مکمل بنزین
گوناگونخبر

کی ام سی XT1856، کشنده جدید و پرقدرت بازار

کرمان موتور با چند دهه سابقه در عرصه تولید خودروهای سواری در کلاس‌های متفاوت، حال پا را یک قدم فراتر گذاشته و وارد عرصه تولید خودروهای تجاری و سنگین نیز شده و قرار است یک کشنده پرقدرت با موتور 560 اسب بخاری و گیربکس اتوماتیک به ناوگان خودروهای سنگین کشور اضافه کند. این کشنده که با نام XT1856 شناخته می‌شود، قرار است تحت برند کارمانیا که یکی از زیرمجموعه‌های گروه کرمان موتور است، به روی خط تولید رفته و بدین ترتیب کرمان موتور سهم خود را از بازار خودروهای تجاری نیز داشته باشد.

KMC XT1856

اگر نگاهی به طراحی ظاهری کشنده XT1856 داشته باشید، مهمترین نکته که به وضوح مشخص است زبان مشترک طراحی آن با کشنده‌های مطرح اروپایی علی الخصوصMAN است.

بهره‌گیری از یک طراحی پیشرفته و دقیق و  همچنین بهبود آیرودینامیکی در بعضی از بخش‌ها که ضریب آیرودینامیک این کشنده را 0.45 رسانده است، در کنار استفاده از آلیاژهای مقاوم و همچنین یک موتور و گیربکس پرقدرت و به‌روز، باعث شده است که مصرف سوخت این کشنده در مقایسه با هم‌کلاسی‌های خودش در حدود 5 درصد کمتر باشد. البته عایق‌سازی و ایزولاسیون این کابین نیز نسبت به دیگر محصولات شرکت مادر یک بهبود 30 درصدی را دارد که آرامش و آسایش بیشتر راننده را در طی مسیر به همراه خواهد داشت.

داشبورد با یک طراحی دقیق و حساب شده، کاراکتر و طراحی خودش را گرفته است. فرمان نیز به گونه ای طراحی شده است که می‌توان انتظار یک ارگونومی خوب را از این کابین داشت. مجموعه نمایشگر پشت فرمان، ترکیبی از یک طرح آنالوگ و دیجیتال است و در عین سادگی، عملکرد خوبی دارد.

مشخصات فنی

موتور با 560 اسب بخار قدرت و 2600 نیوتن متر گشتاور از ساخته‌های کومنز است که تا پیش از این نیز در بازار محصولات تجاری کشورمان، دیده ایم. گیربکس نیز از نوع 4+12 سرعته اتوماتیک ساخت ZF است که این اشتراکات بین موتور و گیربکس با بعضی از محصولات فعلی بازار، باعث تعمیر و نگهداری راحت‌تر خودروهای تجاری خواهد شد.

کشنده کارمانیا XT1856  دارای سیستم توزین بار وارد شده روی محور عقب هست که در اصطلاح عامیانه به آن باسکول دیجیتال می‌گویند. این تکنولوژی که بیشتر روی خودروهای تجاری در حال کار در معادن و پروژه‌های راهسازی دیده می‌شود، برای اولین بار روی یک کشنده مونتاژی در کشورمان نصب شده است. از محاسن این تکنولوژی می‌توان زیاد گفت اما یکی از مهم‌ترین آنها، تقسیم بار دقیق و تعیین شکل بارگیری، طبق خواست راننده در بارهایی هست که توزیع یکنواخت و گسترده نداشته و حجم کم اما وزن زیاد دارند.

امکانات رفاهی و ایمنی

امنیت این کشنده ها از اولویت سازنده است وجود سیستم‌های نظارت بر نقاط کور(BDS) با به‌کارگیری رادار یا سنسورهای مافوق صوت در یک‌چهارم انتهایی خودرو، اطلاعات قسمت‏ های کناری خودرو را به راننده می‏ دهند و علامت هشداردهنده تعبیه‌شده در آینه‌های جانبی یا در خودرو می‌تواند از خطرات موجود در جابه‌جایی بی‌موقع بین خطوط جلوگیری کند.

محورهای طراحی شده با تکنولوژی MAN آلمان با تعلیق بادی چهار بالن در عقب، کولر درجا و بخاری درجا، باسکول دیجیتال محور عقب، صندلی‌های تنظیم شونده بادی راننده و سرنشین با گرم‌کن و سردکن، ترمزهای دیسکی هر چهارچرخ به همراه ترمز ضدقفل، ترمز هوشمند خودکار، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل تطبیقی، رادار خط‌خوان، هشدار برخورد از جلو، بالابر هیدرولیکی و برقی کابین، چراغ‌های LED جلو مجهز به چراغ روز و سنسور نور، دوربین 360 درجه، نمایش فشار هوای تایرها، یخچال، مخزن سوخت 1380 لیتری آلومینیومی، سیستم کیلس استارتر، سنسور باران، شیشه‌بالابرهای برقی به همراه آینه‌های جانبی برقی، استاندارد حمل مواد خطرناک ADR و…. از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی این کشنده هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا