مکمل بنزین
گوناگونخبر

چری فالوین T10 معرفی شد، نسخه پلاگین هیبریدی لوکانو 8

مدت‌ها است میدانیم که گروه ماموت قصد دارد دو محصول لوکس و جدید چری را با نام‌های لوکانو 7 و لوکانو 8 در کشورمان عرضه کند. خودرویی که قرار است با نام لوکانو 8 در ایران عرضه شود، درواقع همان تیگو 9 است که بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلند برند چری محسوب می‌شود و در بازارهای خارج از چین با نام جیکو J8 به فروش می‌رسد. حال چری نسخه پلاگین‌هیبریدی تیگو 9 یا لوکانو 8 را با نام فالوین T10 معرفی کرده است. انتظار می‌رود قیمت این خودرو از حدود 200 هزار یوآن معادل 27,500 دلار شروع شود.

فالوین T10 با 4,850 میلی‌متر طول، 1,930 میلی‌متر عرض و 1,712 میلی‌متر ارتفاع، شاسی‌بلند بزرگی است که فاصله محوری آن 2,820 میلی‌متر است. این خودرو در چهار رنگ بیرونی شامل سفید، مشکی، نقره‌ای و سبز جنگلی به همراه دورنگ داخلی در نسخه‌های پنج و شش‌نفره قابل خریداری خواهد بود.

قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی این شاسی‌بلند هم در دو نسخه با یک یا دو موتور الکتریکی ارائه می‌شود. این قوای محرکه، متشکل از نسل پنجم پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو GDI چری به همراه یک یا دو موتور الکتریکی است که به یک گیربکس سه سرعته DHT متصل می‌شود. پیشرانه بنزینی به‌تنهایی 154 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور دارد که در نسخه تک موتوره، یک موتور الکتریکی با 221 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور در جلو آن را همراهی می‌کند. این نسخه ظرف 8.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در نسخه دو موتوره، یک موتور الکتریکی دیگر با 235 اسب بخار قدرت هم به محور عقب اضافه می‌شود و سامانه چهارچرخ محرک را فراهم می‌کند. این نسخه با حداکثر گشتاور 740 نیوتن متر، ظرف تنها 4.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هردو نسخه به یک پکیج باطری 34.46 کیلووات ساعتی مجهز هستند که در نسخه تک موتوره برد تمام الکتریکی 210 کیلومتر و در نسخه دو موتوره برد 200 کیلومتری را فراهم می‌کند. مجموع برد فالوین T10 هم به 1400 کیلومتر می‌رسد.

در داخل این شاسی‌بلند پلاگین‌هیبریدی شاهد صفحه‌نمایش دوگانه متشکل از صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر مرکزی همراه با خروجی‌های تهویه مستطیلی و غربیلک فرمان D شکل هستیم. نمایشگر هدآپ، نورپردازی داخلی 256 رنگ، 14 بلندگو، 10 ایربگ، سانروف پانوراما و گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو هم ازجمله امکانات فالوین T10 هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا