مکمل بنزین
گوناگونخبر

کشنده X5000 شرکت آرین دیزل به ADR مجهز شد

کامیون کِشنده شکموتو X5000 آرین دیزل به ADR مجهز شده است و حالا کشنده‌های شرکت آرین دیزل می‌توانند با ایمنی و استانداردهای لازم، مواد خطرناک را حمل کنند. ADR مخفف Accord Dangeroux Routier به معنای «توافقنامه اروپایی در خصوص حمل‌ونقل کالاهای خطرناک» است. ADR مجموعه‌ای از مقررات است که حمل‌ونقل کالاهای خطرناک توسط ماشین‌های سنگین را در اروپا تنظیم می‌کند. این کالاها ممکن است شامل مواد شیمیایی خطرناک، مواد نفتی و گازی، مواد سمی، رادیواکتیو، مواد اشتعال‌زا و اکسیدانی، مواد زیان‌آور برای محیط‌زیست، مواد شیمیایی سمی و غیره شامل بنزین، روغن‌موتور، آمونیاک، آکریلیک اسید، باتری‌ها، مواد شیمیایی هوازی و غیره باشند. این مقررات شامل الزامات بسته‌بندی، برچسب‌گذاری و نشانه‌گذاری مربوط به کالاهای خطرناکی است که با کامیون حمل می‌شوند.

استاندارد ADR یک توافق‌نامه بین‌المللی است که از سال ۱۹۵۷ در فرانسه بین تعدادی از کشورهای مطرح اروپایی منعقد شد. این توافق در طول سال‌ها تغییرات بسیاری کرده است اما اصل آن همچنان پابرجا است به یک سری استانداردها و ویژگی‌هایی اشاره دارد که یک کامیون باید داشته باشد تا بتواند مواد سوختی قابل اشتعال را حمل کند. درواقع هر کامیون جدیدی که در اروپا تولید می‌شود برای اینکه بتواند مواد قابل اشتعال را حمل کند باید این استانداردها را رعایت کند و یک سری آزمون‌ها را پشت سر بگذارد تا مجاز به حمل مواد سوختی شود. سیستم ADR سیستم ADR عمدتاً در مکان‌هایی استفاده می‌شود که روشن و خاموش کردن موتور و یا قطع برق می‌تواند موجب تولید قوس الکتریکی شود.

این سیستم که در کامیون‌های حامل تانکرهای حمل سوخت، تانکرهای مواد شیمیایی قابل اشتعال، مواد منفجره، حمل مهمات و همچنین مکان‌هایی که وسایل نقلیه در محیط انبار مواد ذکرشده قرار می‌گیرند مورداستفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند در مواقع اضطراری به‌سرعت برق کل خودرو را قطع کند. در شرایط عادی، 10 ثانیه طول می‌کشد تا برق خودرو توسط سیستم قطع کن اتوماتیک قطع شود، اما سیستم ADR تنها در 3 ثانیه می‌تواند برق خودرو را قطع کند. سیستم ADR می‌تواند در صورت وقوع تصادف هم برق خودرو را قطع کند تا خطر آتش‌سوزی خودرو را کاهش دهد. دیگر موقعیتی که می‌توان از این سیستم استفاده کرد، زمانی که خودرو در حال سوخت‌گیری باشد.

تمامی کشنده‌های آرین دیزل ازاین‌پس با آپشن ADR به فروش خواهد رسید. این ارتقا می‌تواند تأثیر مثبتی روی ایمنی حمل‌ونقل و همچنین افزایش قابلیت‌های تجاری و رقابتی شرکت آرین دیزل داشته باشد. این در حالی است که کامیون باری جفت محور X5000L آرین دیزل پیش‌ازاین به ADR مجهز بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا