مکمل بنزین
گوناگونخبر

دنزا N9، پرچمدار جدید دنزا، در چین شناسایی شد

به تازگی تصاویر جاسوسی از پرچمدار جدید دنزا یعنی دنزا N9 منتشر شد. اگرچه رسانه‌های چینی در همان ابتدا اعلام کردند که این مدل به عنوان Tang Lشناخته می‌شود، ولی تایید شده که این شاسی‌بلند محصول کمپانی دنزا خواهد بود.

بر اساس این تصاویر، این بزرگترین شاسی‌بلند دنزا است و نسبت به دنزا N7 و N8 ابعاد بزرگتری خواهد داشت. تصاویر جاسوسی که تاکنون از این شاسی‌بلند پرچمدار منتشر شده، شباهت فراوانی به نسخه نشان داده شده در توییت اخیر مدیر دنزا دارد.

هنوز طراحی خودرو به صورت کامل به پایان نرسیده و چراغ‌ها نیز باید نهایی و نصب شوند. پورت‌های شارژ سریع و آهسته در بخش سمت راست خودرو حضور دارند. احتمالا اندازه این مدل چیزی مانند Li Auto L9 و Aito M9 است، همان مدل‌هایی که می‌‌توانند با دنزا N9 رقابت کنند.

با ورود به کابین، با یک فضای راحت سه ردیفه به همراه شش صندلی روبرو می‌شویم که در کل احساس راحتی و تجربه رانندگی را افزایش می‌دهند.

شرکت دنزا سال گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد تا سه سال دیگر از 8 مدل جدید رونمایی کند‌. همچنین سه پرچمدار معرفی می‌شوند که یکی از آنها همین شاسی‌بلند کنونی یعنی دنزا N9 است که تا پایان سال 2024 به بازار عرضه خواهد شد.

در بخش فنی، به موتوری مشابه دنزا Z9 GT می‌رسیم که یکی از مدل‌های پرچمدار کمپانی محسوب می‌شود. پس انتظار داریم نسخه کاملا الکتریکی ‌و PHEV آن نیز در دسترس قرار بگیرند. هنوز اطلاعات زیادی از موتور این خودرو منتشر نشده، ولی حدس‌ می‌زنیم که این خودرو نیز مانند  Z9 GT به موتوری 230 کیلووات در جلو و دو موتور 240 کیلووات در عقب مجهز شود.

نسخه PHEV مدل Z9 GT موتور 2.0T BYD با قدرت حداکثر 152 کیلووات برخوردار است ولی سه موتور الکتریکی در جلو با حداکثر قدرت 200 کیلووات و دو پیشرانه در عقب نیز حضور دارند.

این مطلب را نیز بخوانید: بی‌وای‌دی دنزا N7 معرفی شد، کراس‌اوور کوپه جذابی با 530 اسب بخار قدرت

مدل Z9 GT در بخش اندازه 5180 میلی‌متر طول دارد و فاصله بین دو محور آن نیر 3125 میلی‌متر برآورد می‌شود. پس انتظار داریم که ابعاد دنزا N9 نیز تقریبا نزدیک به این اعداد باشد.

دنزا در گذشته متعلق به کمپانی‌های BYD و مرسدس بنز بود و در واقعیت فروش خوبی نداشت. مرسدس بنز از سال 2021 حدودا 10 درصد از سهام خود را کاهش داد. از همان زمان بود که وضعیت این کمپانی بهتر شد و حالا نیز شاهد رونمایی از مدل جدید آن هستیم.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا