مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبر

صادرات خودروهای سایپا به بلاروس و روسیه در مرحله انحلال قرار گرفت!

بهمن‌ماه سال گذشته بود که سایپا نیوز به عنوان بخش اطلاع رسانی اخبار گروه خودروسازی سایپا، خبر از عقد قرارداد صادرات برخی از محصولات سایپا به کشورهای بلاروس و روسیه خبر داد.

سایپا که در حقیقت با شرکت بست موتورز ال ال سی (BEST MOTORS LLC) بلاروس برای صادرات محصولاتش به این کشور و همچنین روسیه عقد قرارداد کرده بود، برنامه داشت تا در سال اول، 10 هزار دستگاه را صادر کند.

در همین رابطه و در اواخر مردادماه امسال، شاهد آن بودیم که نمونه‌های اولیه 4 خودرو شاهین G دنده ای، کوییک دنده ای، کوییک اتوماتیک و ساینا S دنده ای به شوروم های بلاروس و روسیه رسیده و به نمایش درآمدند.

سایپا شاهین - SAIPA SHAHIN
سایپا شاهین

اما پس از چندماه، ساعاتی پیش بود که روزنامه گازتا روسیه، خبر از انحلال قرارداد سایپا و بست موتورز LLC در آینده نزدیک داد. اینگونه که گفته می‌شود، باتوجه به تغییر شرایط اقتصادی روسیه و بلاروس و همچنین افزایش قیمت نهایی خودروهای ایرانی سایپا، ارزش خرید آن‌ها پایین آمده و بالطبع، فروش آنها را هم سخت خواهد کرد.

برهمین اساس، الکساندر استپانوف به عنوان مدیرعامل بست موتورز LLC در مصاحبه با گازتا اعلام کرده که دیگر برنامه‌ای برای واردات خودروهای سایپا ندارد.

توئیت احمد وخشیته - سایپا روسیه Сайпа автомобиль

این اتفاق، درست در زمانی روی می‌دهد که در روزهای گذشته و در دومین دوره نمایشگاه اوراسیا (تهران) مسئولین سایپا از تداوم برنامه صادرات به کشور روسیه به رسانه‌ها خبر دادند!

حال باید صبر کرد تا دید، مسئولان گروه خودروسازی سایپا چه واکنشی به این خبر نشان خواهند داد.

Автомобили Сайпа в России – Иранские автомобили – Автомобильные новости

Аўтамабілі Saipa – Аўтамабільныя навіны – Іранскія аўтамабілі

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا