مکمل بنزین
رپورتاژ

نگاهی دوباره به فردا ۵۱۱ به بهانه آغاز فروش این خودرو

خودرو سدان فردا ۵۱۱ یا FMC 511، اولین سدان مونتاژ شده فردا موتورز در سال ۱۴۰۰ به سبد محصولات این خودروساز اضافه شد. این خودرو که با اولین حضور خود در بازار توانست  نظر خریداران را جلب کند ، با تغییر شرایط اکنون فردا موتورز قصد دارد بار دیگر این خودرو را با برنامه منسجم روانه بازار کند. ورود دوباره فردا ۵۱۱ به بازار، این بار بسیار قویتر از قبل خواهد بود و تیراژ بالای در نظر گرفته شده برای فردا ۵۱۱، نشان دهنده اهمیت آن برای گروه صنعتی فردا است. در این مطلب، با توجه به آغاز فروش این خودرو نگاهی دوباره به فردا 511 خواهیم داشت.

مشخصات فنی فردا ۵۱۱

با توجه به اینکه فردا 511 یک سدان خانوادگی است، مشخصات فنی آن نیز مطابق با نیاز خانواده‌ها طراحی شده است. این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری بهره می‌برد. هرچند ظرفیت مخزن سوخت آن ۴۰ لیتر است اما مصرف سوخت ترکیبی ۶.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر آن را در دسته خودروهایی با مصرف سوخت بهینه و مقرون به‌صرفه قرار می‌دهد. علاوه بر این تنفس طبیعی بودن پیشرانه خودرو، خریدار آن را از دردسرهای احتمالی توربو شارژها و سوخت مصرفی در کشورمان مصون نگه می‌دارد.

پیشرانه سدان فردا موتورز ۱۰۶ اسب بخار قدرت و در نهایت ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این توان و گشتاور، با توجه به ابعاد و وزن فردا ۵۱۱ کاملا مناسب است و به‌راحتی می‌تواند پا به‌پای سایر خودروهای این کلاس حرکت کند. در ضمن باید در نظر داشته باشید که FMC 511، استاندارد آلایندگی یورو ۵ دارد و فرداموتورز در انتخاب این خودرو دغدغه‌های محیط زیستی و هوای پاک را نیز در نظر داشته است.

انتقال قدرت موتور FMC511 توسط یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک دو کلاچه انجام می‌شود. استفاده از گیربکس دو کلاچه تر (WDCT) هم عملکردی سریع به خودرو می‌بخشد و هم باعث بهینه‌تر شدن مصرف سوخت می‌شود. استفاده از این گیربکس، یک مزیت بزرگ برای فردا ۵۱۱ است به‌ویژه که بسیاری از رقبا در این کلاس با گیربکس CVT عرضه می‌شوند که عملکرد کندتری دارند.

طراحی FMC 511

سدان سگمنت B پلاس فردا موتورز، طراحی مدرن و داینامیکی دارد. خطوط کشیده و X مانند جلوی خودرو که یادآور طراحی خودروهای لکسوس است، ظاهر جذابی به چهره آن داده است. ادامه خطوط کشیده در بدنه و رینگ‌های اسپرت این جذابیت ظاهری را تکمیل می‌کنند. کشیدگی طراحی در چراغ‌های خودرو نیز دیده می‌شود. این المان‌ها، ظاهری مدرن و اسپرت به فردا 511 بخشیده است. به مواردی که مطرح شد باید خروجی مخفی اگزوز و تزئینات کروم نمای عقبی را هم افزود تا تصویر کاملی از طراحی این خودرو را نمایش دهیم.

طراحی نامتقارن داخلی هم، این محصول را کمی متفاوت‌تر از آنچه در خودروهای داخل بازار به آن عادت کرده‌ایم، به ما عرضه می‌کند. صفحه نمایش لمسی و تجمع دکمه‌های کنترل سیستم تهویه مطبوع و صوتی در زیر آن، دسترسی مناسبی برای راننده جهت استفاده فراهم کرده است.

علاوه بر این فرمان برقی D-CUT با امکان تنظیم ارتفاع، مزیت دیگری در رانندگی آسان با این خودرو را ایجاد کرده است. در کنار موارد ذکر شده، می‌توان به وجود چراغ‌های LED عقب، چراغ رانندگی در روز و آنتن بال کوسه‌ای در طراحی بدنه آن اشاره کرد که باعث زیبایی بیشتر محصول فردا موتورز شده است.

امکانات رفاهی سدان فردا 511

سدان فردا ۵۱۱، سطح قابل قبولی از امکانات رفاهی را در اختیار مسافرین خود قرار می‌دهد. این مسأله در کلاس سدان‌های خانوادگی اهمیت زیادی دارد چراکه خریداران این کلاس بیش از هرچیز به‌دنبال راحتی در زمان تردد هستند. سانروف برقی قابل تنظیم، دوربین دنده عقب، خطوط راهنمای پارک، آیینه‌های جانبی برقی، سیستم مدیریت پیمایش، چراغ بدرقه و اتولایت گوشه‌ای از امکانات رفاهی FMC 511 است. این امکانات به شما امکان تجربه یک رانندگی آسان و ایمن را می‌دهد.

سنسور باد تایر، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، اتصال بلوتوث، قابلیت نمایش صفحه تلفن ‌همراه بر روی نمایشگر خودرو، کنترل سیستم صوتی روی فرمان و نمایش دمای خارج خودرو هم در لیست امکانات فردا ۵۱۱ دیده می‌شود. علاوه بر این موارد، فضای مناسب کابین و حجم تقریبی ۳۹۰ لیتری صندوق عقب، در مقایسه با جثه جمع و جور خودرو، از دیگر امکاناتی است که این محصول را برای استفاده خانواده‌ها مناسب کرده است.

ایمنی فردا ۵۱۱

فرداموتورز در انتخاب محصول خود، توجه ویژه‌ای به امکانات ایمنی آن داشته است. سدان فردا ۵۱۱، در تست‌های تصادف توانسته ۵ ستاره ایمنی CNCAP را دریافت کند و از ایمن‌ترین خودروهای بازار ایران به شمار می‌رود. جهت تأمین ایمنی مسافرین در این خودرو امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری خودرو (ESP)، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)، ترمز ضد قفل (ABS) تعبیه شده است. این سیستم‌های تعبیه شده در فردا 511 به راننده امکان می‌دهد در شرایط سخت، به‌راحتی خودرو را تحت کنترل خود داشته باشد و از میزان تصادفات و اتفاقاتی که منجر به خسارت‌های جانی و مالی می‌شود، کاسته شود.

همانطور که پیش‌تر عنوان کردیم سدان فردا موتورز خودرویی مناسب خانواده است. این خودرو علاوه بر سیستم‌های مناسبی که عنوان شد دارای قفل مرکزی و قفل خودکار درب‌ها هنگام حرکت و ایزوفیکس صندلی کودک است. پس والدین می‌توانند با خیالی راحت از ایمنی کودکشان در این خودرو از آن استفاده کنند.

شرایط فروش فردا ۵۱۱

اگر قصد خرید یک خودرو جمع و جور با طراحی مدرن و امکانات کافی را دارید FMC 511 گزینه مناسبی برای شماست. برای اطلاع از شرایط فروش این خودرو و یا دیگر محصولات فردا موتورز، می‌توانید به یکی از نمایندگی‌های آن در سطح کشور و یا صفحه شرایط فروش فردا موتورز در وبسایت این شرکت مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا