیوم از برند فرانسوی دِویالت با 18 بلندگو از ویژگی‌های آن است.

این خودرو بسته به تیپ، با رینگ‌های 18 اینچی و لاستیک‌های BF گودریچ یا رینگ‌های 20 اینچی با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت جاده‌ای عرضه خواهد شد.

بائو 5 با قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی عرضه می‌شود که شامل یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی به همراه دو موتور الکتریکی خواهد بود. مجموع قدرت این سیستم 680 اسب بخار است و می‌تواند خودرو را ظرف 4.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند. این نیرو از طریق سامانه چهارچرخ محرک پیشرفته و سه قفل دیفرانسیل به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

این شاسی‌بلند جدید چینی به یک پکیج 30 کیلووات ساعتی از باطری‌های Blade بی‌وای‌دی مجهز است که برد تمام الکتریکی 125 کیلومتری را فراهم می‌کند اما با باک 80 لیتری بنزین، این رقم مجموعاً به 1200 کیلومتر خواهد رسید.

مصرف سوخت این خودرو 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر است و می‌تواند تا 2.5 تن را یدک بکشد. Fang Cheng Bao 5 فروش خود را با 100 نمایندگی در 60 شهر چین آغاز خواهد کرد اما گفته شده این شرکت قصد دارد محصولات خود را به دیگر کشورها هم صادر کند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا