مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابرترین‌ها

ترکیب قدرت، زیبایی و سرعت: نیسان Z اسپرت شش سیلندر

در عصری به سر می‌بریم که روز به روز قوانین سختگیرانه‌ای در حیطه انتشار گازهای مضر منتشر می‌شوند تا کارخانجات محصولات خود را با موتورهای بهبود یافته‌تری تولید کنند. این امر موجب می‌شود تا انتشار گازهای مختلف کاهش یابد و زمینی پاک‌تر داشته باشیم.

به همین دلیل است که هر چه جلوتر می‌رویم، خودروهای برقی و توربوشارژ بیشتری وارد بازار می‌شوند. در ادامه این مطلب به سراغ مقرون به‌صرفه‌ترین مدل 2024 رفته‌ایم که با یک موتور شش سلیندر وی‌شکل وارد بازار شده است و توجه‌ها را به خود جلب کرد.

نیسان Z اسپرت

خودروهایی مانند تویوتا هایلندر و کمری در گذشته با موتور شش سیلندر ساخته شده بودند، اما در کمال تعجب و البته با توجه به قوانین سختگیرانه انتشار و بهره‌وری در مصرف سوخت، نسخه توربوشارژ و برقی آنها نیز به بازار عرضه شد و تولید نسخه معمولی متوقف شد.

در هر صورت، در اینجا به مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل 2024 می‌رسیم که با یک انجین شش سلیندر وی‌شکل ساخته شده است. نیسان Z اسپرت با قیمتی برابر با 42970 دلار به بازار می‌آید.

قیمت کمتر و سرعتی بالاتر در مقایسه با تویوتا Supra

نیسان Z اسپرت در مقایسه با تویوتا GR Supra 2.0 46440 دلاری سرعت بالاتری دارد، در حالی که قیمت آن از تویوتا کمتر است. با این وجود، نیسان حتی در بخش قدرت نیز عملکردی بهتر داشته و در زمان کمتری به حداکثر سرعت خود می‌رسد!

این مطالب را نیز بخوانید:

نیسان این مدل را بر اساس پلتفرم نه چندان جدید 370Z ساخته است که البته این پلتفرم نیز به نسخه 350Z بازمی‌گردد! بر خلاف طراحی بیست ساله آن، نیسان سعی کرد که با ارتقای عناصر موجود در خودرو، ظاهر جذابی به آن ببخشد.

پس اگر به دنبال خودرویی سریع با هندلینگ منحصربه‌فرد هستید، نیسان Z اسپرت انتخاب منحصربفردی خواهد بود. در پایین مشخصات فنی این خودرو را با هم مقایسه کرده‌ایم.

مقایسه مشخصات فنی نیسان Z اسپرت با تویوتا Supra

نیسان Z اسپرت تویوتا GR Supra 2.0
قیمت پایه 42970 دلار 46440 دلار
موتور موتور تویین توربوشارژ 3 لیتری شش سلیندر وی‌شکل (چرخ‌های عقب متحرک) موتور توربوشارژ 2 لیتری چهار سیلندر (چرخ‌های عقب متحرک)
قدرت 400 اسب بخار 255 اسب بخار
گشتاور 350 پوند فوت 295 پوند فوت
گیربکس 6 سرعته دستی/ 9 سرعته خودکار 8 سرعته خودکار
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت 4.5 ثانیه/ 4.3 ثانیه 5 ثانیه

طراحی، ویژگی‌ها و امکانات نیسان Z اسپرت

از آنجایی که این محصول یکی از ارزان‌ترین خودروهای شش سیلندر بازار است، احتمالا انتظار ندارید که با ویژگی‌های زیادی عرضه شود. ولی خوشبختانه نیسان اظهار داشته است که امکانات موجود در نیسان Z اسپرت می‌تواند به راحتی نیاز افراد را برآورده سازد.

طراحی ظاهری

تصاویر رسمی زیادی از نیسان Z اسپرت وجود ندارد، ولی ما موفق شده‌ایم که مشخصات و تصاویر جذابی از این محصول را برای شما بیابیم.

با یک نگاه به مدل پایه این خودرو می‌توان گفت که چرخ‌های 18 اینچی ظاهر جذابی به آن بخشیده‌اند. سقف مشکی ترکیبی متضاد با بدنه ایجاد کرده و در حقیقت، بسیار هم موفق بوده است.

چراغ‌های ال‌‌ای‌دی با سیستم نور بالا خودکار از جمله مواردی است که نیسان آن را ارتقا بخشیده است. کالیپرها اکنون اندازه کوچکتری دارند و به جای کالیپرهای معمولی اکنون شاهد کالیپر ترمز عقب تک پیستون و دو پیستون جلو هستیم.

در بخش سیستم تعلیق، نیسان Z تفاوت خاصی با سایر مدل‌ها ندارد، بیایید در پایین به سراغ امکانات کابین برویم.

این مطلب را نیز بخوانید: نیسان Z 2021 خیره کننده برای اولین بار به نمایش درآمد

کابین و امکانات آن

با ورود به کابین، در کمال تعجب متوجه می‌شویم که فضای داخلی برخلاف سایر بخش‌ها، خیلی هم مدرن بنظر نمی‌رسد! البته یک نمایشگر تمام دیجیتال 12.3 اینچی برای راننده طراحی شده و یک نمایشگر 8 اینچی اطلاعات سرگرمی مجهز به NissanConnect وجود دارد.

سیستم صوتی 6 اسپیکره و ویژگی‌های ایمنی مدرن در کل تجربه استفاده از کابین را بهبود می‌بخشند.

گیربکس 6 سرعته دستی/ 9 سرعته خودکار به همراه ویژگی‌های کمک راننده از جمله ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خطوط، دستیار ماندن در لاین، کروز کنترل تطبیقی، هشدار نقطه کور، سیستم کنترل فشار تایرها، سنسورهای پارک در جلو و عقب و… در کل سواری بی‌نظیری را به ارمغان می‌آورند.

جمع‌بندی

در نهایت، اگر به دنبال یک خودروی اقتصادی با قدرت بالا، سرعت عالی، موتور شش سیلندر و قیمت پایین نسبت به رقبا می‌گردید، نیسان Z اسپرت انتخاب خوبی است! همچنین هندلینگ منحصربه‌فرد، ترمزهای Akebono، چرخ‌های 19 اینچی RAYS، از جمله نکات مثبت این محصول به شمار می‌روند.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا