مکمل بنزین
رپورتاژ

از تحصیل در فرانسه تا کار در کانادا

کانادا به واسطه داشتن دانشگاه‌های سطح بالا، بازار کار مناسب و تسهیل قوانین مهاجرتی، یک مقصد عالی برای مهاجرت است. اما هزینه زندگی در کانادا در مقایسه با کشورهایی مثل فرانسه، نسبتا زیاد است. از طرفی فرانسه امکان مهاجرت بدون مدرک زبان، تحصیل رایگان به زبان فرانسه، اعطای وام مسکن و… را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است. یکی از راه‌هایی که علاقه‌مندان به مهاجرت به کانادا می‌توانند در نظر بگیرند، تحصیل در فرانسه و سپس مهاجرت به کانادا است. اخذ مدرک دانشگاه‌های فرانسوی، شانس خوبی را برای مهاجرت به کانادا و زندگی و کار در این کشور فراهم خواهد کرد. مسیری که از تحصیل در فرانسه تا کار در کانادا طی می‌شود، می‌تواند از مهاجرت مستقیم به کانادا راحت‌تر باشد. می‌پرسید چگونه؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را بدهیم!

معرفی فرانسه

فرانسه یک کشور صنعتی و پیشرفته واقع در غرب اروپاست. فرانسه دارای قدمتی طولانی است و فرهنگ فرانسه به صورت مستقیم یا غیرمستقیم روی بسیاری از کشورها تاثیر گذاشته است. این کشور الان هم یکی از کشورهای مهم است و نقش مهمی در تعیین سیاست‌های جهانی دارد.

علاوه بر این، صنایع فرانسه بسیار پیشرفته هستند و باکیفیت بودن کالاهای فرانسوی به مردم دنیا ثابت شده است. جاذبه‌های گردشگری زیادی هم در فرانسه وجود دارد و هر ساله تنها چند میلیون نفر برای بازدید از برج ایفل، به پاریس سفر می‌کنند.

پیشرفت تکنولوژی و سطح بالای تولید ناخالص داخلی باعث شده تا کیفیت و استانداردهای زندگی در فرانسه، بسیار بالا باشد. بخش مهمی از پیشرفت‌های فرانسه، مدیون سیستم آموزشی قوی آن است که توانسته متخصصان زیادی را تربیت کند.

بالا بودن سطح سیستم آموزشی فرانسه، باعث شده تا فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های فرانسوی بتوانند در کشورهایی مانند کانادا به راحتی مشغول به کار شوند و مسیر راحتی را از تحصیل در فرانسه تا کار در کانادا طی کنند.

با هم نگاهی به مزایای تحصیل در فرانسه می‌اندازیم.

مزایای تحصیل در فرانسه

در اینجا با هم نگاهی به مهم‌ترین مزایای تحصیل در فرانسه می‌اندازیم.

از تحصیل در فرانسه تا کار در کانادا با تهیه یک رزومه تحصیلی سطح بالا

سطح آموزش در فرانسه بسیار بالاست و دولت فرانسه، بودجه بزرگی را به سیستم آموزشی این کشور اختصاص داده است. اساتید دانشگاه‌های فرانسوی، دروس را به صورت کاربردی و عملی آموزش می‌دهند. برای تدریس هر درس، زمان قابل توجهی در نظر گرفته می‌شود تا دانشجویان بتوانند دروس را به صورت کامل یاد بگیرند.

دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه PSL، دانشگاه سوربن (Sorbonne University)، دانشگاه پاریس ساکلی (Université Paris-Saclay) و دانشگاه پلی تکنیک پاریس، جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا هستند و بالا بودن سطح آموزش در فرانسه را اثبات می‌کنند. بنابراین کسی که از دانشگاه‌های معتبر فرانسوی مدرک داشته باشند، شانس خوبی برای جذب شدن در بازار کار کشورهای پیشرفته‌ای مثل کانادا خواهد داشت.

امکان تحصیل رایگان یا ارزان

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی فرانسه، بسیار پایین است. برای همین بسیاری از دانشجویان خارجی علاقه دارند تا فرانسه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی فرانسه، معمولا تنها نیاز است تا هزینه ثبتنام را پرداخت کنید و از شهریه‌های سنگین خبری نیست. البته امکان تحصیل رایگان بیشتر برای رشته‌هایی که به زبان فرانسه ارائه می‌شوند وجود دارد.

مهاجرت بدون مدرک زبان به فرانسه

باید بدانید که مهم‌ترین شرط تحصیل رایگان در فرانسه، تسلط به زبان فرانسوی و داشتن مدرک این زبان است. خوشبختانه امکان اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بدون نیاز به مدرک زبان فراهم شده است. شما می‌توانید پس از مهاجرت به فرانسه، در کالج‌های آموزش زبان ثبت نام کنید. پس از آن هم می‌توانید حین یادگیری زبان فرانسه، برای پذیرش در دانشگاه‌های معتبر فرانسه درخواست دهید.

مسیری که از تحصیل در فرانسه تا کار در کانادا طی می‌شود می‌تواند با یادگیری زبان فرانسه بسیار ساده باشد؛ چرا که فرانسوی دومین زبان پرکاربرد در کانادا است و زبان رسمی استان‌هایی مثل کبک (Quebec) کانادا هم محسوب می‌شود. کسانی که مدرک زبان فرانسوی دارند، شانس خوبی برای تحصیل در کانادا یا کار در این کشور خواهند داشت.

اعطای وام مسکن

دولت فرانسه برای دانشجویان خارجی که مشغول تحصیل به زبان فرانسه هستند، کمک هزینه اجاره مسکن را در نظر گرفته است. این کمک هزینه می‌تواند چیزی حدود ۴۰ درصد از هزینه‌های تهیه آپارتمان را برای دانشجویان خارجی پوشش دهد.

امکان استفاده از وام‌های آموزشی و بورسیه‌های تحصیلی

دولت فرانسه برای دانشجویان خارجی مشغول تحصیل در رشته‌های فرانسوی زبان، وام‌ها و بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را در نظر گرفته است. این بورسیه‌ها می‌توانند به راحتی بخش مهمی از هزینه‌های زندگی در فرانسه را پوشش دهند.

از تحصیل در فرانسه تا کار در کانادا با یک رزومه کاری قابل توجه

دانشجویان خارجی می‌توانند مادامی که در دانشگاه‌ها یا موسسات آموزشی معتبر مشغول به تحصیل هستند، ۲۰ ساعت از هفته را به کار حین تحصیل اختصاص دهند. همچنین کسانی که در موسسات آموزش زبان مشغول به یادگیری زبان فرانسه هستند هم در صورتی که تعداد ساعات آموزش آن‌ها به ۲۰ ساعت در هفته برسد، اجازه کار حین تحصیل را خواهند داشت. انجام کار حین تحصیل، هم به عنوان کمک‌هزینه‌ای برای زندگی در نظر گرفته می‌شود و هم رزومه کاری دانشجو را قوی می‌کند.

امکان مهاجرت به کشورهایی مثل کانادا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا

فرانسه عضوی از اتحادیه اروپا است. کسانی که برای تحصیل به فرانسه مهاجرت می‌کنند می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی در صورت داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمایان کشورهای اروپایی، به سایر کشورهای اتحادیه اروپا مهاجرت کنند.

همچنین کسانی که مهر اقامت تحصیلی یا کاری فرانسه در پاسپورت آن‌ها درج شده باشد، شانس بالاتری برای مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا و آمریکا یا کار در این کشورها خواهند داشت؛ چرا که فرانسه روابط بسیار خوبی را با این کشورها دارد.

جمع بندی

فکر کنیم تا اینجا متوجه شده باشید که مسیری که از تحصیل در فرانسه تا کار در کانادا طی می‌شود، می‌تواند مسیر بهتری نسبت به مهاجرت مستقیم تحصیلی یا کاری به کانادا باشد. اگر به زبان و فرهنگ فرانسه علاقه دارید و می‌خواهید از تحصیل ارزان با امکان دریافت بورسیه برخوردار شوید؛ یا اگر به مهاجرت بدون مدرک زبان فکر می‌کنید حتما فرانسه را برای مهاجرت تحصیلی در نظر بگیرید. با تحصیل در فرانسه، شانس خوبی برای مهاجرت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا و کانادا خواهید داشت. شما می‌توانید همین الان برای آگاهی از نحوه مهاجرت به فرانسه، درخواست مشاوره رایگان خود را در سیم آخر ثبت کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا