مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

اولین رونمایی اروپایی چری لوکانو 7 در جشنواره سرعت گودوود انگلستان

چری به‌تازگی برندی آفرودی بنام جیکو را برای بازارهای صادراتی مثل اروپا ایجاد کرده است که اولین محصول آن شاسی‌بلند جیکو 7 است یعنی همان خودرویی که قرار است در کشورمان توسط ماموت خودرو با نام لوکانو 7 عرضه شود. حال چری قصد دارد اولین رونمایی اروپایی این خودرو را در جشنواره معرف سرعت گودوود در انگلستان که از 21 تا 24 تیرماه برگزار می‌شود انجام دهد. اروپایی‌ها می‌توانند در این جشنواره برای اولین بار با جیکو 7 ملاقات کنند.

این شاسی‌بلند لوکسی است که وعده ارائه ترکیبی از توانایی‌های آفرود را با طراحی شیک و تکنولوژی‌های پیشرفته داده است. جیکو 7 قرار است به‌زودی در بازار بریتانیا عرضه شود. جیکو در کنار برند اومودا در منطقه اصلی جشنواره گودوود به نمایش درخواهد آمد. در این جشنواره، «ریچارد آتوود» راننده سابق فرمول یک و برنده مسابقه لمان 1970 نیز در مسیر تپه نوردی معروف گودوود با جیکو 7 رانندگی خواهد کرد.

این شاسی‌بلند چینی از یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 197 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند یعنی همان موتوری که در کشورمان در فونیکس FX و تیگو 8 پرو می‌بینیم. انتقال نیروی این پیشرانه هم توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه ساخت گتراگ صورت می‌گیرد. در آینده چری نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی را هم برای جیکو 7 ارائه خواهد کرد. این خودرو 4,500 میلی‌متر طول، 1,865 میلی‌متر عرض و 1,680 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2,672 میلی‌متر است.

جیکو 7 در داخل از نمایشگر لمسی 14.8 اینچی عمودی به همراه صفحه آمپر دیجیتالی 10.5 اینچی و نمایشگر هدآپ بهره می‌برد. نورپردازی داخلی چندرنگ، شارژر بی‌سیم 50 واتی گوشی، سیستم صوتی سونی با 8 بلندگو، سقف پانوراما و مجموعه کاملی از سیستم‌های کمک‌راننده هم از دیگر ویژگی‌های این شاسی‌بلند چینی هستند. عرضه مدل‌های جیکو و اومودا در انگلستان از طریق بیش از 70 نمایندگی صورت می‌گیرد که این تعداد تا پایان سال 2024 به 100 نمایندگی افزایش پیدا خواهد کرد. هم‌اکنون پذیرش رزرو خرید این جیکو 7 در بریتانیا آغاز شده و اولین نمونه‌های آن در اواخر سال 2024 به خریداران تحویل داده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا