مکمل بنزین
گوناگونخبر

رقابت داغ در بازار شاسی‌بلندهای هیبریدی: جیلی گلکسی L7 رونمایی شد!

سال گذشته بود که جیلی به طور رسمی از شاسی‌بلند هیبریدی جدید خود رونمایی کرد. سری گلکسی جیلی متشکل از مدل‌های هیبریدی و کاملا الکتریکی است. گلکسی L7 اولین خودروی این سری است که وارد بازار شد و به عنوان یک شاسی‌بلند جمع‌و‌جور شناخته می‌شود.

این مدل قادر است با BYD Song Plus DM-I رقابت کند. کمپانی ویژگی‌های ارتقا یافته زیادی را در آن به کار برده است تا در بخش ایمنی و راحتی تجربه بهتری را برای فرد به ارمغان بیاورد. از ایربگ‌های جلو و بخش کناری در عقب گرفته تا ایربگ‌هایی برای محافظت از سر افراد حاضر در خودرو همگی در اینجا حضور دارند.

هشدار خروج از خط، ترافیک در جلو، دستیار ماندن در خطوط، آینه‌های برقی دید عقب، صندلی‌های جلو گرم‌شونده و نمایشگر سرگرمی مسافران و … جزو امکانات این مدل به شمار می‌روند.

موتور Geely NordThor با ظرفیت 1.5T چهار سیلندر و موتور DHT سه سرعته برقی می‌‌توانند 120 کیلووات قدرت و 255 گشتاور تولید کنند.

در بخش جلویی، موتور برقی 107 کیلووات قدرت و 338 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و در نهایت، به صورت ترکیبی با اعدادی برابر با 287 کیلووات قدرت و 535 نیوتن متر گشتاور روبرو می‌شویم.

این مطلب را نیز بخوانید: ارزان‌ترین سدان هیبریدی بازار: تویوتا کرولا ۲۰۲۴ را بشناسید!

بنا بر اینکه خودرو از کدام نوع باتری یعنی 9.11 یا 18.7 کیلوات ساعت استفاده می‌کند، برد تمام نسخه‌های الکتریکی برابر با 55 کیلومتر یا 115 کیلومتر خواهد بود. باتری‌ها از نوع لیتیوم آهن فسفات هستند و توسط Svolt و CATL تامین خواهند شد. برد ترکیبی هر دو نسخه به ترتیب چیزی حدود 1310 و 1370 کیلومتر است.

قیمتی که برای این مدل در نظر گرفته شده، از 125700 تا 169700 یوان (17350 تا 23400 دلار) متغیر خواهد بود. اگرچه اکنون با قیمت 113700 تا 165,700 یوان (15700 تا 22850 دلار) به فروش می‌رسد.

جیلی در کنار این شاسی‌بلند هیبریدی، از مدل‌های دیگر نیز رونمایی کرده که با استقبال روبرو شده‌اند. از L6 گرفته تا سدان تمام الکتریکی E8 همگی در اینجا حضور دارند. امسال نیز قرار است از مدل‌های جدیدی همچون شاسی‌بلند تمام الکتریکی E5، و دو مدل دیگر رونمایی شود.

با توجه به کانسپت گلکسی استارشیپ که در نمایشگاه خودروی پکن 2024 دیدیم، تعجبی ندارد که شاهد مدل‌های جدیدتری از این کمپانی در بازار باشیم.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا