مکمل بنزین
گوناگونبررسی

لکسوس IS sport 2024: ترکیبی از اطمینان، عملکرد و کارایی

هنگامی که صحبت از اطمینان و کارایی می‌شود، نام لکسوس در این میان می‌درخشد. این کمپانی ژاپنی در طی این سال‌ها محصولاتی کارآمد و مطمئن زیادی را به بازار عرضه کرده و یکی از بهترین محصولاتش که ساخت 2024 است، لکسوس IS sport 2024 نام دارد. این محصول پریمیوم موفق شد در تست‌های مختلف امنیتی به امتیاز 88/100 دست یابد.

پس با یکی از خودروهای کامپکت و لاکچری لکسوس در سال 2024 طرف هستیم. هنگامی که صحبت از کیفیت، تجربه سواری، ارزش خرید و عملکرد عالی به میان می‌آید، تعداد کمی از خودروها در این میان وجود دارند که بتوانند نیاز کاربران را برآورده سازند. از سال 2021 که نسخه ارتقا یافته لکسوس IS به بازار آمد، لکسوس توانست در بخش امنیت و اطمینان عملکردی بهتر از قبل نیز ایفا کند.

ما در ادامه به بررسی مدل‌های موجود در سری لکسوس IS sport 2024 می‌پردازیم و مشخصات آنها را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

لکسوس IS sport 2024

انجین قدرتمند 2GR-FKS شش سیلندر 

لکسوس برای مدل IS sport 2024 از سه نوع پیشرانه رونمایی کرده است تا شاهد عملکرد خوبی از این خودرو باشیم. انجین قدرتمند 2GR شش سیلندر وی‌شکل به عنوان نقطه قوت برخی از محصولات لکسوس شناخته می‌شوند و در واقع این امر در طی دو دهه گذشته هیچ تغییری نکرده است و همچنان پر قدرت ادامه می‌دهد.

خوب است بدانید که انجین قدرتمند 2GR-FKS از سال 2015 در محصولات تویوتا وجود داشت؛ اگرچه این موتور نسبت به دیگر رقبا قدرت کمتری را فراهم می‌کرد، ولی بسیار نیرومند شناخته می‌شد. تویوتا احتمالا بخواهد تا پایان نسل IS از انجین 2GR-FKS استفاده کند.

این مطلب را نیز بخوانید: تجربه‌ای لوکس و بی‌نظیر: گشتی در میان ۱۰ خودرو برتر لکسوس

چندین آپشن پیشرانه

در خط تولید لکسوس IS، چند نوع از این پیشرانه وجود دارد؛ برای مثال، از انجین توربوشارژ چهار سیلندر خطی دو لیتری در مدل پایه IS 300 بگیرید تا انجین پنج لیتری هشت سیلندر وی‌شکل در نسخه‌های پریمیوم IS 500 همگی در این بخش حضور دارند. در ادامه بخشی از اطلاعات مهم این پیشرانه‌ها را به همراه مشخصات آنها ارائه کرده‌ایم:

انجین دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر خطی انجین 3.5 لیتری شش سیلندر وی‌شکل انجین 5 لیتری 8 سیلندر وی‌شکل تنفس طبیعی
قدرت 241 اسب بخار 311 اسب بخار 472 اسب بخار
گشتاور 258 پوند فوت 280 پوند فوت 395 پوند فوت
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت در هر کیلومتر 9 لیتر 9.3 لیتر 8.5 لیتر
شتاب 0-100 کیلومتر در ساعت 6.9 ثانیه 5.6 ثانیه 4.4 ثانیه
حداکثر سرعت 230 کیلومتر در ساعت  230 کیلومتر در ساعت 240 کیلومتر در ساعت

تعادل: نقطه مثبت مدل‌های IS لکسوس

مدل‌های IS لکسوس محبوبیت زیادی دارند و همیشه به اطمینان و عملکرد بالا معروف بوده‌اند، پس تعجبی ندارد که ببینیم این مدل‌ها از رقبایشان پیشی بگیرند! برای مثال، بی‌ام‌و سری 3 یکی از رقبای این سری شناخته می‌شود و عملکرد منحصر به‌فردی دارد.

لکسوس از بی‌ام‌و نیز پیشی می‌گیرد

با این حال، لکسوس موفق شد در طی این چند سال، علاوه بر توسعه تجربه سواری، اطمینان و عملکرد، کیفیت کلی محصولاتش را ارتقا ببخشد و با کمپانی‌های مطرحی مانند بی‌ام‌و رقابت کند.

این مطلب را نیز بخوانید: بی‌ام‌و X3 2025 نسل جدید: به غول جاده‌ها سلام کنید!

قیمت و سایر اطلاعات از سری IS لکسوس

مدل پایه IS 300 RWD لکسوس 2024 هم‌اکنون با قیمتی برابر با 41235 دلار در بازار به فروش می‌رسد، این در حالی است که مدل بی‌ام‌و 330i 2024 قیمتی برابر با 44500 دلار دارد. پس تعجبی ندارد که لکسوس علاقمندان بیشتری داشته باشد.

در نسخه‌های گران‌تر، مدل 2024 IS 500 F Sport Performance با موتور هشت سیلندر وی‌شکل قیمتی برابر با 60020 دلار دارد، در حالی که نسخه مشابه همین مدل در کمپانی بی‌ام‌و یعنی BMW 2024 M3 حدودا 116000 دلار قیمت خواهد داشت! به عبارتی دیگر، اختلاف زیادی در این میان وجود دارد!

کابینی هوشمند و راحت

اگر به دنبال یکی از بهترین خودروها با لاکچری‌ترین کابین می‌گردید، بدون شک مدل بی‌ام‌و سری 3 انتخاب خوبی خواهد بود. ولی اگر هوشمندی، راحتی و عملکرد بالا را ترجیح می‌دهید، سری لکسوس IS را فراموش نکنید.

این مدل می‌تواند بهترین کیفیت سواری را در این سگمنت برایتان به ارمغان بیاورد. صندلی‌ها چرم باکیفیتی دارند، به خوبی طراحی شده‌اند و در سفرهای طولانی خسته‌تان نخواهند کرد.

با ورود به کابین 2024 Lexus IS 350 F Sport، متوجه راحتی و لاکچری بودن فضای داخلی می‌شوید. از فرمان گرفته تا دسته دنده همگی احساس مدرنی را منتقل می‌کنند و جذابیت فراوانی به کابین بخشیده‌اند. نمایشگر اطلاعات سرگرمی و کلاستر مدرن و کاربردی بنظر می‌رسند.

آینده لکسوس IS

بی‌شک در آینده کمپانی‌های مطرح دیگری در صنعت خودروسازی با رونمایی از محصولات خود، انقلابی در این بخش به پا می‌کنند؛ لکسوس نیز یکی از این شرکت‌ها است که می‌تواند با افزایش توسعه و پیشرفت محصولاتش، ارتقای فراوانی در عملکرد، بخش فنی، ویژگی‌های امنیتی، امکانات و سایر بخش‌ها ایجاد کند.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا