مکمل بنزین
گوناگونخبر

وانت کیا با پیشرانه‌های دیزلی و برقی در راه است

سال‌ها شایعات زیادی در مورد احتمال ساخت پیکاپ کیا شنیده می‌شد تا اینکه در اوایل سال 2022 این برند کره‌ای رسماً ساخت دو پیکاپ الکتریکی را تا سال 2027 اعلام کرد. بااین‌حال، به نظر می‌رسد برای دیدن گوشه‌ای از ظاهر این خودرو نیاز نیست خیلی صبر کنیم زیرا رئیس طراحی کیا «کریم حبیب» در جریان مراسم روز EV کیا در کره جنوبی در مصاحبه‌ای گفته است به‌زودی تیزری از وانت کیا منتشر خواهد شد. این خودرو که طبق شایعات، تاسمان نام خواهد داشت، احتمالاً از زبان طراحی کراس‌اوورهای الکتریکی کیا EV3 و EV5 استفاده خواهد کرد که در روز EV کیا رونمایی شدند.

وانت کیا با پیشرانه‌های دیزلی و برقی در راه است

حبیب دراین‌باره گفته است:

وظیفه ما به‌عنوان طراح، خدمت به برند و خدمت به خریداران است. با خودروها در چارچوب برندمان را برای مردم طراحی می‌کنیم تا از آن‌ها استفاده کنند؛ بنابراین، طراحی باید یک ظاهر خانوادگی را ایجاد کند

هرچند قبلاً تصاویر جاسوسی از کره پیکاپی با نمای جلوی برگرفته از شاسی‌بلند موهاوی را نشان دادند، اما این خودرو باید یک نمونه آزمایشی بدون بدنه اصلی بوده باشد. با توجه به اظهارات حبیب، طراحی پیکاپ کیا احتمالاً از خودروهای الکتریکی اخیر این شرکت الهام خواهد گرفت. اگر گزارشاتی که در این رابطه منتظر شده درست باشند، اولین مدل از دو پیکاپ کیا یک نمونه دو کابین خواهد بود که فقط به‌صورت الکتریکی تولید نمی‌شود زیرا گفته شد ابتدا نسخه دیزلی به بازار می‌آید و سپس نسخه الکتریکی ارائه خواهد شد.

برخلاف وانت هیوندای سانتا کروز که ساختاری یکپارچه دارد، انتظار می‌رود کیا تاسمان پیکاپی توانمندتر با سامانه چهارچرخ محرک روی شاسی مستقل باشد. طبق گزارش‌ها، ظرفیت بار این پیکاپ حدود یک تن و ظرفیت یدک کشی آن 3.5 تن خواهد بود. به گفته سخنگوی کیا، تاسمان قرار است در سال 2024 معرفی شود و ظاهراً تولید آن از سال 2025 در کره جنوبی آغاز خواهد شد و تا اواسط همان سال راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد. طبق شایعات، این پیکاپ قرار است در انواع مختلف از یک نمونه شاسی بدون اتاق بار گرفته تا نسخه‌ای اسپرت برای رقابت با فورد رنجر رپتور ساخته خواهد شد. گفته می‌شود توسعه این پیکاپ در سال 2020 آغاز شده و کیا استرالیا نقش بسیار پررنگی در فرایند مهندسی آن داشته است.

وانت کیا با پیشرانه‌های دیزلی و برقی در راه است
کیا بونگو

البته تاسمان اولین پیکاپ کیا محسوب نمی‌شود زیرا این عنوان در اختیار مدل بونگو است. نسل چهارم این وانت در سال 2005 به بازار عرضه و در سال 2014 فیس‌لیفت شد. در سال 2020 هم کیا یک نسخه الکتریکی را به خانواده بونگو اضافه کرد. بااین‌حال، تاسمان اولین مدل از دو پیکاپ جدیدی به‌حساب می‌آید که کیا قرار است تا سال 2027 به بازار بفرستد. به‌احتمال‌زیاد، وانت دوم این برند کره‌ای صرفاً به‌صورت الکتریکی تولید خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا