مکمل بنزین
آموزش

آسان‌ترین روش برای استعلام آنلاین تعداد پلاک فعال

زمانی که قصد خریدوفروش وسیله نقلیه خود را داشته باشید، یکی از فرایندهای حائز اهمیت برای این منظور استعلام تعداد پلاک فعال است تا از این‌ طریق امنیت معاملات شما افزایش پیدا کند.

در هنگام انجام معامله باید بدانید که دقیقا چه تعداد پلاک به نام شما ثبت شده، از طرف‌دیگر با استفاده از این روش، اطلاعات دقیق و کاملی درباره وسیله نقلیه مورد نظر به‌دست می‌آورید.

چه زمانی باید استعلام پلاک فعال را انجام داد؟

استعلام پلاک‌های ثبت‌شده به نام شما، فرایندی بوده که به‌طور معمول در هنگام خریدوفروش وسیله نقلیه باید در نظر بگیرید و بهترین کار این است که تا قبل از انعقاد قرارداد و پرداخت هرگونه بیعانه، این کار را انجام دهید.

در ضمن اگر قصد دارید تا به‌صورت وکالتی یک وسیله نقلیه را خریداری کنید باز هم توجه به این امر ضروری خواهد بود و لازم است تا زمانی که وکالت‌نامه را دریافت نکرده‌اید، به‌دنبال استعلام پلاک باشید.

دلایل اهمیت استعلام پلاک فعال

بازار خریدوفروش وسایل نقلیه دست‌دوم همیشه در کشور ما رونق زیادی دارد و با توجه به اینکه ممکن است فروشنده پلاک را تعویض نکرده باشد، بر همین اساس در هنگام انجام معامله، استعلام تعداد پلاک فعال مهم‌ترین فرایند قانونی دراین‌رابطه به‌شمار می‌رود.

انجام این کار اطلاعاتی همچون استان، شهر محل سکونت مالک و محل صدور پلاک در اختیار شما قرار می‌دهد که علاوه‌بر این مورد، دلایل دیگری نیز وجود دارد که نشان‌دهنده اهمیت استعلام پلاک است و عبارت‌اند از:

  • بالا بردن امنیت: برای هر معامله بهتر است که به‌منظور بالابردن امنیت، تمامی فرایندهای قانونی را به‌طور کامل اجرا کنید که در رابطه با خرید یا فروش وسیله نقلیه نیز استعلام پلاک‌های ثبت‌شده، از سری کارهای قانونی به‌شمار می‌رود که اهمیت زیادی دارد.
  • امکان پیگیری تخلفات: هرگونه تخلف و نقض قوانین که با استفاده از وسیله نقلیه انجام شود در کارنامه صاحب پلاک به ثبت می‌رسد، بر همین اساس به‌منظور پیگیری تخلفات باید استعلام پلاک را به‌عنوان یک اولویت در نظر بگیرید.
  • افزایش اطمینان: شما به‌عنوان خریدار خودرو باید از این بابت اطمینان حاصل کنید که وسیله نقلیه مورد نظر سرقتی نیست که با انجام استعلام پلاک، نسبت به این مسئله نیز مطمئن می‌شوید.

این را هم باید در نظر داشته باشید که هر فرد می‌تواند 1 تا 5 پلاک فعال به نام خود داشته باشد اما بعداز فروش هیچ‌گونه دسترسی به آن‌ها ندارد، پس برای پیشگیری از بروز مشکلات قانونی دراین‌خصوص باید استعلام پلاک را انجام داد.

انواع روش استعلام پلاک های فعال خودرو

درصورتی‌که انجام این کار را نادیده بگیرید، امکان دارد که عواقب قانونی برای شما دردسرساز شود بنابراین، با داشتن اطلاعاتی درباره انواع روش‌ها برای انجام استعلام پلاک فعال، می‌توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

باید بدانید که برای بررسی پلاک‌هایی که به نام شما ثبت شده‌اند، می‌توانید از روش حضوری یا آنلاین استفاده کنید که انتخاب هرکدام از آن‌ها به شرایط و خواسته‌های مورد نظرتان بستگی دارد.

 

استعلام پلاک با مراجعه به دفاتر پلیس +10

مراجعه به مراکز پلیس +10 از سری روش‌های متداول و سنتی است که افراد برای انجام فرایندهای قانونی مرتبط با وسایل نقلیه در نظر می‌گیرند که به‌منظور استعلام تعداد پلاک فعال نیز باید در ساعت‌های اداری به یکی از این شعبه‌ها مراجعه کنید.

به‌طور معمول ارائه کارت ملی، شماره گواهینامه و چندین مدرک درخواستی دیگر در هنگام مراجعه حضوری به این دفاتر الزامی است و در این صورت فرمی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.

بعد از انجام تمامی مراحل، نتیجه استعلام در اختیار شما قرار می‌گیرد و قادر خواهید بود تا نسبت به تعویض یا فک پلاک اقدام کنید؛ اما مسئله مهم دراین‌خصوص اتلاف وقت در روش حضوری است.

استفاده از تلفن همراه برای استعلام پلاک فعال

گوشی هوشمند شما راهی است که می‌تواند بسیاری از خدمات مورد نیازتان را آسان‌تر کند و استعلام پلاک‌های فعال نیز از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود که با استفاده از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مجاز امکان‌پذیر خواهد بود.

در این روش دیگر نیازی به صرف زمان اضافی برای مراجعه حضوری ندارید و از طرف‌دیگر لازم نیست که حتما در ساعت‌های اداری برای این کار اقدام کنید، چرا که روش آنلاین در هر موقع از شبانه‌روز قابل دسترسی است.

با کمک روش آنلاین تنها کافی‌است کد ملی خود را در اختیار داشته باشید. برای این کار می‌توانید از تاپ کمک بگیرید که یکی از بهترین سوپر اپلیکیشن‌ها جهت ارائه خدمات خودرو به‌شمار می‌رود.

نحوه استعلام پلاک خودرو در اپلیکیشن تاپ

با انتخاب اپلیکیشن تاپ برای انجام فرایند آنلاین استعلام پلاک، باید مسیر زیر را طی کنید:

  • ابتدا بخش خدمات خودرو را انتخاب کنید.
  • سپس بر روی گزینه مربوط به پلاک فعال ضربه بزنید تا به صفحه مورد نظر هدایت شوید.
  • در این زمان لازم است تا اطلاعاتی مانند کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید،
  • بعد از آن با ضربه‌زدن روی گزینه استعلام پلاک فعال، وارد صفحه پرداخت می‌شوید تا کارمزد مورد نیاز را با کمک کارت بانکی یا کیف پول تاپ بپردازید.
  • در نهایت نیز با ثبت واریزی، تمامی پلاک‌ها برای کد ملی شما نمایش داده می‌شود.

این را در نظر داشته باشید که یکی از بهترین بخش‌های سوپر اپلیکیشن تاپ، امکان شارژ کیف پول برای پرداخت‌های آنلاین است که دسترسی راحت‌تری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مزایای استفاده از اپلیکیشن تاپ برای استعلام پلاک فعال:

تاپ از سری برنامه‌های هوشمند و کاربردی به‌شمار می‌رود که صاحبان وسایل نقلیه در زمان خریدو‌فروش می‌توانند با انجام استعلام پلاک از طریق این اپلیکیشن، از مزایایی به شرح زیر بهره‌مند شوند:

  • امکان دسترسی به اطلاعات دقیق برای ثبت پلاک
  • عدم‌نیاز به مراجعه حضوری و امکان استعلام آنی
  • استفاده از کد ملی
  • نمایش تمامی جزئیات و اطلاعات پلاک

فرایندهای آنلاینی که شما به‌صورت روزانه با آن‌ها سروکار دارید تنوع بالایی دارند که می‌توانید با نصب اپلیکیشن تاپ نیاز خود را به‌راحتی برطرف کنید، در این برنامه بیش از 100 سرویس کاربردی در دسته‌بندی‌های مختلف ارائه می‌شود که عبارت‌اند از:

  • فین تک و پرداخت برای خرید شارژ، بسته اینترنت، کارت به کارت و برخی موارد دیگر به‌کار می‌رود.
  • مالی و گردشگری مربوط به احراز هویت سجام، چک صیادی و چندین فرایند متنوع دیگر است.
  • در بخش خودرو و استعلام نیز می‌توانید عوارض، خلافی و استعلام گذرنامه را همراه با خدمات دیگری مشاهده کنید.

آرامش خیال با استعلام آنلاین پلاک فعال

استعلام تعداد پلاک فعال برای وسایل نقلیه از‌ جمله اقداماتی محسوب می‌شود که معمولا در هنگام خریدوفروش، از اهمیت بالایی برخوردار است و اطلاعات سودمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در واقع برای اطلاع از سرقتی‌نبودن وسیله نقلیه، پیگیری تخلفات و بالابردن سطح اطمینان لازم است که این کار را انجام دهید که برای این منظور می‌توانید از سوپر اپلیکیشن هوشمند تاپ کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا