مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

نگاهی کوتاه به نسل جدید پژو ۲۰۷ در ایران

علاقه مردم ایران به محصولات پژو انکار ناپذیر است و این علاقه از زمانی شدت گرفت که مردم بعد از پراید، سوار به یک خودرو قوی و پرشتاب به اسم پژو ۴۰۵ شدند. بعد از عرضه ۴۰۵ و سایر محصولات ایران خودرو یک خودرو هاچبک جدید با مشخصات خوب و همچنین در شکل و شمایل پژو ۲۰۶ پرطرفدار، به وسیله ایران خودرو معرفی شد.

این خودرو ۲۰۷ نام داشت و استقبال از آن نیز مانند ۲۰۶ خوب بود. با شدت گرفتن تحریم‌ها، خط تولید این خودرو در ایران دچار مشکل شد و بعد از لغو تحریم‌ها، پژو به‌جای پرداخت غرامت به ایران، تصمیم گرفت خط تولید نسل جدید ۲۰۷ را در ایران به رایگان راه‌اندازی کند. پژو ۲۰۷i طراحی سال ۲۰۰۸ این شرکت بوده که کمی نا امیدکننده است. چرا که عدد ۲۰۰۸ نشان می‌دهد ما حداقل ۸ سال از محصولات اروپایی عقب هستیم. خب بهتر است که از این بحث بگذریم و به بررسی این محصول جدید بپردازیم. با ما همراه باشید…

mvhv2axjtp

طرح خارجی این خودرو با نمونه قبلی تفاوت چندانی ندارد و فقط تغییرات جزئی در آن دیده می‌شود. در پژو 207 جدید اولین چیزی که در نمای ظاهری شما متوجه خواهید شد، تغییرات چراغ آن است. لامپ‌های LED در چراغ جلو خودرو گنجانده شده که با روشن کردن آنها زیبایی خودرو نسبت به قبل بهتر خواهد شد. آینه‌های جانبی نیز شکل جدیدی به خود گرفته‌اند و در قسمت چراغ‌های عقب نیز مجدد لامپ‌های LED به‌کار گرفته شده است.

پژو-۲۰۷

در داخل کابین فقط تجهیزات جدید اضافه شده و تغییرات ظاهری در آن جایی نداشته است. یک صفحه نمایش سرگرمی 7 اینچی لمسی با امکان کنترل از روی فرمان به این کابین اضافه شده و غربیلک فرمان نیز تغییراتی داشته است. ایران‌خودرو که تلاش کرده تجهیزات این خودرو را بروز کند، یک دوربین دنده عقب را نیز در آن گنجانده است. از دیگر تجهیزات پژو ۲۰۷ جدید می‌توان به ایربگ راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS، EBD MBA، آینه‌های جانبی برقی، شیشه‌های برقی، سنسور دنده‌عقب و کروز کنترل اشاره کرد.

i7uz2invxj

 

در محصولات این روزهای ایران‌خودرو چیزی که زیاد دیده می شود نام TU5 است. پژو ۲۰۷ جدید مانند گذشته با موتور TU5 و حجم ۱.۶ لیتر عرضه خواهد شد. قدرت این موتور 105 اسب بخار و 142 نیوتن متر خواهد بود. ایران خودرو پژو ۲۰۷ جدید را فعلا با گیربکس دستی عرضه خواهد کرد که به‌نظر این تصمیم با توجه به قدرت موتور این مدل، بسیار مفید باشد. شتاب صفرتا صد این خودرو 11.6 ثانیه، مصرف سوخت ۲۰۷ در حالت ترکیبی  6.6 لیتر در صد کیلومتر و حداکثر سرعتش 190 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

g8o6gr3cp729nmh7t7i

براساس خبرهای منتشر شده از سوی ایران‌خودرو قرار است مدل صندوقدار ۲۰۷ نیز بزودی بر روی خط تولید قرار بگیرد. هنوز اطلاعات جزئی از مدل صندوقدار ۲۰۷ منتشر نشده، ولی احتمالا مدل صندوقدار ۲۰۷ با تغییرات بیشتری عرضه شود. شنیده‌ها از قیمت ۴۰ میلیونی پژو ۲۰۷ جدید با گیربکس دستی حکایت می‌کند که با این تفاسیر این خودرو باید با رقبای هاچبک چینی خود مانند برلیانس و ‌ام‌وی‌ام مبارزه کند.

با توجه به علاقه مردم به خودروهای پژو، احتمالا تعداد کثیری از آنها ترجیح می‌دهند از یک خودرو اروپایی با طراحی ۲۰۰۸ استفاده کنند تا یک خودرو چینی که در سال ۲۰۱۶ طراحی شده. جالب اینجاست که با وجود پیش فروش ۲۰۷ جدید در سال گذشته و موعد تحویل مرداد ماه، هنوز این خودرو بر روی خط تولید قرار نگرفته است و احتمالا با بد قولی ایران‌خودرو در تحویل خودرو به مشتریان روبرو خواهیم شد.

به سوپر گروه پژو 207 ملحق شوید

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا