مکمل بنزین
گوناگونخبر

چری جگوار لندرور از پلتفرم E0X و M3X استفاده می‌کند

بر اساس گزارش‌هایی که منتشر شده، بنظر می‌رسد که مدل‌های PHEV و BEV چری جگوار لندرور بر اساس پلتفرم M3X و E0X ساخته می‌شود. این پلتفرم در دیگر خودروها مانند اکسلانتیکس ET، اکسلانتیکس ES، لوکسید 7، لوکسید R7، اکسید RX، چری تیگو 9 و غیره نیز به کار رفته بود.

خوب است بدانید که چری و جگوار همکاری خود برای ساخت خودروهای جگوار لندرور را از سال 2012 آغاز کرده بودند و تاکنون 12 سال از این همکاری می‌گذرد! سپس، از سال 2014 ساخت این مدل‌ها آغاز شد و همچنان ادامه دارد!

مهندسان جگوار لندرور در ساخت سیستم تعلیق این خودرو کمک فراوانی به چری کردند، حالا نوبت چری است تا به کمک جگوار بشتابد! یکی از زیربرندهای چری، اکسید، در چند روز اخیر اعلام کرده بود که قرارداد همکاری با جگوار لندرور امضا کرده است، پس جگوار می‌تواند از پلتفرم اکسید برای طراحی خودروهای آینده خود استفاده کند!

این مطلب را نیز بخوانید: لوکسید S9، رقیب تسلا مدل Y، توسط چری و هواوی ساخته می‌شود

این قرارداد به طور رسمی میان جگوار و اکسید بسته شده، اگرچه این برند چینی به طور کامل تحت مالکیت چری است. پس تعجبی ندارد که بگوییم این قرارداد در اصل با چری امضا شده باشد. بر همین اساس، اکسید تایید کرد که جگوار از دو پلتفرم اصلی طراحی شده توسط مهندسان چری استفاده خواهد کرد.

اولین پلتفرم M3X است که به عنوان T2X نیز شناخته می‌شود. این پلتفرم توسط چری و با کمک بنتلر آلمانی توسعه یافته بود و در خودروهای ICE و PHEV به کار می‌رود. پلتفرم M3X با موتور سوپر هیبرید چری مجهز شده است و تاکنون در مدل‌هایی مانند اکسید RX PHEV، چری فالوین T9 به کار رفت.

دومین پلتفرم E0X نام دارد که توسط هواوی و چری توسعه یافت. این نوع طراحی در اکسلانتیکس ES، اکسلانتیکس ET، لوکسید S7 و لوکسید R7 حضور یافت و مناسب مدل‌های BEV و EREV خواهد بود.

شک نداریم که مدل‌های ساخته شده بر اساس این پلتفرم‌ها در چین با فروش بالایی روبرو می‌شوند و نیاز مشتریان را برآورده خواهند ساخت.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا