مکمل بنزین
گوناگونخبر

هوندا Prologue 2024 برقی معرفی شد + تصاویر

کمپانی خودروسازی هوندا به تازگی اعلام کرد که قصد دارد از خودروی برقی جدید خود به نام هوندا Prologue 2024 رونمایی کند. این مدل به عنوان دومین خودروی برقی این برند شناخته می‌شود و قرار است که مدل پایه آن با قیمت بین 45 تا 50 هزار دلار تا قبل از پایان سال در ایالت متحده عرضه شود.

هوندا Prologue 2024 در نسخه تک موتوره مجهز به چرخ‌‌های محرک جلو و در نسخه دو موتوره، با فناوری چهار چرخ محرک عرضه می‌شود. هنوز نمی‌دانیم که میزان قدرت مدل اول چقدر است ولی هوندا درباره مدل دوم گفته است که می‌تواند قدرتی برابر با 288 اسب بخار و 333 پوند فوت گشتاور تولید کند.

احتمالا مدل اول به باتری 85.0 کیلووات ساعتی با حداکثر برد 300 مایل مجهز شود و نسخه دوم نیز مشابه Equinox EV با برد تخمینی 280 مایل به بازار بیاید. انتظار می‌رود که با اتصال به شارژ سریع، باتری دستگاه در عرض 10 دقیقه حداکثر سرعت شارژ 155 کیلوواتی را تجربه کرده و برد 65 مایلی را فراهم کند.

در طراحی آن نیز، طراحان زیادی از پلتفرم Ultium جنرال موتورز بهره برده‌اند و ظاهر مینیمالیستی به آن بخشیدند. ابعاد این مدل شامل 192 اینچ طول، 64.7 اینچ عرض و فاصله بین دو محور 121.8 اینچی است. چرخ‌ها 21 اینچی هستند و در فضای داخلی نیز می‌توان چیدمان ساده، دکمه‌های فیزیکی روی داشبورد و کنسول میانی را نیز مشاهده کرد.

فضای پای زیادی در کابین احساس می‌شود و صندلی‌های عقب می‌توانند کمی خم شوند تا فضای صندوق به 58 مکعب افزایش یابد. این خودرو از سه تریم بهره برده که شامل EX ،Touring و Elite می‌شود. مدل پایه به شارژر بی‌سیم تلفن هوشمند، گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی راننده برقی، کنترل آب و هوای دو منطقه‌ای و غیره مجهز شده است.

تریم Touring به جای روکش پارچه‌ای از روکش چرمی استفاده کرده و از ویژگی‌هایی نظیر تنظیمات حافظه صندلی‌‌ها، آینه عقب با نور متغیر و سیستم صوتی Bose با 12 بلندگو استفاده می‌کند. صندلی‌های تریم Elite نیز از جنس چرم با حفره هستند و از نمایشگر هدآپ، فرمان گرم شونده و صندلی‌های جلو مجهز به تهویه‌ پشتیبانی می‌کند. همه تریم‌ها به قابلیت‌هایی همچون دستیار راننده در نقطه کور، ترمز ترافیکی و تشخیص عابر پیاده در عقب مجهز می‌شوند.

یک کلاستر دیجیتال 11.0 اینچی و یک نمایشگر 11.3 اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی در کابین به صورت افقی قرار گرفته است. نمایشگر دوم به برنامه‌های زیادی مجهز شده و دارای نرم‌افزار گوگل، اپل کارپلی بی‌سیم و اندروید اتو است.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا