مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

با ارزان‌ترین کراس‌اوور برقی دنیا با بردی بیش از 400 کیلومتر آشنا شوید

خودروهای برقی همیشه نسبت به دیگر محصولات گران‌تر بوده‌اند ولی باز هم علاقمندان خاص خود را دارند. بسیاری از افراد نیز از خودروهای هیبریدی استفاده می‌کنند. بنابراین با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدیدی عرضه شده‌اند و کمپانی‌ها نیز روز به روز محصولات خوب و ارزانی را به بازار عرضه می‌کنند.

کراس‌اوورها نیز انتخابی کاربردی برای علاقمندان محسوب می‌شوند و طرفداران بسیاری دارند‌. ما در ادامه به سراغ ارزان‌ترین خودروی برقی با بردی بیش از ۴۰۰ کیلومتر رفته‌ایم. لطفا برای اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

هیوندای Kona Electric SEL

قیمتی برابر با 36,675 دلار

اگر به دنبال یک کراس‌اوور ارزان با بردی بیش از ۴۰۰ کیلومتر هستید، به شما توصیه می‌کنیم که خودروی هیوندای Kona Electric SEL را به لیست انتخاب‌هایتان اضافه کنید. این محصول بردی برابر با ۴۰۲ کیلومتر را به ارمغان می‌آورد و با قیمتی معادل 36,675 دلار به فروش خواهد رسید.

پس بدون شک با یک کراس‌اوور ارزان قیمت روبرو هستید که برد بالایی را برایتان فراهم می‌کند. در بخش ظاهری، چراغ‌های ال‌ای‌دی و بدنه بی‌نقص وجود دارند، همچنین چرخ‌ها ظاهر جذابی به خودرو بخشیده‌اند.

این مطلب را نیز بخوانید: هیوندای از مدل Kona Electric N Line 2024 رونمایی کرد

ارزان‌تر از شاسی‌بلند برقی هیوندای

اگرچه بیشتر توجه افراد امروزه به سمت Ioniq 5 با 354 کیلومتر برد و قیمت 41800 دلاری آن است، ولی هیوندای توانسته با این محصول منحصربفرد خود با قیمت کمتر و برد بیشتر به خوبی در بازار بدرخشد. Ioniq 5 بر روی پلتفرم برقی ساخته شده و از تکنولوژی‌های پیشرفته زیادی برخوردار است. ولی اگر تنها چیزی که شما به آن اهمیت می‌دهید برد بالای یک کراس‌اوور باشد، بنابراین هیوندای Kona Electric SEL انتخاب بهتری خواهد بود.

هیوندای Kona برقی با امکانات مدرن و جدید

هیوندای Kona برقی امکانات جذابی دارد و با موتور برقی‌اش تجربه رانندگی خوبی را به ارمغان می‌آورد. اگرچه این محصول با پلتفرم مشابه نسخه بنزینی ساخته شده است ولی هیوندای تلاش کرده تا هم در بخش ظاهری و هم در بخش فنی به خوبی عمل کرده و مدل منحصربه‌فردی را به بازار عرضه کند.

مشخصات فنی هیوندای  Kona Electric SEL

نیروی محرکه تک موتوره چرخ‌های جلو متحرک
قدرت 201 اسب بخار
گشتاور 188 پوند فوت
مصرف بنزین 116 MPGe
باتری 64.8 کیلووات ساعت
برد تخمین زده شده 420 کیلومتر

با افزایش ابعاد نسبت به نسخه قبلی، وزن خودرو نیز افزایش یافته باشد. هردو نسل هیوندای Kona با یک باتری یکسان همراه شده‌اند. موتور نیز در محور جلویی 201 اسب بخار قدرت تولید می‌کند، میزان گشتاور نیز به 188 پوند فوت می‌رسد. تنها 6.8 ثانیه زمان می‌برد تا خودرو از جای کنده شود، ولی در نسخه قبلی میزان شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت 0.4 ثانیه از این رقم کمتر بود.

فناوری‌ها و امکانات کابین هیوندای Kona Electric

هیوندای Kona Electric SEL  به عنوان کراس‌اوور نسل جدید به خوبی عمل کرد و برای رسیدن به چند هدف مهم، تغییرات گسترده‌ای به خود دید.

در کابین هیوندای Kona با یک طراحی مدرن و آینده‌نگرانه روبرو می‌شویم، نمایشگر دوقلوی 12.3 اینچی مجهز به سیستم Navigation Cockpit (ccNC) و با رابط کاربری بسیار ساده در داشبورد خوش درخشیده‌ است. فناوری‌های جدید و امکانات بروزی در این مدل حضور دارند.

فرمان با روکش چرمی، صندلی‌های جلو مجهز به سیستم گرم‌شونده و… نیز در اینجا به چشم می‌خورند.

این مطلب را نیز بخوانید: بررسی ویژگی‌ها و مشخصات هیوندای کونا، خودرو جدید بازار

مواد به کار رفته پرمیوم هستند و فضای ذخیره‌سازی بزرگی در کنسول مرکزی تعبیه شده که نسبت به نسخه قبلی طراحی بهتری دارد. نسخه قبلی کابین کوچکی داشت ولی نسخه فیس‌لیفت در بخش ابعاد عملکرد بهتری دارد و بزرگتر شده است.

همیشه ساخت ماشین‌ها هزینه بالایی را برای کمپانی‌های سازنده همراه داشته است ولی ساخت خودروهای برقی حتی از آنها نیز گران‌تر خواهند بود. ولی نکته مهم این است که با پیشرفت صنعت خودروسازی، کمپانی‌های مختلف سعی می‌کنند که قیمت محصولات خود را کاهش داده تا توجه علاقمندان بیشتری را به محصولاتشان جلب کنند. لطفا نظرات خود را درباره هیوندای Kona Electric SEL با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا