مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به آستون مارتین ونتیج جدید، سوپراسپرت انگلیسی با موتور مرسدس

آستون‌مارتین ونتیج برای مدل 2025 به‌روزرسانی بزرگی را تجربه کرده است. این خودرو علاوه بر به‌روزرسانی ظاهری، از افزایش قدرت قابل‌توجهی هم بهره‌مند شده است که عملکرد بهتری را فراهم می‌کند. آستون‌مارتین این خودرو را راننده محورترین و سریع‌ترین نسخه در تاریخ 74 ساله ونتیج توصیف کرده است. زیر کاپوت این خودرو هرچند همان پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربوی مرسدس قرار گرفته اما حالا کاملاً ارتقاء پیدا کرده و 665 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که افزایش قابل‌توجه 155 اسب بخار و 115 نیوتن متر را نسبت به نسخه قبلی نشان می‌دهد.

آستون مارتین ونتیج

مهندسان آستون با ایجاد تغییراتی میل بادامک‌ها، بهینه‌سازی نسبت تراکم، توربوشارژرهای بزرگ‌تر و افزایش خنک‌کنندگی، توانسته‌اند خروجی موتور را به این میزان افزایش دهند. یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخت ZF هم نیروی موتور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند و حدود را ظرف 3.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. سیستم لانچ کنترل جدید و سیستم کنترل کشش قابل تنظیم به بهبود شتاب این خودرو کمک کرده‌اند. حداکثر سرعت ونتیج جدید هم 325 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

آستون مارتین ونتیج

علاوه بر این، بهبودهای دیگری هم در این خودرو صورت گرفته است که ازجمله آن‌ها می‌توان به کمک‌فنرهای تطبیقی جدید هوشمند، به‌روزرسانی ESP و دیفرانسیل عقب الکترونیکی اشاره کرد. ونتیج مدل 2025 به‌صورت استاندارد با رینگ‌های 21 اینچی فورج‌کاری شده ارائه می‌شود که با لاستیک‌های اختصاصی میشلن پایلوت اسپرت 5 با اندازه 275 در جلو و 325 در عقب پوشیده شده‌اند. برای این خودرو همچنین ترمزهای کربن سرامیکی هم قابل سفارش خواهد بو که نه‌تنها قدرت توقف را بهبود می‌بخشند بلکه 27 کیلوگرم از وزن غیر فنر سوار را هم کاهش می‌دهند.

آستون مارتین ونتیج

بزرگ‌ترین تغییرات ظاهری ونتیج جدید در قسمت جلو صورت گرفته است یعنی جایی که شاهد جلوپنجره بزرگ‌تر و چراغ‌های جدیدی هستیم که به چراغ‌های DB12 شباهت دارند. سپر عقب عریض‌تر و سر اگزوزهای بزرگ‌تر هم از دیگر تغییرات بیرونی این سوپراسپرت هستند. ونتیج در داخل نیز کاملاً راه DB12 را دنبال کرده است. در اینجا داشبورد کاملاً از نو طراحی شده که نمایشگر 10.25 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی به همراه تعداد زیادی دکمه فیزیکی از ویژگی‌های آن هستند. سیستم صوتی استاندارد خودرو از نوع 390 واتی با 11 بلندگو است درحالی‌که سیستم 1170 واتی B&W با 15 بلندگو هم قابل سفارش خواهد بود.

آستون مارتین ونتیج

فروش آستون‌مارتین ونتیج جدید از همین سه‌ماهه جاری شروع می‌شود و تحویل آن به خریداران از سه‌ماهه دوم امسال آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا